Režie:
Duncan JonesScénář:
Ben RipleyKamera:
Don BurgessHudba:
Chris BaconHrají:
Jake Gyllenhaal, Michelle Monaghan, Vera Farmiga, Jeffrey Wright, Michael Arden, Russell Peters, Albert Kwan, James A. Woods, Scott Bakula, Cas Anvar (více)Obsahy(3)
Když se kapitán Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) probudí v sedadle příměstského vlaku, netuší, kde se tam vzal. Naproti němu sedí Christina (Michelle Monaghan). Colter ji vidí poprvé v životě, ale Christina ho očividně dobře zná. Colter Stevens zjišťuje, že se probudil v těle jiného člověka. Než se stihne z nastalé situace vzpamatovat, je vlak rozmetán silným výbuchem. V zápětí se Colter se objeví v podivném bunkru izolovaném od okolního světa. Přes obrazovku k němu mluví důstojnice Goodwin (Vera Farmiga) a požaduje informace o všem, co právě viděl. Kapitán Colter Stevens se stal součástí náročné mise, jejímž cílem je odhalení útočníka, který má na svědomí výbuch vlaku, v němž se Colter ještě před chvílí nalézal. Atentátník plánuje mnohem větší výbuch přímo v srdci Chicaga a jeho dopadením tak může Colter zachránit tisíce životů. Tato vládní mise je založena na experimentu nazvaném Zdrojový kód, který Colterovi umožňuje na chvíli existovat v paralelní realitě - v těle Seana v chicagském příměstském vlaku. Seanovu identitu může využívat pouze osm minut, má tedy právě osm minut na odhalení bombového útočníka. Zdrojový kód zvládá poslat Coltera do stejného časového úseku vícekrát. Získává tak více času, ale situace se mu může snadno vymknout z rukou… (oficiální text distributora)
(více)Videa (6)
Recenze (1 684)
No, rozhodně Duncan Jones začíná vypadat stále zajimavěji a zajimavěji. Jestli natočí ještě jeden takhle kvalitní a přitom docela komorní thriller (snad až na ten jeden perfektní vizuální trik výbuchu tam nic dalšího než interiér vlaku a základny není, Moon pak byl ještě komornější a to se odehrával i na povrchu měsíce), stane se rozhodně pro mně velmi přitažlivým a vyhledávaným. Protože tohle se cení. Výborná, a přesto jednoduchá zápletka (ano, pointa je trochu složitější, ale stále se to nedá srovnávat s jinými), přesto, a to je důležitá, podaná naprosto úžasně a zábavně, plná emocionálnosti, dramatičnosti i akce (ale samozřejmě ne akce s akčního blockbusteru). Gyllenhaal je zase (stejně jako v legendárním Darkovi) skvělý a uvěřitelný, a Monaghan je k sežrání. Farmiga je pak přesně ten rozpolcený sympatický element, který by neměl chybět. Líbilo se mi i pomalé kouskování toho, o co vlastně jde. Filmu po vizuální stránce nejde taky nic vytknout, kamera je velmi dobrá a nechybí ani určitý staronový feeling. Jones tak dokázal z tohoto všeho vytěžit maximum a na závěr ponukl skvělé rozuzlení stejně jako v Moon. Ano, užil jsem si to. ()
CO JE TEN "ZDROJOVÝ KÓD"?... TO JSOU PARABOLICKÉ VÝPOČTY KVANTOVÉ MECHANIKY......“ /// Jack Gyllenhal je bledej, viděl se v zrcadle a myslí si, že jeho úkolem je chodit po vlaku a každýmu cpát to svoje: ,,JÁ NEJSEM JÁ“. Chyba! Chlapče, ty musíš popřít pravidlo, že ,,MRTVÍ PRD VÍ“!!!... Věřím mu a snad proto na mě jeho opakovačky mise působí zajímavě, nevtíravě. TEN VLAK JE TEPRVE ZAČÁTEK! Lehce filosofické, nevtipné a sympaticky krátké. ČASU JE MÁLO A BĚŽÍ JEN JEDNÍM SMĚREM! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímám se o život v ,,kapsli“. 2.) Toužím všechno a všechny ovlivňovat. Když se jedná o budoucnost, jsem v extázi. 3.) Thx za titule ,, Stano21“ a ,,maxi6“. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Po pravde receno, drobny zklamani po vsech tech oslavnejch komentarich. Casto srovnavany Spravci osudu se mi jednak libili vic a pak moc nechapu, proc se to s tim srovnava, tohle spis pribehove pripomina Scottovo Deja Vu. Cela ta myslenka, jak funguje cestovani do minulosti, je sice vcelku zajimava, bohuzel ale zoufale nedomyslena, takze kdyz to nekdo ve filmu vysvetluje, nedava to moc smysl a za chvily se stane nejaka udalost, ktera by podle danejch pravidel nemela bejt mozna, coz tvurci prejdou stylem, ze nekdo hodi hlasku o dobrym pristroji. Jinak ale ma film jen 90 minut, coz znamena, ze se furt neco deje, i kdyz furt to samy, sledujeme jednu udalost asi tak dvacetkrat. Nastesti se to Jones snazil ozvlastnit, takze pokazdy se stane neco unikatniho a pokazdy ma tak clovek duvod bejt napnutej nebo zvedavej. Jinak herci jsou v pohode, Jake hraje paradne a Michelle je sympaticka, ale v podstate tu vubec nemusela bejt, jeji role je jen takovy nahravani Jakeovi. Celkove obstojne natoceny a trochu celou tu myslenku domyslet, mohla to bejt pecka, tentokrat to nezachranil ani zaver, kterej mi naopak moc nesed a krom toho, ze je prilis polopatickej, je taky silene happy-endovej, coz se sem moc nehodilo. Slabsi 4*. ()
Malý veľký film, ktorý pripomenie Donnieho Darka, Proyasove Knowing, či v rovnakú dobu uvedené The Adjustment Bureau. Vizuálne štýlový, scenáristicky hravý, premyslený, emocionálny, duchaplný. Niet nad to, keď jarná hollywoodská žánrovka, ktorá sa netvári že je niečím väčším, pohľadí po srdci viacej, než "veľke" zimné oscarové drámy. Toto je ten prípad. Veľmi dobrý Gyllenhaal. Lacne našróbovaný dodatok v závere ignorujte. Isto si ho vydupali producenti, vyžadujúci polopatickejší happyend, než je ten skutočný, jediný možný, nevyhnutný, cez slzy. ()
Perfektný herecký Výkon ala Jake Gyllenhhaal, nekompromisne komplexný scenár a parádna réžia tvoria Source Code bombovým sci-fi akčným thrillerom...............Soundtrack Chris Bacon: 1. Source Code Main Titles [2:26] ,2. You Don't Know Me [3:05] ,3. Eight Minutes [2:19] ,4. Racial Profiling [2:12] ,5. Coffee Will Have to Wait [2:15] ,6. Source Code Explained [3:20] ,7. Piecing It Together [3:27] ,8. Am I Dead? [2:40] ,9. One Death Is Enough [2:41] ,10. Colter Follows Derek [5:28] ,11. A Real Validation [1:40] ,12. I'm Gonna Save Her [3:59] ,13. No More Rubble Today [2:36] ,14. Regret and Reconciliation [3:27] ,15. Frozen Moment [4:25] ,16. Everything's Gonna Be Okay [2:51], ()
Galerie (65)
Zajímavosti (17)
- Revolver, ktorý Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) nájde v trezore, je Colt Detective Special. Zločinec má zase pištoľ Ruger SR9. (ČSFD)
- Aby Jake Gyllenhaal (Colter Stevens) prožíval při natáčení každou "misi" ve vlaku odlišně, pouštěl mu režisér Duncan Jones do sluchátka pokaždé jinou hudbu. (Brousitch)
- Pri prvom predstavení scenára Bena Ripleyho sa ho predstavitelia štúdia spýtali či je blázon. (Greenpeacak)
Reklama