Reklama

Reklama

Film je remake stejnojmenného příběhu Daria Argenta z roku 1977. Mladá Američanka (Dakota Johnson) přilétá do Evropy, kde se přihlásila na lekce tance. Posléze však zjišťuje, že škola je jen zástěrkou pro působení temných sil. (Terva)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (215)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Mukdeeprom za kamerou dělá divy, každý jeho nájezd kamery a zrychlený close-up působí mrazivě agresivně a napomáhá budovat zlověstný feeling (společně s povedenou hudbou). Oproti tomu musím zmínit opravdu chaotický střih, který je značný už v první scéně a dost ruší (režisérův dvorní střihač Walter Fasano spolupracoval s Dariem Argentem na jeho příšerné Matce slz, takže asi tak). Nicméně pár slov ke scenáři - Luca Guadagnino s Davidem Kajganichem se snaží rozšířit mytologii původního filmu o historicko-politický kontext, nutno říci, že na úkor hororové atmosféry a napětí. Baader-Meinhof, holokaust, Terezín - je tohle opravdu to, co jsme v nové Suspirii potřebovali a chtěli vidět? Prakticky celá dějová linie okolo Dr. Klemperera (a tato linie zabírá polovinu celé stopáže) mi připadala jako značně strojená a nadbytečná. Nemluvě o tom, že herecké obsazení postavy doktora je neskutečně kýčovité a pro diváka distraktivní. Před hereckým výkonem Tildy Swinton ovšem smekám, ona si opravdu strhává celý film pro sebe. Jsem pojetím tohoto snímku dost zmaten, celé mi to přišlo méně zajímavé a překvapivé, než jsem si přál a očekával. Druhé zhlédnutí bude časem možná ku prospěchu, pro dnešek ovšem vcelku zklamání. [Sitges 2018] ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Ani pôvodná Suspiria veru nemala žiaden geniálny príbeh, ale za to ma zaujala svojou hudobnou stránkou, výnimočnou atmosférou a hrou s obrazom/farbami. Guadagninová verzia má skvelý vizuál, niekoľko vynikajúcich scén, ale celkovo na mňa pôsobila príliš natiahnuto. A napriek rešpektovaniu artovej formy som mal mnohokrát pocit, že tvorcami predostrené obrazy boli úplne nezmyselné. Pri premýšľaní nad plusmi aj mínusmi tejto snímky úplne rozumiem veľmi vysokým hodnoteniam, ale taktiež značne nízkym. Za mňa to bude niečo medzi. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Zatímco v ulicích řádí RAF, taneční škole šéfují čarodějnice a připravují se na velkou oběť. Tedy jestli jsem to dobře pochopil. Argentova tvorba je pro mě nestravitelná, takže k remaku jsem přistupoval bez možnosti srovnávání a docela se mi to líbilo. Vedle solidního vizuálu nabízí film výborné herečky, několik bizarních výjevů, které potěší i mainstreamové fandy a dvě naprosto rozdílné taneční scény mající společné jen to, že jsem na ně vyjeveně zíral. Mínusem je natažená stopáž a fakt, že se Guadagnino nechal až příliš často unášet psychadelickými náladami. 60% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Nová Suspiria není naštěstí remakem původního snímku, což by bylo nudné a zbytečné. Zůstal v podstatě jen hlavní motiv školy, Matky, čarodějnic a nové studentky přijíždějící z USA. Podobně ale jako Argentovy filmy i tenhle je svým způsobem zvláštní, podivně mysteriózní, a byť ne přímo artový, pak má oním směrem pěkně nakročeno. Zpočátku zdánlivě chaotické, později s jasnými dvěma liniemi a v závěru napínavé a šťavnaté. Swintonová opět září, jak jinak, jelikož role zvláštních postav jí prostě sednou, a pokud není upírkou, pak jí i tu čarodějnici člověk věří. Neklidná kamera se téměř nezastaví, hudba je místy příjemně tajuplná a zneklidňující. Místo masakrální je nová Suspiria atmosferická. Ovšem pixelovou krev si mohli odpustit, tady se nabízely skutečné rubínové fontány. Jinak spokojenost. p.s. a já si říkal, že je mi ten doktor povědomý..... ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Artový režisér a remake kultovního hororu ze 70. let. Zní to šíleně a fantasticky zároveň, výsledkem však naštěstí rozhodně není zbytečná (doslovná) předělávka. Vlastně mám pocit, že Guadagnino a Kajganich mají z Argentova originálu podobné dojmy jako já - líbí se jim látka a některé její stěžejní aspekty, nikoli však její (dosti laciné/béčkové) zpracování. A tak si napsali a natočili svoji vlastní vizi téhož tématu, která se, mimo jiné, snaží okázale překročit rámec "pouhého" čarodějnického/okultního hororu (pravidelné narážky na RAF, reálie rozděleného Německa 70. let, druhou světovou válku apod.). Ústřední zápletka zůstává stejná, její vyústění je ale zcela jiné (a dle mého o dost lepší) - vizuálně velice silná finální scéna je pro mě takřka dokonalou esencí ryzího hororu. Tam se Guadagnino skutečně utrhl ze řetězu a předvedl, že v jádru asi nebude žádný akademický suchar, jenž touží akorát sbírat (nejen) festivalové ceny... Nová Suspiria je dlouhá, pomalá a velmi ambiciózní (kromě jedné pofidérní "masky" je filmařsky na hodně vysoké úrovni). Od většiny hororů se zcela záměrně liší, přesto/proto se řadí k nejzajímavějším (a asi i nejlepším) žánrovým kouskům za poslední roky. Btw snové (skoro lynchovské) výjevy a často diskutovaný "breakdance" jsou vážně boží, i když na nich film určitě nestojí. 80 % ()

Galerie (58)

Zajímavosti (13)

  • Na začátku filmu je na levé straně vlakového nádraží nápis „Suspiria“. (ČSFD)
  • Na konci následuje ještě jedna krátká scéna. (noelcoward73)

Související novinky

ČSFD výprava na nej horor fest světa

ČSFD výprava na nej horor fest světa

07.10.2018

ČSFD skvadra hororových geeků Filmmaniak, Goldbeater, POMO a RUSSELL (na horní fotce zleva doprava se zombie girls, odchycenými na slavném “Zombie Walk”) nás zdraví ze světového Nr. 1 festivalu… (více)

Reklama

Reklama