Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Filmy z vězeňského prostředí mám ráda, stejně jako španělskou kinematografii. Byla jsem docela překvapena, že tak vysoce hodnocený a ještě ke všemu neamerický film budou vysílat na Primě Cool. Jediné, čeho jsem se obávala, byl dabing. Kinematografie španělsky hovořících zemí má natolik osobitý feeling, atmosféru i styl, že dabing dokáže velmi účelně srážet celkový zážitek z filmu. To se potvrdilo i v případě Cely 211. Nejvíce mi zážitek znepříjemňoval hlas Libora Terše, který mluvil Luise Tosara. Má dost specifický hlasový projev a zjistila jsem, že ho dokážu nejvíce ocenit pouze, když dabuje v Dr. Houseovi:) Naštěstí samotný děj, charaktery postav i herecké výkony byly tím pravým vězeňským syrovým dramatem, takže dokázaly po většinu času docela účelně mé nevalné dojmy z dabingu přebíjet. Gangy drsných a nebezpečných "machos" versus jeden nový dozorce. Stačí jedna zdánlivě banální nehoda, nepozornost dozorce a zručnost jednoho vězně a nevinná obchůzka po novém pracovišti se pro Juana změní v boj o přežití mezi těmi, kteří stojí na té druhé straně zákona. Situace i vztahy se začnou vyostřovat a postupně celá vzpoura směřuje k nevratným a tragickým následkům. Juan už pomalu přestává hrát svou "roli" a začíná se stávat skutečným vězněm. Aneb dobrá rada pro všechny, kdo by se chtěli ucházet o práci dozorce ve vězení: Nikdy nechoďte do práce o den dřív!:) ()

dex2man 

všechny recenze uživatele

Velmi naturalisticky pojaté vězenské drama,které nestaví příliš na akci, ale na originálním příběhu,který neočekávaným dějovým vývojem udržuje napětí a postupně odhaluje a mění postoje i pohnutky postav.A také na vysoké míře autentičnosti,podpořené kvalitním hereckým projevem ne příliš známých a tedy neokoukaných hlavních protagonistů..Kladem je i povedený "nehollywoodský" konec. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Chtěl se v novém zaměstnání vytáhnout a ukázat, že ho nehodlá brát jen jako nutné zlo odkroucených hodin. Jenže Juan je budoucím vězeňským strážcem a vinou vzpoury se s násilníky a vrahy potká nedobrovolně tváří tvář. Bez mříží, bez obušku, jen s jednou zoufalou lží, že je jedním z nich. To, že je nově dopraveným vězněm, samozřejmě nějakou dobu zabírá, jenže postupem děje je jasné, že scénárista i divák si přál, aby se vše začalo zamotávat. Syrové podání maskulinního světa má slušné koule, není to navíc jen o tom „hele, rozsekáme pár cel a budeme čekat, než nám sem nahází slzný plyn“. Scénárista moc dobře věděl, jak proplést několik osudů, jak spustit poměrně originální vývoj situací. Poukazuje na zkostnatělý vězeňský systém i přesahy do politiky (trumfy vězňů jsou cenění kolegové z ETY), v druhé polovině mu ale (přiznejme si) viditelně dochází dech. V tu chvíli měl přijít režisér a otěže vzít pevněji do rukou. Nestalo se. Pohnutky několika ústředních postav jsou už hůře uvěřitelné, chování hlavního hrdiny „z dozorce vězněm“ dostává trhliny, což mrzí především!! Jinak ale velmi razantní dramatický zástupce z Evropy s kvalitními herci a bez výrazně hluchých míst!! ()

oje 

všechny recenze uživatele

Skvělý a velmi autentický syrový snímek z vězení. Díky skvělému castingu polointeligentních otřískaných ksichtů do rolí věznů a jejich negramotnému chování vypadá snímek skutečně reálně. Přesto všechno se ale Celda nevydává dokumentární cestou. Chvílemi pěkně krvavý děj výborně strhne hned od prvních minut a velmi vysokou laťku si udrží až dokonce. Z utajení dozorce mezi vězni ždímá po celou stopáž maximum, a divák je tak napjatej jako struna. Nápady pořád nedocházejí, a tak se nechá snímek sledovat na jedno nadechnutí. Opravdu skvělé vězenské drama. Dalším vydařeným snímkem ze žaláře je Zločinec. Alternativa: Felon, Prophète, R, Animal Factory, Lockdown, In Hell, Lock Up. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Vězeňských dramat je tolik, že by si jeden řekl, že další vidět nepotřebuje. Ale Cela 211 přichází se zcela originálním počátečním nápadem, který je pak stejně originálně a překvapivě rozvíjen v dalších minutách. Drsní herci, drsná atmosféra, ale současně spousta předem zpočátku těžko představitelných a přitom logických a pochopitelných emocí. Celkovému výsledku velmi pomáhá exhibice pánů Luis Tosara, Alberto Ammanna, ovšem i Marta Etura, byť co do minut na plátně zdánlivě okrajová, je skvělá. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Film získal osm trofejí včetně té nejvyšší za film roku na Španělských filmových cenách v roce 2010. (zdeny99)
  • Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
  • Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)

Reklama

Reklama