Režie:
Daniel MonzónKamera:
Carles GusiHudba:
Roque BañosHrají:
Luis Tosar, Alberto Ammann, Antonio Resines, Carlos Bardem, Marta Etura, Manuel Morón, Manolo Solo, Josean Bengoetxea, Jesús Carroza, Miguel Martín (více)Obsahy(4)
Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (441)
Sugestívne a príťažlivo nakrútená tak trochu iná väzenská dráma. Monzón režijným umom zakrýva nedostatky scenára, ale úplne ich zakryť nedokáže. Ono totiž situácia pred zásadným dejovým zvratom zhruba v polovici filmu hovorí ešte viac o dementnosti vyjednávačov, ako predtým a to je čo povedať. Tak ale povedzme, že v krízových situáciách to ľuďom pomalšie myslí a nedokážu predpovedať bezprostredné následky. Tosar mi celý čas evokoval Diega Lunu a ak hlavy na juhozápade krajiny neobmedzených možností budú premýšľať o remaku, tak si asi naňho tiež spomenú. ()
Z basového podžánru určite tá kvalitnejšia polovica sorty. Obsahovo plná nápaditých myšlienok, charizmatických postáv a neúnosného prísunu napätia. Jediná väčšia výtka smeruje k postoju režiséra, že práve basmani boli zväčša tí dobrí, a že politické machinácie sú horšie svinstvo než surová prirodzenosť človeka. Negatíva oboch strán mohol mierne zarovnať. ()
Souhlasím, že lepší je předem nic nevědět, opravdu to pak dost překvapí a ještě více upoutá. Vězeňské drama jak vyšité, není to sice můj oblíbený žánr, ale Celda 211 se prostě povedla. Vychytaný scénář, charismatičtí herci a hlavně zběsilé tempo z filmu dělají žánrovou perlu. Možná bych si zapolemizoval o tom, proč většinu času film tlačí na pilu ukazováním, že ti nejhorší odsouzení vrazi, šílenci a násilníci jsou vlastně ti dobří a jejich strážci naopak záporní hrdinové, ale to už je nad rámec krátkého hodnocení a navíc by to mohlo přinést spoilerování... ()
KOMENTÁŘ OBSAHUJE ÚDAJNĚ SPOILER !! Film má v sobě neskutečnej tah na bránu, působí realisticky a mou pozornost si pronajal po celou dobu svého působení na obrazovce. Jediný s čím mám problém je věrohodnost, nemyslím s prostředím vězení či chování jak muků tak fízlů, to působilo věrohodně, ale nevěřím, že ženská v pokročilé fázi těhotenství po té, co si uvědomí, že jde do tuhého intuitivně nehledá bezpečí a tady jsem viděl jak se chovala naprosto pitomě a jelikož to byla dost klíčová scéna, tak to samozřejmě ovlivnilo můj náhled na celek, navíc na mě nepůsobila moc důvěryhodně ani váhavost státu a první "akce-neakce" zasáhovky. Ovšem připoutat diváka tenhle film umí o tom žádná. ()
Scénář: Jorge Guerricaechevarría, Daniel Monzón .. Precizně stavěný scénář, který postupně a přesně dávkuje změny ve vývoji událostí a navíc je jištěný dynamickou režií a výbornou partou drsně hrajících herců. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (5)
- Film získal osm trofejí včetně té nejvyšší za film roku na Španělských filmových cenách v roce 2010. (zdeny99)
- Film je venovaný Luisovi Ángelovi Puentemu, hasičovi zo španielskeho mesta Zamora, kde sa tento film natáčal. Luis sa podieľal na snímke a umrel pri záchrane dvoch chlapcov v rieke Duero krátko potom. (MikaelSVK)
- Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
Reklama