Reklama

Reklama

Dívka, která si hrála s ohněm

  • Švédsko Flickan som lekte med elden (více)
Trailer

Filmové zpracování druhého dílu slavné knižní trilogie Stiega Larssona.  Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (620)

mzss1 

všechny recenze uživatele

Tak na původní film Muži, kteří nenávidí ženy to rozhodně nemá. Toto pokračování mě také bavilo, ale filmu chybí ta pravá atmosféra, příběh už není tak zajímavý jak původním filmu. Přesto jsem se ale bavil. Michael Nyqvist mě opět přesvědčil, že je vynikající herec. Film byl opět drsný. Hudba také opět dobrá. Ale z této švédské trilogie je to výrazně slabší, ale nebudu příliš kritický, tu 4* dám. Takže hodnotím 75% = **** ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Od prvního dílu ubylo mysteriózna, přibylo akce a investigativní žurnalistiky a já v rámci žánru nemám s výjimkou kapacity plic a souvisejícím zombie schopnostem bisexuální čmuchalky Lizbeth v podstatě co vytknout. Filmovou trilogii lze rozložit na romantickou večeři, předehru a milování. Všechny části mohou proběhnout samostatně, ale pokud ta prostřední nemá návaznost, člověk je pak docela rozmrzelý. Takže šup na to.. ()

Reklama

akisha 

všechny recenze uživatele

Fakt jsem se bála, že mě s druhým dílem čeká po výborné jedničce zmatená nuda. No zmatené to celkem bylo, ale nuda mě nezachvátila ani jednou. Největší problém je odklon od docela "malého" zločinu, co se řešil v jedničce. Tam šlo prakticky jen o zmizení dívky, které postupně košatilo, ale dělo se to tak, že divák stíhal všechno pobírat. Tady se najednou řeší něco mnohem komplikovanějšího, většího a osobního vůči hlavní hrdince. Vyšetřování se přehouplo v naháněčky mezi záporáky a hrdiny, neustálé stěhování, útěky, stopování, mlácení a vyslýchání s pomocí škrcení a paralyzéru. Přiznávám, že párkrát jsem nechápala, proč osoba A jede do místa B a nalezne tam osobu C, ale takovou tu základní kostru jsem v hlavně přece jen měla. Herci jsou opět prvotřídní, Noomi Rapace tradičně perfektní, Nyqvist taky a většina ostatních jsou odporný znásilňovači, pasáci nebo nepříjemný policajti. Byla bych radši, kdyby i druhý díl byl trochu komornější, protože by podle mě víc zaujal, ale dopadlo to i tak moc dobře. Nemůžu se dočkat posledního dílu! ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„S tímhle případem nasazujeme krk. Ovšem jdeme do toho. Ale to je asi podstata Milénia, ne? Proto jsme tady.“ Nečekal jsem to, ale oproti jedničce je dvojka stále dobrá, i když už ne tak pečlivá. Prostě jiná. Alfredson sice pokračoval zhruba tam, kde Oplev původně skončil, ale už to není to pomalé, postupně budované atmosférické detektivní vyšetřování starého zločinu. Nový případ je pro Lisbeth nicméně dost osobní a jde jí o krk, takže o napětí není nouze. Zároveň se tím splácí staré dluhy, protože tentokrát Mikael zachraňuje zadek jí, a ne naopak. Film má každopádně tempo, šťávu, opravdu démonického záporáka…ale bohužel taky závěrečných 10 minut, které se prostě nepovedly. Film u mě klesnul už po „hlíně“, která mi přišla tak zoufale nereálná, až mě rozesmála, a pak to jen pokračovalo až do konce. S hodnocením tedy končím na slabších 4*. „Co chcete?!“ - „Chci umožnit zákazníkům komentovat fakta v našem tematickém čísle o obchodu s bílým masem.“ - „Uvědomujete si, že mi zruinujete život, když to otisknete?!“ - „Jo.“ ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Oproti jedničce, která byla - aspoň dle mého vkusu - výrazným filmem, i když šla trochu jinou cestou než knižní předloha (ve které byly postavy poněkud komplikovanější, a zajímavý byl i jejich různý pohled na stejné věci), je ohnivzdorná dívka kvalitativním sešupem. Kdybyste neznali hlavní postavy a nezajímaly vás jejich další osudy, dívali byste se na tuctovou detektivku s politickošpionážními aspekty, a to navíc místy přehnanou (až neuvěřitelnou) způsobem diametrálně odlišným od obou zbývajících dílů trilogie. Způsobem, který možná fungoval na stránkách románu (nevím, nečetl jsem, a po tetované dívce to ani nemám v plánu), ale na plátně působí směšně hlavně v naturalistickém závěru, který, ač se nejdříve tváří jako monstrózní vyvrcholení, je ve skutečnosti jen přestupní stanicí před bezprostředně navazujícím třetím dílem, se kterým de facto tvoří jeden celek. Navíc jsem měl díky radikálnímu zjednodušení příběhu pocit, že ze mě scénárista dělá pitomce, jak to bylo celé prosté a běžící kupředu bez ohledu na nějaký realismus. Možná to má na svědomí už sám Larsson, a možná - jak už jsem jednou vzpomenul - to v knize funguje, ale pro filmovou podobu příběhu je to šlápnutí o pořádný kus vedle. Jediným pozitivem bez nejmenší poskvrnky tak jsou - opět, podle mého laického vnímání - precizní technické aspekty filmu a Yasmine Garbi alias Lisbethina přítelkyně Miriam Wu;) Prostředek trilogie o novináři bez bázně a hany a hackerce bez sociálních vazeb se tedy příliš nepovedl. Není to katastrofa a dívat se na to dá, a navíc se bez toho neobejdete, pokud chcete někdy vidět opět výrazně lepší finále, ale byť relativní, zklamání to prostě je. 60% ()

Galerie (47)

Zajímavosti (14)

  • Do role Ronalda Niedermana si filmaři původně vybrali Dolpha Lundgrena. Ten ale roli odmítl, a tak ji získal Micke Spreitz. Kdyby roli Lundgren přijal, byla by to jeho první role ve filmu z jeho rodné země. (Cheeker)

Související novinky

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

13.10.2013

Stalo se to doopravdy. V roce 1983 byl několika muži unesen majitel nizozemského pivního impéria Freddy Heineken. Na svobodu se vrátil až po vyplacení rekordního výkupného v hodnotě asi 50 milionů… (více)

David Fincher: Oheň nebo voda?

David Fincher: Oheň nebo voda?

18.02.2013

Tak co to bude, pane Finchere? Pokračování Mužů, kteří nenávidí ženy pro studio Sony, nebo dlouho připravovaná adaptace klasiky Julese Vernea „Dvacet tisíc mil pod mořem“ pro Disneye? Momentálně to… (více)

Reklama

Reklama