Reklama

Reklama

Anonym

  • Velká Británie Anonymous (více)
Trailer 1
Velká Británie / Německo / USA, 2011, 130 min

Režie:

Roland Emmerich

Scénář:

John Orloff

Kamera:

Anna Foerster

Hrají:

Vanessa Redgrave, Rhys Ifans, Joely Richardson, David Thewlis, Paula Schramm, Robert Emms, Edward Hogg, Rafe Spall, Jamie Campbell Bower, Xavier Samuel (více)
(další profese)

VOD (1)

Příběh filmu Anonym, který se odehrává v Anglii za období vlády královny Alžběty, spekuluje o otázce, která už po staletí vrtá hlavami akademiků a géniů jako Mark Twain, Charles Dickens a Sigmund Freud: kdo je doopravdy autorem díla, připisovaného Williamu Shakespearovi? Odborníci o tom vytrvale diskutují, byla o tom napsána řada knih a učenci zasvětili celé životy obraně či popírání teorií o osobě autora nejuznávanějšího díla anglické literatury. Anonym nabízí jednu z možných verzí jejich výkladu a zaměřuje se na dobu, kdy politické skandály a intriky, tajné románky na královském dvoře a zákeřné plány hamižných šlechticů, toužících po trůnu, vycházely na světlo na těch nejpřekvapivějších místech: na londýnských jevištích. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (394)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Všeobečně známý fakt je ten, že Emmerich snad kromě ID4 nebyl nikdy moc silný ve scénářích a tak tu máme v postavách a jednotlivých časových liniích bordel jako v tanku, který se lehce zlepší až ve druhé polovině filmu. Jenomže co na plat, když nám je dávkována tak kulervoucí estetika a neskutečně přehledné celky a panoramata ? To je pak každý druhý divák na ty dějové lapsusy a zmatky ochoten zapomenout, nebo nad nimi alespoň mávnout rukou. Tématicky je to dost netradiční a ne úplně špatný pokus, kupodivu to ani není vyloženě klišoidní slátanina ala 10 000 BC, ale raději pojďme na druhý díl Marťanů. ()

Gwaihir 

všechny recenze uživatele

Konspiračních teorií vztahujících se k historickým osobnostem a k jejich počínání je bezpočet a některé z nich dokonce nabízejí poměrně reálné alternativy výkladu věcí, jejichž znalost považujeme mnohdy za zcela samozřejmou. Mezi ně by se možná dal zařadit i tento příběh, v němž hlavní úlohu nehraje slavný autor, jehož si dovoluje vykreslit v barvách asi až příliš nelichotivých, ale především obsah "jeho" děl, jimž připisuje původ přímo vznešený. Jeho zpracování staví zejména na divadelní atmosféře, která je rozhodně zdařilá, i když recitované texty her jsou mnohdy jen výplní, jejíž spojitost s hlavními událostmi se nemusí vždy hledat snadno. Vyprávění samotné neustále poskakuje mezi několika časovými rovinami, což občas může bránit v hlubším proniknutí do děje. Největšími klady jsou pak docela určitě dějová propracovanost, herecké výkony a vystižení ovzduší dané doby. 70% ()

Reklama

Terva 

všechny recenze uživatele

Krásný průchod skrze divadelní scénu za tvrdé reality. CITÁT - Veškeré umění je politické......... Zajímavě provedený přeskok mezi minulostí a současností. Sice je to někdy lehce zmatené, ale jinak bravurně zinscenované. CITÁT - Ano, ano. Ne, ne. Nevím, nevím.......... Nádherně pojaté slovo jako převratitel politiky a důkaz toho jak dokáže být mluva silnější než zbraň. Nebo ne ? CITÁT - Jsme ztraceni........... Mám chuť věřit, skoro věřím, ten film je velice přesvědčivý. A co dodat ? Být či nebýt ?!?! Lehce kontroverzní snímek. CITÁT - Mohl jste být králem, jen kdyby jste nebyl, tím co jste,........... ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

Skoro by se dalo říct, že tenhle film se dá brát dvěma způsoby. Buď na to budeš pohlížet jako na historickou filmovou povídku (na román to ani zdaleka nemá), a tudíž to vlastně předem odsoudíš; nebo na to budeš nahlížet jako na Emmerichův pokus překonat nejen sám sebe, ale vlastně i současné trendy ve filmový tvorbě. Pokud bych to měl brát historicky, pak jasně, film má řadu historických nepřesností, ale kupodivu si dává záležet na několika detailech, a tak tudíž budeš-li se učit o královně Alžbětě, s klidem zkopíruj essexský povstání z roku 1601, protože takhle to skutečně bylo. S klidem zkopíruj věky jednotlivých postav. Už trochu drhnou ta konspirační kouzla, že de Vere je Alžbětiným synem (to samozřejmě není pravda - nejspíš), a i to, že de Vere je vlastně Shakespeare. De Vere byl v kurzu před sto lety, kdy se o autorství Shakespeara debatovalo, ale dneska jsou jiný a historicky akurátnější teorie. Zjistil jsem si, že určitý divadelní techniky taky nejsou historicky akurátní, ale co už, normální člověk na to nepřijde. Pokud však film vezmu druhým způsobem, vzniká mi příjemně nepodbízivá historická freska s krásně propracovaným světem a příjemně inteligentním způsobem vyprávění, které rozhodně není nepřehledný. Výtečné jsou herecké výkony (určitě Rhys Ifans), skvělá je výprava a výborné jsou (po právu na plešouna nominované) kostýmy. A jak říkám, Emmerich tentokrát překonal opravdu sama sebe, kdy nenatočil žádnou komerční věc, a prokázal, že má nejen vkus, ale i schopnosti s klidem zrežírovat něco, co od něj nikdo nečeká. Já jen doufám, že se tímhle směrem vydá i dál, v týhle podobě je mi tak sympatickej, až se i divím, že mu nedávám pětici hvězd. [BR] ()

Beastmaster4 

všechny recenze uživatele

Emmerichovo hop sem, hop tam....skáče z žánru na žánr, tak splašeně, jak zajíc před reflektory auta. Stejně jako je jeho polovina filmů dobrá (vrcholem je pro mě PATRIOT), je druhá polovina špatná. ANONYM patří do té druhé poloviny. Skvělý scénář tady definitivně pohřbila tristně nudná režie. Film měl úžasné kostýmy, byl prošpikován architektonickými detaily, ale nic víc...výběr herců mohl být lepší, někteří tady neměli co dělat...film zachraňovali pouze David Thewlis a Rhys Ifans. Každopádně Emmerich pohřbil další dobrý námět, který krom vizuálního perfekcionalismu nemá co jiného nabídnout - podobně dopadlo např. 2012. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (8)

  • Joely Richardson, která ve filmu hraje mladou královnu Alžbětu, hrála dříve Kateřinu Parrovou v seriálu Tudorovci (od r. 2007), tedy poslední ženu Jindřicha VIII., otce Alžběty I. (vanityfair)
  • Scénář byl Johnem Orloffem sepsán v roce 1998, kdy se v kinech objevil obdobně inspirovaný film Zamilovaný Shakespeare (1998). Projekt byl pozastaven a opětovně oživen až v roce 2005, kdy zájem o něj projevil Roland Emmerich. Ten se k vlastní režii dostal po sérii úprav až v roce 2010. (Conspi)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Emmerich zničí Bílý dům... zase

Emmerich zničí Bílý dům... zase

04.04.2012

Studio Sony/Columbia minulý týden utratilo 3 milióny dolarů za scénář akčního thrilleru White House Down od Jamese Vanderbilta (Zodiac, Amazing Spider-Man). Je to nejvyšší suma, jaká byla letos v… (více)

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Oscarové nominace 2012

Oscarové nominace 2012

24.01.2012

84. udělování výročních cen Americké filmové akademie se blíží. Ať už se vám to líbí nebo ne, pořád jde o nejsledovanější a z jistého pohledu i nejprestižnější filmové ceny na planetě. Takže, kdo se… (více)

Reklama

Reklama