Reklama

Reklama

Úkryt

  • USA Panic Room (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rozvedená Meg Altmanová a její dvanáctiletá dcera Sarah se nastěhují do luxusního newyorského domu, jehož zvláštností je tajná místnost, kterou si nechal vybudovat jako nedobytný úkryt předchozí majitel. Hned první noc vnikne střechou do domu černoch Burnham a vpustí do domu komplice Juniora, jenž si neplánovaně přivedl posilu, ozbrojeného Raoula. Meg se náhodou probudí a zjistí, že v domě jsou lupiči. Podaří se jí vzbudit dceru a zavřít se s ní v úkrytu dřív, než je lupiči chytí. Netuší, že to, co chtějí, je ukryto právě v nedobytné místnosti. Lupiči začnou hledat způsob, jak se dostat dovnitř. Zatímco se Burnham dohaduje s komplici, Meg se odváží opustit úkryt, vydá se do ložnice pro mobil. V úkrytu však není signál. Meg se podaří napojit na pevnou linku, policie má však obsazeno, a tak jediný, komu se jí podaří zavolat, je bývalý manžel. Sarah se udělá špatně. Je diabetička a léky zůstaly venku. Meg marně hledá v zásobách cukr. Situace se vyhrocuje i venku. Junior se pohádá s Raoulem, který ho chladnokrevně zastřelí. Když se náhle ve dveřích objeví Megin manžel Stephen, Raoul ho zmlátí, a pak vyhrožuje Meg, že ho zabije, pokud neotevře. Sarah dostane záchvat a Meg se vydá ven pro inzulínovou injekci. Burnham s Raoulem se konečně dostanou do úkrytu. Meg zůstane venku a souhlasí, že nezavolá policii, pokud lupiči dají její dceři okamžitě injekci. Zatímco Burnham se věnuje otevírání sejfu, oba sledují na monitoru Meg, jak se snaží přesvědčit policii, že vše je v pořádku. Potom se začne připravovat k boji. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (769)

Shakers 

všechny recenze uživatele

S takéhoto námetu málo kto dokáže vyčarovať zázrak, ale David Ficher to nie len zvládol, ale u mňa aj zabodoval na plnej čiare. Fincher dal tejto lúpeži skvelú nočnú a dažďovú atmosféru, ale hlavne, spravil s toho napínavý Thriller. Za pozornosť stojí aj hudba, vynikajúca kamera a casting na čele s Forestom Whitakerom. 90% - 5* ()

k212 

všechny recenze uživatele

Film u něhož jen těžko lze popadnout dech a to není způsobeno nejen hutnou atmosférou a dobře zahranými hereckými party ale naprosto úchvatným technickým zpracováním - no prostě se mi zdá, že Fincher každým svým novým filmem rozpracovává, to co začal v tom minulém (jízda mozkem Edwarda Nortona taky stála za to), ale tentokrát to jde až do krajních deatilů. Moc fajn pokoukáníčko... ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

Už jen Jodie je zárukou kvality, natož když je tam ještě Forest a režíruje to Fincher. To už prostě musí dopadnout dobře, i kdyby trakače padaly. Jen občas mi to přišlo trošku jednoduchý, postavy jen dělali to, co jsme od nich očekávali. Ne že by nehráli dobře, ale například Foresta mám zažitýho jako dobráka. A to byl i tady. Jodie je zase obvykle žena skvěle zvládající vypjaté situace. I tady se jí to dařilo. A Jareda jsem viděl kdysi v Zázračném běžci a mám ho zažitýho jako chlapíka, co se nevzdává za žádnou cenu. A občas mi tam některý scény nebo činy přišly jen jako čistě účelový (viz úplně poslední scéna o výběru nového bydlení nebo scéna, kdy maskovanej polda chce po Forestovi, aby mu ukázal dlaně). Celkově ale je to zajímavá atmosférická výše, která sice není ani nejlepším filmem Jodie, Foresta, Jareda nebo Finchera, rozhodně jim ale v kariéře nedělá ostudu ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

No tak samozřejmě, kvalit snímku Seven to nedosahuje, ale nadprůměrnost si to drží po celou dobu. Skvělá atmosféra, slušné herecké výkony, perfektní kamera a dobrá hudba. Tajně jsem doufal, že budu moct ohodnotit dílo plným počtem a také tomu mnohé nasvědčovalo, ale v tom mi bohužel brání odfláknutý konec. Takže bych to viděl na slušné 4*; milovníkům thrillerů jako jsem já vřele doporučuju. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Ve Fincherových filmech velmi často dochází k manipulaci – v Sedmi manipuluje dvojicí detektivů brutální vrah, ve Hře pak rekreační zábava, v Klubu rváčů vypravěčovo alter ego. Jeho představa druhého já však nepodléhá stejným zákonům, je ideálním řešením, které běžní lidé neznají. Jeho „témata ohrožení“ navíc postrádají pravidla. Pravidla rád nelítostně ničí, rád je obchází, nedodržuje. Jeden luxusní dům, jeden soukromý bunkr opevněný ocelí, Jodie Foster, tehdy neznámá Kirsten Stewart a tři zločinci. A z logistického hlediska asi perné natáčení. Vše za kamerou bedlivě kočíruje mistr filmové tísně David Fincher, který dohlíží na to, aby ta vrtačka byla skutečně na správném místě a aby záběry z bezpečnostních kamer korespondovaly s tím, co jsme viděli před pár vteřinami v reálu. Tihle tři pánové si myslí, že dům je prázdný. Něco hledají. A jsou schopní kvůli tomu i zabíjet. Jeden to celé vymyslel a mlží o sumě, která je ve hře, druhý je dobrácký černoch, který se vyzná v sejfech a poplachové technice, třetí se nebojí použít bouchačku. Divák klíčové informace nezná. Fincher s nimi nakládá poměrně rafinovaně, ač karty rozdá prakticky hned po pár minutách, co kamera prolétne uchem konvice. Divák přemýšlí, jak by se zachoval on, co by udělal jinak, co stejně, celé je to přitom komorně laděné a zatraceně atraktivně podané. Zvuk, kamera, všechno šlape na jedničku. Perfekcionista Fincher piluje záběry, jeho posedlost je tentokrát v technickém zpracování filmu. Začne úžasnými úvodními titulky, skončí všemi těmi průlety a detaily na elektrickou svítilnu. Když na kočku a na myš, tak ideálně s Fincherem. ()

Galerie (106)

Zajímavosti (20)

  • Ve scéně, kdy postavy večeří pizzu, je před Sarou (Kristen Stewart) plechovka coly a nalitá sklenička. V záběru z jiného úhlu je ale ve skleničce víc coly a sklenička je před plechovkou. V dalším záběru se rekvizity vracejí na původní místa. (Terva)
  • Přeobsazená Nicole Kidman si nakonec ve filmu přeci jen zahrála - avšak jen hlasem – propůjčila jej Stephenově (Patrick Bauchau) přítelkyni v telefonu. (Kulmon)
  • Ve své domovině film utržil 96,4 milionu amerických dolarů, celosvětově 197,1 mil. (NIRO)

Reklama

Reklama