Reklama

Reklama

Dívka, která si hrála s ohněm

  • Švédsko Flickan som lekte med elden (více)
Trailer

Filmové zpracování druhého dílu slavné knižní trilogie Stiega Larssona.  Novinář spolupracující s časopisem Milénium a jeho partnerka jsou zavražděni krátce před publikováním materiálu o dětské prostituci, korupci a obchodu s bílým masem. Na zbrani nalezené na místě činu se najdou otisky Lisbeth Salanderové (Noomi Rapace), která se po roce stráveném v zahraničí vrátila zpět do Švédska, aby svému poručníkovi připomněla jejich starou dohodu. Její poručník je ale brzy nalezen mrtvý a Lisbeth je i v tomto případě podezřelou číslo jedna. Policie po Lisbeth zahajuje celostátní pátrání, podporované mediální kampaní, ve které se vytahují na světlo skandální informace o její potenciální nebezpečnosti a problematické minulosti. Novinář Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) je ale přesvědčen o její nevině... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (620)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Oproti jedničce, která byla - aspoň dle mého vkusu - výrazným filmem, i když šla trochu jinou cestou než knižní předloha (ve které byly postavy poněkud komplikovanější, a zajímavý byl i jejich různý pohled na stejné věci), je ohnivzdorná dívka kvalitativním sešupem. Kdybyste neznali hlavní postavy a nezajímaly vás jejich další osudy, dívali byste se na tuctovou detektivku s politickošpionážními aspekty, a to navíc místy přehnanou (až neuvěřitelnou) způsobem diametrálně odlišným od obou zbývajících dílů trilogie. Způsobem, který možná fungoval na stránkách románu (nevím, nečetl jsem, a po tetované dívce to ani nemám v plánu), ale na plátně působí směšně hlavně v naturalistickém závěru, který, ač se nejdříve tváří jako monstrózní vyvrcholení, je ve skutečnosti jen přestupní stanicí před bezprostředně navazujícím třetím dílem, se kterým de facto tvoří jeden celek. Navíc jsem měl díky radikálnímu zjednodušení příběhu pocit, že ze mě scénárista dělá pitomce, jak to bylo celé prosté a běžící kupředu bez ohledu na nějaký realismus. Možná to má na svědomí už sám Larsson, a možná - jak už jsem jednou vzpomenul - to v knize funguje, ale pro filmovou podobu příběhu je to šlápnutí o pořádný kus vedle. Jediným pozitivem bez nejmenší poskvrnky tak jsou - opět, podle mého laického vnímání - precizní technické aspekty filmu a Yasmine Garbi alias Lisbethina přítelkyně Miriam Wu;) Prostředek trilogie o novináři bez bázně a hany a hackerce bez sociálních vazeb se tedy příliš nepovedl. Není to katastrofa a dívat se na to dá, a navíc se bez toho neobejdete, pokud chcete někdy vidět opět výrazně lepší finále, ale byť relativní, zklamání to prostě je. 60% ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Značne odlišný film ako "jednotka". Nemožno príliš zrovnávať. Oveľa "čistejšia" réžia, krajšie zábery kamery, priamočiarejšie rozprávyný príbeh, viacero vedľajších postáv... Je to asi rovnaký rozdiel ako v prípade PURPUROVÉ RIEKY vs. RÍŠA VLKOV, a nehovorím o rozdiele v kvalite (aj keď nepatrím k tým, čo by videli medzi PR a RV až taký velký kvalitatívny rozdiel). A mne sa toto možnože páčilo aj viac ako Dievča s dračím tetovaním. Príjemný triler o jednoduchej pomste, ktorý je rozprávaný trochu obšírnejšie - ukážka viacero spôsobov ako sa dopracovať k "vrahovi". Kriminálna časť opäť nie je žiadny zázrak, ale tie veci okolo (minulosť Lisbeth, téma prostitúcie) tomu dávajú originálne vyznenie. Nie som nejaký extra fanda tejto série, téma boja proti systému ma až tak nehecuje, severská atmosféra sa mi tiež nezdá až tak využitá, dokonca nie som nijako extra unesený z hlavnej antihrdinky... Som však stále viac unesený z Noomi Rapace. Americký remake nebude mať šancu... ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Koncept podobný prvému dielu. No v porovnaní s ním dosť rozriedený. V oboch častiach išlo o násilie v rámci rodiny (potvrdzuje to tézu, že pravé peklo často netreba hľadať ďaleko od rodného hniezda). No kým v "Mužoch, ktorí nenávidia ženy" sa riešila záhada uprostred cudzej rodiny veľkopriemyselníka, tu bola záhadou rodina aktérky príbehu. Atraktívne zlo superbohatých ustúpilo o čosi menej zaujímavému zlu skrývajúceho sa invalidného dôchodcu. Motivácie spoločenských zločinov (nacizmus a neonacizmus, finančné podvody, prostitúcia) boli oveľa precíznejšie podané v predchodcovi (bolo to síce len stručné a povrchné, no v porovnaní s týmto sa jednalo takmer o hlbinný rozbor). "Dievča, ktoré sa hralo s ohňom" si vystačilo s hrou. Presúva sa z bodu A do bodu B a odtiaľ do C aby prostredníctvom odhalenia Ozrutného bieleho zla vypátralo Zlo minulosti. Skôr akcia a reakcia ako nejaký premyslený film. Udržuje si ale zároveň celkom slušné tempo a rozhodne nie je horší než drvivá väčšina televíznych kriminálok. Takže priemer. 58% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Dost se na tenhle díl těším v podání americké konkurence, bude to hodně zajímavé, protože Švédové tady mají některé zápletky, které si už Američani stihli vyčerpat v prvním díle. Lisbeth si tady hlídá návrat svojí svéprávnosti, vrací se do Švédska, řeší úzký okruh svých nejbližších a konečně si udělá víc času na svojí lesbickou kámošku. A snaží se setřást obvinění z vraždy. Blomkvist se vrátil k normálu. Kam se ale poděl ďábelský vzhled Lisbeth, který je pro ni tak ikonický a patří mezi hlavní lákadla celé série? Kam se poděla zajímavá detektivka? Rozhodně nepokoušejte tuhle látku v dabingu, nebo budete hořce litovat. A jenom tak mimochodem v amerických Mužích je Lisbeth 23, ve Švédských 24, tak proč po roce a půl by jí mělo být už 28? Neřeším už, že v posledním díle Lisbeth bude pro změnu 27. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Keďže som knihu nečítal, netušil som, či pokračovanie úspešného filmu bude dejovo previazané. Nakoniec je a práve to oceňujem, pretože inak je toto pokračovanie citeľne slabšie a miestami pôsobí ako vývar prvého, po všetkých stránkach geniálneho filmu. Dejová linka podpaľačka-znetvorený otec funguje najlepšie a okrem toho je dobré, že sa vrátime k niektorým postavám z prvého dielu. Práve to vyťahuje film z priemeru, no i tak ťažko potlačiť mierne sklamanie najmä z toho, že sa vytratila tajomná atmosféra a film sa skôr predstavuje vo svetle bežného mierne nadpriemerného kriminálneho thrilleru. Uvidím čo ponúkne posledná časť trilógie, pretože tu som dlhšie váhal medzi troma a štyroma hviezdičkami. Nakoniec slabšie štyri vzhľadom na nezabudnuteľný prvý diel. 70%. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (14)

  • Film Dívka, která si hrála s ohněm je natočen podle druhé částí trilogie „Millenium“, švédského novináře a spisovatele Stiega Larssona (1954-2004). Od roku 2005, kdy ve Švédsku vyšla první kniha, se celá trilogie stala velkým mezinárodním bestsellerem s 21 milióny prodanými knihami ve více než 40 zemích. Sám Larsson se bohužel velkého triumfu svého díla nedožil – zemřel náhle v roce 2004, krátce poté co předal rukopisy knih svému švédskému vydavateli. [Bontonfilm] (POMO)
  • V momentě, kdy se koná meeting vydavatelů v kanceláři Milénia, je možné zahlédnout stoh časopisů, kde je velice nápadně zachycena kopie EXPA, anti-fašistického magazínu, který v roce 1995 pomáhal zakládat Stieg Larsson, autor knih. (žvanimírek)
  • Jedná se o jediný film trilogie, který má stejný název v angličtině i švédštině. (Cheeker)

Související novinky

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

Worthington, Hopkins a únos pivního magnáta

13.10.2013

Stalo se to doopravdy. V roce 1983 byl několika muži unesen majitel nizozemského pivního impéria Freddy Heineken. Na svobodu se vrátil až po vyplacení rekordního výkupného v hodnotě asi 50 milionů… (více)

David Fincher: Oheň nebo voda?

David Fincher: Oheň nebo voda?

18.02.2013

Tak co to bude, pane Finchere? Pokračování Mužů, kteří nenávidí ženy pro studio Sony, nebo dlouho připravovaná adaptace klasiky Julese Vernea „Dvacet tisíc mil pod mořem“ pro Disneye? Momentálně to… (více)

Reklama

Reklama