Reklama

Reklama

Vtipný a energický portrét moderní rodiny – Nic a Jules (Annette Bening a Julianne Moore) jsou matky, které žijí v útulném bungalovu na okraji města se svými dospívajícími dětmi Joni a Laserem (Mia Wasikowska a Josh Hutcherson). Když se Joni chystá na vysokou školu, její mladší bratr ji požádá o velkou laskavost. Chce, aby mu Joni pomohla najít jejich biologického otce. Navzdory vlastním pochybám splní Joni bratrovo přání a naváže kontakt s „bio-tátou“ Paulem (Mark Ruffalo), pohodářským majitelem restaurace. Když do života této nevšední rodiny vstoupí Paul, začíná pro všechny nová kapitola, v níž jsou postupně definovány, přehodnoceny a pak znovu formulovány rodinné vztahy. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (603)

novoten 

všechny recenze uživatele

Z černého koně letošní sezóny se vyklubal překvapivě nenápadný snímek, jehož největší atraktivnost tkví právě v tom, jak si ho kritika mateřsky přivlastnila. Na Lisu Cholodenko připadla tradiční akademická role "příjemný film s rodinnými hodnotami pro letošní nominace" a přestože jsem osudy postav prožíval s plným zaujetím, nepřináší Děcka nic, co bych neviděl jinde. Proto například zarazí nominace za scénář, který jako kdyby byl vystřižen z řadové zápletky Desperate Housewives a okořeněn adekvátně nadčasovým nádechem. To, co získávají pro celý film herci (všichni jedou naplno, ale obzvlášť Mark Ruffalo válí), ztrácí závěr, který sice vyloženě nezklame, ale pocit, že nic zásadního a dopointovaného nepřinesl, trochu zamrzí i rozčaruje. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Všemi herci luxusně zahraný, fajnou hudbou podbarvený, v tak akorát velkém měřítku natočený, ale zatraceně prapodivně rozpolcený moderní rodinný snímek. Na jednu stranu děsně alternativní, na druhou stranu uvnitř té alternativy stereotypní a reálný jako americká reklama na ženušku v domácnosti z padesátých let - tahle děcka jsou totiž až moc v pohodě. Vztahové a výchovné promluvy znějí jako kdyby je mluvčí přímo četl z příručky "Psychologie v komunikaci" od RNDr. Vobtáhla, a výsledkem není nic jiného než naprosto zabitá ladnost hereckých projevů, které jsou (mimo "vtipné" historky ze sexuálního života lesbického rodičovského páru) bez nejmenších problémů uvěřitelné. A za to by se mělo střílet, protože do Mii alias Nic bych se zfleku zamiloval...a potají přitom myslel na Julianne/Jules, která a) nestárne, ale zraje a krásní, a b) dokazuje, že by byla k sežrání, i kdyby si oblékla pytel od brambor;) Ale to jsem se dostal pryč od toho hlavního, a tím je pro mě nepochopitelné přelévání vnějšího obrazu tohoto snímku. Na jednu stranu chce ukázat, jak skutečná může být takováto ještě před krátkým časem nemyslitelná rodina, na druhou stranu ji ukazuje jako papírem šustící konstrukt možný jenom v idylickém "můžeš nám říct úplně cokoliv, miláčku, nebudeme se zlobit" světě obývaném výhradně otevřenými lidičkami plnými porozumění. Na jednu stranu prezentuje stabilní a láskyplné výchovné prostředí domácnosti dvou milujících (se) žen, a na druhou stranu z jedné udělá bisexuálku, které se to s chlapem zatraceně líbí....aby z ní nakonec byla tragická kajícná mučednice, které je všechno odpuštěno (jo, spoiler, a ne poslední). Hlava se mi vzpírá to pochopit - tohle je příšerně "aktuální" "bio" film, a všem nám to přijde krásné, ale Annette - navenek tvrdá, ale v jádru hodná a spravedlivá - nás s tím najednou všechny posílá do míst, kde slunce nesvítí, a všichni ji chápeme a přijde nám to OK. Takže buď je to mistrovská ukázka manipulace s divákem, anebo ode zdi ke zdi se plácající film určený k podpoření všech a nikoho, a zároveň s potenciálem v určitém momentu naštvat všechny anebo možná taky nikoho, protože i když jsem cítil opravdu velkou nespravedlnost vůči Marku Ruffalovi (který z toho všeho vyjde jako jediný morálně pokleslý lůzr a celkově to s ním nekončí vůbec vesele), lehce svírající pohoda závěrečné scény mě dokonale umlčela. Nevím čím to bylo, ale naprosto přesně se mi vybavil den kdysi před lety, kdy jsem si poprvé vybaloval věci v prázdném pokoji (shodou náhod taky plném slunce, byť s výhledem ne do parku, ale na koleje - vlakové) a došlo mi, že se všechno změnilo... a že to tak má být, a že to pravděpodobně bude v pohodě, a že mám telefon, a že jsem sakra dospělej chlap, tak na co mi bude, a že... no prostě osobní záležitost:) Takže jak to shrnout - dost podstatnou část filmu jsem měl pocit, že mě někdo tahá za nohu (ne-li, že si ze mě tropí řiť), ale měl jsem toho tolik, čeho jsem si mohl užívat, že mi to bylo vcelku jedno. I tak jsem ale zaregistroval pár nedotažených věcí - například by mě fakt zajímalo, co se stalo s tím Mexikánem, a jak se se svým chováním k němu Jules vnitřně srovnala - tahle dějová epizoda je BTW jeden z nejkřiklavějších důkazů, jak idylický se film snaží být, a jak zoufale to maskuje, aby nebyl na první pohled zavržitelný. Jak plyne z ohlasů kritiky, evidentně se mu to daří, a já se nějak přes všechny svoje výtky nedovedu přimět, abych ho shodil na sedmdesátkové tři hvězdy, a musím (alespoň teď) dát 80%. () (méně) (více)

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Výborné drama o mezilidských vztazích. Režie je civilní, některé scény dost emotivní a dialogy jsou brilantně napsané. Největší potlesk si ale stejně zaslouží skvělé herecké obsazení Annette Bening počínaje a vycházejícími herci Miou Wasikowskou a Joshem Hutchersonem konče. Škoda, že postavy posledních dvou zmiňovaných se stáhnou v půlce filmu spíše do pozadí, protože jejich charaktery se daly rozvinout daleko lépe. I tak se ale jedná o jednou z nejlepších dramat tohoto roku. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

SPOILER: Tak tohle já neberu. Nejdřív celý nažhavený hledají tátu a pak se na něj s klidem barona vykašlou. A to nemluvím o Julianne, která hrála jednu z matek. Kluk, kterého by se táta i rád ujmul, dcery taky a pak taková slátanina na konci, co to bylo??? A ještě k tomu vyfláknout se na Marka, to se přece nedělá a dooost mi to naštvalo. Herecky nemám vůbec žádných námitek, vyzněl ojediněle přirozeně, hudba super, nicméně víc jak trojku nedám. ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

"Why did you donate your sperm?" "Because it seemed more fun than donating blood." Děcka jsou v pohodě a zrovna tak celý tenhle film, který pobaví, nijak zvlášť nenadchne, ale prostě zaujme. Prolínají se tu zajímavá témata jako stereotyp v manželství, homosexuální svazek, dárcovství spermatu..Už od začátku mě to vtáhlo a tak nějak se přiznám, že jsem fandila Paulovi, aby získal děcka a Jules na svou stranu, narozdíl od příšerné semetriky Nick (v podání Benningové,kterou fakt nemám ráda) byl totiž v pohodě. Původně jsem se chystala dát plný počet, ale ten nedotažený konec, kdy byl Paul všemi nespravedlivě odkopnut (konec konců to byla stejnou mírou chyba i Jules)mě příšerně naštval.To si prostě nezasloužil!:-) Jinak skvělé herecké výkony Marka a Julianne, Mia s Joshem mají hodně slušně našlápnuto.Čtyři hvězdičky,ten konec neodpustím:-) ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Jules (Julianne Moore) má na vnitřní straně zápěstí tetování "JLN", které je zkratkou slov Joni, Laser, Nic. (Linkyc)
  • Snímek byl natočen za pouhých 24 dní. (M.B)

Reklama

Reklama