Reklama

Reklama

Dívka, která si hrála s ohněm

  • Švédsko Flickan som lekte med elden (více)
Trailer

Filmové zpracování druhého dílu slavné knižní trilogie Stiega Larssona.  Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (620)

k212 

všechny recenze uživatele

Bohužel film tápe v nerozhodnosti, který ucelenější pohled na události si vybrat (psychologický, policejní, špiónský, žurnalistický) - obsáhnout všechny tyto úhly pohledu z knižní předlohy se jistě nedá, stačilo vybrat si jen jeden a bylo by to o mnoho lepší, než fragmentovat v neutrálním, vágním a koneckonců i nudném duchu. 40%. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Fakt jsem se bála, že mě s druhým dílem čeká po výborné jedničce zmatená nuda. No zmatené to celkem bylo, ale nuda mě nezachvátila ani jednou. Největší problém je odklon od docela "malého" zločinu, co se řešil v jedničce. Tam šlo prakticky jen o zmizení dívky, které postupně košatilo, ale dělo se to tak, že divák stíhal všechno pobírat. Tady se najednou řeší něco mnohem komplikovanějšího, většího a osobního vůči hlavní hrdince. Vyšetřování se přehouplo v naháněčky mezi záporáky a hrdiny, neustálé stěhování, útěky, stopování, mlácení a vyslýchání s pomocí škrcení a paralyzéru. Přiznávám, že párkrát jsem nechápala, proč osoba A jede do místa B a nalezne tam osobu C, ale takovou tu základní kostru jsem v hlavně přece jen měla. Herci jsou opět prvotřídní, Noomi Rapace tradičně perfektní, Nyqvist taky a většina ostatních jsou odporný znásilňovači, pasáci nebo nepříjemný policajti. Byla bych radši, kdyby i druhý díl byl trochu komornější, protože by podle mě víc zaujal, ale dopadlo to i tak moc dobře. Nemůžu se dočkat posledního dílu! ()

Reklama

salahadin 

všechny recenze uživatele

"My o vlku......, tedy spíše my o Lizbeth a Lizbeth za dveřmi." Lizbeth, jedna z nejnesympatičtějších hrdinek, kterou jsem kdy viděl, je slečna hrubého zrna, je zkrátka vždy v pravý čas na pravém místě, tedy na místě, kde někoho zkope, nebo zparalyzuje. A nehne přitom brvou v obličeji. Prostě taková něžná asociálka, která si v chaotickém pobíhání mezi různými lokacemi nestíhá uvědomit, jestli chlap, nebo ženská. A že to je hrdinka šitá na míru dnešní době, netřeba připomínat. Pokračování je místy tak blbé, až dostává rozum erekci. Jednak bych rád viděl, jak někdo vydrží x hodin zasypanej hlínou, jednak chování nejedné postavy hraničí s těžkou demencí. Pohřbívání za živa mělo v Kill Billovi mnohem větší grády, tady to mělo být vtipné intermezzo?? S těžkým sebezapřením 3*. V příštím filmu chci vidět Lizbeth, jak rozplétá konspirační teorie o ovládání světa svobodnými zednáři za přispění dávných mayských kosmonautů, které povolal ruský ropný magnát pracující pro orangutana z Bornea. Asi takový guláš mi zbyl v mysli poté, co se objevily titulky a Lizbeth konečně zmizela z neorámovaného obrazu.... ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Zklamání. Ponuře-depresivní atmosféru vystřídala hromada akčních scén a příjemně-zvláštní vztah mezi hlavními hrdiny zas jedna blonďatá hromada svalů. Zkrátka a dobře zmizelo právě to, co tuto a další švédské kriminálky staví na velmi jedinečnou pozici, jejímuž kouzlu jsem naprosto propadla. Když první film pozvolna přecházel od dramatu k thrilleru, bylo to ještě fajn. Když druhý film trilogie z thrilleru přechází přes akční film až k jakési lehké verzi hororu, je to fajn o poznání méně. Nemám potřebu vědět od prvních minut, kdo je hlavní záporák, zato chci vidět Mikaela a Lisbeth ve více společných scénách. Právě na prazvláštním vztahu mezi nimi a temně-nejasné atmosféře jednoho ostrova a jedné "zlé" rodiny byl postaven první díl. A upřímně doufám, že Flickan som lekte med elden bylo jen vybočením a že poslední film trilogie bude tomu prvnímu podobný. ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

A pořád ještě dobrý. Sice jde o ultradlouhou milostnou předehru před třetím, gordický uzel roztínajícím dílem, ale stále lepší než sledovat Hotel duševních paraplegiků. Vytřeštěná frndomilka i novinář s obličejem zvrásněným pozůstatky dramatické puberty se opět činí, do toho jim přihrávají již ne tak zcela uvěřitelné postavy ožehlého ruského bohatýra a jeho ústřiku, dvoumetrového hovada s bojovým a hereckým nadáním, přirovnatelným snad jen k umění Pomejeho. Dozvídáme se, že švédská politická scéna i zákulisí tajných služeb jsou napadeny korupcí, překrucováním faktů a prorůstáním organizovaného zločinu. Děs a bída, co se v těchto zdegenerovaných demokraciích děje! Ještě že žijeme v čistém a průhledném prostředí českém, kde každý z nás ví, co, kam, komu a za kolik teče, kurva. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (14)

  • Do role Ronalda Niedermana si filmaři původně vybrali Dolpha Lundgrena. Ten ale roli odmítl, a tak ji získal Micke Spreitz. Kdyby roli Lundgren přijal, byla by to jeho první role ve filmu z jeho rodné země. (Cheeker)
  • V knize, která je předlohou filmu, se vyskytuje jedna skutečná postava, a to Paolo Roberto, ve Švédsku známý bývalý profesionální boxer. Přestože nebylo nezbytně nutné, aby boxera hrál skutečný Paolo Roberto, s účastí na natáčení ochotně souhlasil. Byla to jeho již čtvrtá filmová role. (lehkoživka)
  • V momentě, kdy se koná meeting vydavatelů v kanceláři Milénia, je možné zahlédnout stoh časopisů, kde je velice nápadně zachycena kopie EXPA, anti-fašistického magazínu, který v roce 1995 pomáhal zakládat Stieg Larsson, autor knih. (žvanimírek)

Související novinky

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

13.10.2013

Stalo se to doopravdy. V roce 1983 byl několika muži unesen majitel nizozemského pivního impéria Freddy Heineken. Na svobodu se vrátil až po vyplacení rekordního výkupného v hodnotě asi 50 milionů… (více)

David Fincher: Oheň nebo voda?

David Fincher: Oheň nebo voda?

18.02.2013

Tak co to bude, pane Finchere? Pokračování Mužů, kteří nenávidí ženy pro studio Sony, nebo dlouho připravovaná adaptace klasiky Julese Vernea „Dvacet tisíc mil pod mořem“ pro Disneye? Momentálně to… (více)

Reklama

Reklama