Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (440)

castor 

všechny recenze uživatele

Chtěl se v novém zaměstnání vytáhnout a ukázat, že ho nehodlá brát jen jako nutné zlo odkroucených hodin. Jenže Juan je budoucím vězeňským strážcem a vinou vzpoury se s násilníky a vrahy potká nedobrovolně tváří tvář. Bez mříží, bez obušku, jen s jednou zoufalou lží, že je jedním z nich. To, že je nově dopraveným vězněm, samozřejmě nějakou dobu zabírá, jenže postupem děje je jasné, že scénárista i divák si přál, aby se vše začalo zamotávat. Syrové podání maskulinního světa má slušné koule, není to navíc jen o tom „hele, rozsekáme pár cel a budeme čekat, než nám sem nahází slzný plyn“. Scénárista moc dobře věděl, jak proplést několik osudů, jak spustit poměrně originální vývoj situací. Poukazuje na zkostnatělý vězeňský systém i přesahy do politiky (trumfy vězňů jsou cenění kolegové z ETY), v druhé polovině mu ale (přiznejme si) viditelně dochází dech. V tu chvíli měl přijít režisér a otěže vzít pevněji do rukou. Nestalo se. Pohnutky několika ústředních postav jsou už hůře uvěřitelné, chování hlavního hrdiny „z dozorce vězněm“ dostává trhliny, což mrzí především!! Jinak ale velmi razantní dramatický zástupce z Evropy s kvalitními herci a bez výrazně hluchých míst!! ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Z basového podžánru určite tá kvalitnejšia polovica sorty. Obsahovo plná nápaditých myšlienok, charizmatických postáv a neúnosného prísunu napätia. Jediná väčšia výtka smeruje k postoju režiséra, že práve basmani boli zväčša tí dobrí, a že politické machinácie sú horšie svinstvo než surová prirodzenosť človeka. Negatíva oboch strán mohol mierne zarovnať. ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Jak může jedno rozhodnutí, jednoho nového zaměstnance věznice ze dne na den změnit úplně všechno co doposud měl. Nebýt jeho aktivity, tak se ze sluncem zalitého, nádherného vztahu s vidinou šťastného rodinného života nedostal do vězeňského pekla a to na samotné jeho dno. Toto špatné rozhodnutí následovalo další, tentokrát jeho kolegy a následný běh událostí na sebe nenechal dlouho čekat. Přehnanou aktivitou zřejmě netrpěl jenom Juan, ale také jeho těhotná žena, která neudržela hormony na uzdě a jela se osobně přesvědčit, že její choť není na seznamu obětí vězeňské vzpoury. Velmi silný a strhující příběh člověka, jenž se snažil přežít díky své duchapřítomnosti a pohotovosti. Je plný jak osobní převahy, emocí, násilí, šílené bezmoci, tak i nečekaně pevného přátelství. A poučení? - nebýt zbytečně aktivní, jen abyste na někoho zapůsobili... rozhodně se to nemusí vyplatit! ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Poslyš, Juane. Nezapomínej, kde jsi a dívej se jim přímo do očí. Nenech je, aby poznali, že máš strach. Do očí, ale sleduj jejich ruce. Mají rádi kouzelníky.“ A milý Juan bude muset hodně kouzlit, aby přežil a zároveň při tomto nedobrovolném pobytu neudělal něco, co už nepůjde vzít zpět…Uvíznout jako čerstvě nastoupivší bachař v cele zrovna během vzpoury vězňů je zatraceně velká smůla. Taková, která se může rovnat nekompromisnímu lynči a následné jisté smrti. Pokud chce člověk v takové situaci přežít, nezbývá mu než rozehrát riskantní vězeňskou partii a doufat, že mu ji ti myslitelé neprokouknou…Od úvodní anarchistické vzpoury jde o velmi intenzivní, napínavou podívanou s mnoha zvraty, při které plně fandíte hlavnímu hrdinovi. Ten se pořád pohybuje na tenkém ledě a divák trne, jaká další informace „z venku“ prosákne. A k Juanově činu…opravdu se dá tak snadno odsoudit? To už je na divákově posouzení. S výjimkou té někdy skoro až naivní důvěry v „nováčka“, která byla místy dost na hraně, nemám s filmem jiný problém. Silné 4*. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Tihle grázlové se nakonec dostanou ven, ale my tady musíme strávit celej život. Nikdy nevěř nikomu z nich. NEZAPOMÍNEJ, KDE JSI ..... Juan to šel do práce omrknout o den dřív. Aby udělal dojem. Povedlo se mu to! Věci se vymykají kontrole od samýho začátku a je zajímavý sledovat chování a reakce všech na celkem originální vývoj událostí. Hustý vězeňský drama, který má lepší zápletku než jen obyčejný požadavky vězňů. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Nevím, jak se podříznout vajglem. 2.) Chystám se nastoupit jako bachař. 3.) Připravuju ve vězení vzpouru. 4.) Jsem přesvědčenej, že bych nikdy nikoho nezabil. PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
  • Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
  • Scénář filmu je adaptací románu Francisco Péreze Gandula o věrnosti, přátelství a odvaze během vězeňské vzpoury. (Terva)

Reklama

Reklama