Reklama

Reklama

Úkryt

  • USA Panic Room (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rozvedená Meg Altmanová a její dvanáctiletá dcera Sarah se nastěhují do luxusního newyorského domu, jehož zvláštností je tajná místnost, kterou si nechal vybudovat jako nedobytný úkryt předchozí majitel. Hned první noc vnikne střechou do domu černoch Burnham a vpustí do domu komplice Juniora, jenž si neplánovaně přivedl posilu, ozbrojeného Raoula. Meg se náhodou probudí a zjistí, že v domě jsou lupiči. Podaří se jí vzbudit dceru a zavřít se s ní v úkrytu dřív, než je lupiči chytí. Netuší, že to, co chtějí, je ukryto právě v nedobytné místnosti. Lupiči začnou hledat způsob, jak se dostat dovnitř. Zatímco se Burnham dohaduje s komplici, Meg se odváží opustit úkryt, vydá se do ložnice pro mobil. V úkrytu však není signál. Meg se podaří napojit na pevnou linku, policie má však obsazeno, a tak jediný, komu se jí podaří zavolat, je bývalý manžel. Sarah se udělá špatně. Je diabetička a léky zůstaly venku. Meg marně hledá v zásobách cukr. Situace se vyhrocuje i venku. Junior se pohádá s Raoulem, který ho chladnokrevně zastřelí. Když se náhle ve dveřích objeví Megin manžel Stephen, Raoul ho zmlátí, a pak vyhrožuje Meg, že ho zabije, pokud neotevře. Sarah dostane záchvat a Meg se vydá ven pro inzulínovou injekci. Burnham s Raoulem se konečně dostanou do úkrytu. Meg zůstane venku a souhlasí, že nezavolá policii, pokud lupiči dají její dceři okamžitě injekci. Zatímco Burnham se věnuje otevírání sejfu, oba sledují na monitoru Meg, jak se snaží přesvědčit policii, že vše je v pořádku. Potom se začne připravovat k boji. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (769)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Skvelý casting a napínavý finiš v inak hrozne vykonštruovanom príbehu, ktorý padá už na úvodnej scéne - na čo by matke a dcére bol taký velikánsky dom? A Fincher by mal mať zakázané používať digitálnu kameru a digitálne efekty. Tie akože efektné kamerové nájazdy pomedzi digitálny nábytok a iné veci sú otrasné. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Sice na Finchera slabší, ale stále vynikající. Třeba scéna, kdy Jodie šla ven pro mobil, přestala hrát hudba a bylo slyšet jen zpomalené dýchání a hlasy přicházejících zlodějů, to bylo excelentní. Jen ten konec to trochu pokazil, to měli ještě trochu vypilovat. Jinak kdyby takových filmů bylo víc, vůbec bych se nezlobil:) ()

Reklama

salahadin 

všechny recenze uživatele

Skvělé a inteligentní domovní drama, scénář je dokonale promyšlený, Forest Whitaker chrlí jeden nápad za druhým, Yoakam je parádně odporný (potkat ho na ulici utíkám o dva bloky dál od něj) a Leto tikavý (co to měl na hlavě za štůčky veverčích hovínek?). Foster a Stewart si vaše sympatie sice získají, netvrdím že ne, ale stejně tou absolutně nejsympatičtější postavou tu je Whitaker, který předvádí chytrou hru. Fincher si nevybral slabší chvilku, natočil to zase parádně - líp to holt natočit nešlo, ale přece jen se zbytkem jeho filmografie se Panic Room měřit nemůže. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Ve Fincherových filmech velmi často dochází k manipulaci – v Sedmi manipuluje dvojicí detektivů brutální vrah, ve Hře pak rekreační zábava, v Klubu rváčů vypravěčovo alter ego. Jeho představa druhého já však nepodléhá stejným zákonům, je ideálním řešením, které běžní lidé neznají. Jeho „témata ohrožení“ navíc postrádají pravidla. Pravidla rád nelítostně ničí, rád je obchází, nedodržuje. Jeden luxusní dům, jeden soukromý bunkr opevněný ocelí, Jodie Foster, tehdy neznámá Kirsten Stewart a tři zločinci. A z logistického hlediska asi perné natáčení. Vše za kamerou bedlivě kočíruje mistr filmové tísně David Fincher, který dohlíží na to, aby ta vrtačka byla skutečně na správném místě a aby záběry z bezpečnostních kamer korespondovaly s tím, co jsme viděli před pár vteřinami v reálu. Tihle tři pánové si myslí, že dům je prázdný. Něco hledají. A jsou schopní kvůli tomu i zabíjet. Jeden to celé vymyslel a mlží o sumě, která je ve hře, druhý je dobrácký černoch, který se vyzná v sejfech a poplachové technice, třetí se nebojí použít bouchačku. Divák klíčové informace nezná. Fincher s nimi nakládá poměrně rafinovaně, ač karty rozdá prakticky hned po pár minutách, co kamera prolétne uchem konvice. Divák přemýšlí, jak by se zachoval on, co by udělal jinak, co stejně, celé je to přitom komorně laděné a zatraceně atraktivně podané. Zvuk, kamera, všechno šlape na jedničku. Perfekcionista Fincher piluje záběry, jeho posedlost je tentokrát v technickém zpracování filmu. Začne úžasnými úvodními titulky, skončí všemi těmi průlety a detaily na elektrickou svítilnu. Když na kočku a na myš, tak ideálně s Fincherem. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: David Koepp | Hudba: Howard Shore | Produkcia: Ceán Chaffin, Judy Hofflund, David Koepp, Gavin Polone | Distribúcia: Columbia Pictures | Rozpočet: 48 miliónov $ | Tržby: 196,397,415 $ || Remeselná dokonalosť, nulová nadčasovosť. Rutinná prvotriedna práca od Finchera na minimálnom priestore. Najsilnejšími devízami filmu sú jednoznačne vyrovnané herecké výkony všetkých zúčastnených a nápaditá kamera. 80% | Blu-Ray, THX, HU DTS | ()

Galerie (106)

Zajímavosti (20)

  • Pro roli Meg Altman byla původně vybrána Nicole Kidman, ale pouhých osm dní před začátkem natáčení si poranila koleno. Role byla narychlo nabídnuta Jodie Foster, která měla na přípravu pouhý týden. (Kulmon)
  • Jodie Foster (Meg) bola počas natáčania tehotná s druhým dieťaťom. Z toho dôvodu sa pretáčky museli robiť až na jeseň roku 2001 po tom, čo porodila. (Astonko)
  • Ve své domovině film utržil 96,4 milionu amerických dolarů, celosvětově 197,1 mil. (NIRO)

Reklama

Reklama