Režie:
Tommy WirkolaScénář:
Tommy WirkolaKamera:
Michael BonvillainHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Jeremy Renner, Gemma Arterton, Famke Janssen, Pihla Viitala, Derek Mears, Ingrid Bolsø Berdal, Joanna Kulig, Thomas Mann, Peter Stormare, Bjørn Sundquist (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Malého Jeníčka a Mařenku zavedl jejich otec do hlubokého lesa a tam je nechal osudu. Jeníček s Mařenkou našli perníkovou chaloupku, ve které byla ježibaba a ta je chtěla vykrmit a sníst. Když chtěla hodit Jeníčka do pece, děti ji přemohly a upekly v peci. Od té doby loví čarodějnice... Jeníček a Mařenka už jsou dospělí a putují po světě. V jednom městě chce šerif Berringer upálit ženu jménem Mina, kterou obvinil z čarodějnictví. Jeníček s Mařenkou ji ale na poslední chvíli zachrání, protože poznají, že to není ježibaba. Poté se vydají na lov čarodějnice v blízkém lese. Čarodějnici sice chytí a zabijí, ale jejich hlavním úkolem od starosty je najít unesené děti – a ty zatím nenašli. Mezitím se parta lovců snaží chytit čarodějnici, která děti unesla. Čarodějnice Muriel ale všechny zabije. V hospodě se Jeníček a Mařenka seznámí s Benem, který se o čarodějnice také zajímá. Do toho přiběhne jeden z lovců, který všem řekne, že čarodějka zabila jeho kamarády, a sám pak vybuchne. Jeníček s Mařenkou se vydají lovit čarodějnici do lesa... Nalákají ji na volání dítěte o pomoc. Jeníček s Mařenkou čarodějnici, což je Murielina pomocnice, chytí a zjistí, že čarodějnice potřebují ke svému rituálu získat dvanáct dětí. Nyní jich mají jedenáct a jdou si do města pro poslední... (TV Prima)
(více)Videa (32)
Recenze (1 695)
Brutální, bláznivá, efektivní, zábavná jednohubka. Na druhou stranu je to takový ten jednoduchý film, co je naprosto o ničem. Příběh má nulovou vypovídající hodnotu a celé je to vytvořeno z jednoho naprosto prostého důvodu - aby diváka zabavil. To se mu daří. Ještě aby ne, když v hlavní roli má Jeremyho Rennera, v roli Jeníčka, co si píchá Inzulín, protože ho v mládí čarodějnice vycpala sladkostmi a on teď je rád, že vůbec žije a na druhé straně Gemmu Arterton, která je od dob Prince z Persie zase neuvěřitelně sexy, za což samozřejmě může i latex, ale také i její kůl hlášky a celková přinasranost a vostrost jak Mařenky, tak Jeníčka. Každopádně zábava na 87 minut naprosto optimální. ()
Záhada Blair Witch vyřešena! Už nikdy žádný turista nebude muset bloudit lesem a hystericky smrkat na roztřesenou kameru, protože Jeníček, Mařenka a jejich hi-tech hračky s nekonečnou municí spolehlivě skolí každou agresivní čarodějnici. Co jsem od filmu s takhle jeblým námětem čekala, to jsem taky dostala: temnou pohádku pro krvelačné dopěláky s poněkud šáhlým smyslem pro humor. Překlad jmen do češtiny tomu dodával ještě parodičtější formu: kdykoliv byl drsňák Renner osloven "Jeníčku", uniklo mi zoufalé zachrochtání, Mařenku jsem překousla o něco snáz (i když taky s obtížemi). Ujetá akční jízda poněkud drncala na nedomyšleném scénáři (SPOILER: např. proč ježibaby tolik bažily právě po srdci Mařky, vždyť měly přímo pod nosem jinou bílou čarodějku; nebo jak se hlavní hrdinové ocitli u dráty nafiletované letky čarodějnic pár vteřin po "nehodě" - past byla na míle daleko a Jenda s Mařenou neměli košťátka, jen vlastní nohy). Abych své dojmy nějak shrnula: docela jsem se bavila, ale na patře zůstala pachuť nevyužitého potenciálu. 65% ()
Na tomhle filmu se dá dobře ukázat určitý trend v kinematografii, kdy čím víc informací o příběhu obsahují trailery, tím méně příběhu obsahuje film samotný, a obráceně. Tudíž zatímco v minulosti měly filmy regulérní příběh a trailery z něho téměř nic neprozrazovaly, dneska spousta filmů jako třeba tenhle vlastně žádný příběh nemá a příběhový je hlavně ten trailer na ně. Nestačí tudíž konstatovat známou pravdu, že trailery dnes bez skrupulí převypráví film od začátku až do konce, ale je třeba to dát do souvislosti s ohledem na to, kolik toho vlastně převypráví samotné filmy. Jsem zkrátka toho názoru, že čím příběhovější jsou trailery, které dnes poskytují divákovi enormní množství informací, tím méně příběhovější jsou filmy, které podobně jako Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic připomínají spíš nějaký MTV klip než skutečný příběh. Je ale na druhou stranu logické, že pokud sledování traileru často připomíná sledování samotného filmu, pak sledování filmu musí připomínat zas něco jiného jako třeba ony MTV klipy nebo koláž akčních scén bez narativu, který by divák beztak přeskákal. V minulosti tomu bylo na druhou stranu přesně obráceně: trailery neprozrazovaly příběh a o to příběhovější byly filmy. Až někdy v sedmdesátých letech se to změnilo a struktura traileru byla nahrazena jinou strukturou, která shrnuje celý příběh filmu. Důvody, proč to nastalo, jsou vedle nijak objevného „vše je čím dál rychlejší, doba dynamičtější atd.“ v zásadě dva: za prvé je dnes příběhová roztříštěnost filmů zapříčiněná tím, že se předpokládá, že si divák doplní mezery jinými médii, jako jsou komiksy nebo videohry. A pochopitelně za tyto média zaplatí. Za druhý na rozdíl od minulosti, kdy měly trailery přilákat diváky do kin, dnes plní opačnou roli: odradit od návštěvy kina diváky, kterým daný film není určený. Tudíž toho musejí říct co nejvíce. Důvodem této situace je fakt, že současné filmy jsou specifičtěji zacílené na vybraný typ publika. Pokud chcete oslovit určité publikum, musíte zajistit, aby na film nechodili diváci, kteří do kina nepatří, protože ti by po návratu z kina vyprávěli svým přátelům, na jak pitomém filmu to byli. Všichni profesionálové z oboru filmové propagace vědí, že špatná ústně šířená reklama může odrovnat jakýkoli film, a proto věnují mnoho úsilí tomu, aby zamezili jejímu vzniku. Profesionálům motajícím se kolem tohohle filmu se to povedlo – jenom v kině vydělal pětinásobek. ()
Dlho som odolával, cielene som za filmom nešiel a pritiahla ma až premiéra na tv Markíza. Podľa očakávania je to trochu nezmyselná hororovo-rozprávkový guláš, ktorý sa vezie na vlnách brakovej zábavy ako trefne píše Sawy. Je z kategórie filmov typu Van Helsing a Kliatba bratov Grimmovcov, čo mi veľmi nesedelo. Niektoré momenty ušli, ale musel by som toho vo filme veľa zmeniť, aby mi to sadlo. Najviac do očí bijú moderné zbrane, nezničiteľnosť hlavných hrdinov a čo je najhoršie, museli sa od všetkých odlíšiť super moderným koženým ohozom ala Matrix...Keby príbeh bežal v klasickej rovine, kde by mali miesto obtiahnutej kože otrhané handry, miesto zbraní rozum a odhodlanie, strih by bol kľudnejší a prehľadnejší, tak verím, že výsledok by bol o dosť lepší. Zaujal ma len ten obor, inak na jedno pozretie. 60%. ()
Kto by nepoznal rozprávku o súrodencoch Jankovi a Marienke (Hansel & Gretel), ktorí sa v hlbokom lese dostali do vážnych problémov so zlou ježibabou? Chcela si ich vykŕmiť, upiecť a zožrať. Oni jej však prešli cez rozum a starú strigu hodili do pece. Vo filmovej verzii, ktorú natočil v roku 2013 nórsky režisér Tommy Wirkola, ich príbeh pokračuje ďalej. Janko i Marienka vyrástli, dospeli a stali sa z nich lovci čarodejníc, bojovníci proti zlu, likvidátori nečistých síl. "Hänsel und Gretel: Hexenjäger" *** ()
Galerie (100)
Zajímavosti (34)
- Když zlá čarodějnice (Famke Janssen) přichází do šerifova domu, stojí po boku Mařenky (Gemma Arterton) muž, který dvakrát vystřelí z dvouhlavňové brokovnice. Po chvíli, kdy se sbírá ze země, vystřelí znovu, aniž by přebíjel. (Lucasion)
- Když Jeníček (Cedric Eich) a Mařenka (Alea Sophia Boudodimos) jako děti stojí před vchodem do perníkové chaloupky, on jí barevné cukroví a ona bílé. Když jdou však dovnitř, ústa obou jsou barevná. (SFalconJ)
- Film nebol premietaný kritikom. (Crybaby)
Reklama