Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Česku a na Slovensku poměrně neznámé dílo si v zámoří získalo velkou pozornost publika a kultovní status. Je totiž obecně považováno za jeden z nejhorších filmů, které kdy byly natočeny. Hlavního hrdinu Johnnyho si vystřihl sám Wiseau. Johnny nadevše miluje svou nastávající ženu Lisu (Juliette Danielle). Ta je však s jejich vztahem stále méně spokojená a tak svede Johnnyho nejlepšího přítele Marka (Greg Sestero). Johnnymu se postupně hroutí svět, který se mu za posledních sedm let podařilo vybudovat.
Film přitahuje pozornost milovníků nepovedených snímků pro svůj až komický charakter, špatnou práci s herci a absurdní repliky postav. Wiseau je někdy označován za současného Eda Wooda. Promítání filmu se uskutečňuje za bouřlivých reakcí publika, které nahlas komentuje dění na plátně. (L_O_U_S)

(více)

Recenze (495)

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Olezlý Tarzan s umaštěnými vlasy se stupidně pochechtává až do chvíle, kdy kdosi na chodbě ucítí kouř z výstřelu. Tenhle film je naprosto dokonale blbý. V pokoji se střídají podivné postavy jako apoštolové na orloji, pronáší neuvěřitelné monology a zase mizí, byvše nahrazeny jinými apoštoly filmových zvěrstev. Kdyby hlavního paroháče hrál někdo méně odpudivého zevnějšku, mohlo z toho být celkem ucházející soft porno. Jelikož Danny, a nejen on, do puntíku naplňuje definice zevního genitálu, nemusel se Wiseau ani příliš zdržovat těmi spektakulárními pokusy o soulož. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Je jasné, že ide o jeden z najkontroverznejších filmov vôbec, ale odmietam mu dať za to čo i len hviezdu, keď vlastne i 5-hviezdičkári tvrdia, že film „odmeňujú“ za to, ako je trápne amatérsky. Tak to snáď nie. Veľkí režiséri si dávajú námahu natočiť niečo naozaj dobré a kvalitné, a tak sú právom ohodnotení 4 alebo 5 hviezdami. Ale tu nejaký šupák natočí soft porno s kriminálnou zápletkou s hercami po obrne a tiež mu dáme 5 hviezd? ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Dáš dětem na základce za úkol napsat a natočit vypjatý milostný drama a vznikne ti něco jako THE ROOM, legendární brak, jehož kultovní status letos nabírá zbrusu nový level díky DISASTER ARTIST, a proto jsem se musel podívat i já. Wiseau je opravdu jak mimozemšťan, jeho neherectví (miluju ten smích) geniálně poutavý, scénář schizofrenní a vysoce retardovaný, má to být smrtelně vážný, působí ale celý jakoby pro srandu předabovaný, k tomu hraje melodie odněkud ze starý fantasy videohry, mixlý s eroťákem. Takže jo - totál špatnost, která má potenciál být skvělou zábavou pro smích. Vůbec se nedivím komunitě co se kolem toho utvořila a davově si užívá v kinosále. DIY marketing: "A film with the passion of Tennessee Williams." ()

filmfanouch odpad!

všechny recenze uživatele

Na světě bylo, je a bude mnoho nedoceněných autorů. Mnoho z nich se zaslouženo uznání dočkává posmrtně, někdy i po mnoha stoletích. A jednou tímto člověkem bezesporu bude Tommy Wiseau. Jde o člověka, který natočil zásadní film. Takový film, vedle kterého se mohou jít Občan Kane, Kmotr, Forrest Gump nebo Paddington 2 jít klouzat. Stejně jako jeho autor, i Room čeká na zasloužené uznání, které si zaslouží. Za rok 2003 vyhrál Oscara za nejlepší Pán prstenů: Návrat krále, který je ovšem v porovnání s Room suchou břečkou. This is Cinema!   Room je filmem, který prozkoumává lidskou společnost, silným psychologickým dramatem, které i po letech dostává poměrně výraznou bídu díky tomu, že je jiné. Wiseau byl terčem posměchu z toho důvodu, že zřejmě nabourává veškerá filmařská pravidla, právě v tom ovšem tkvěl jeho úmysl. Jedná se o revolučního umělce, který představil svět snadno evokující Matrix, protože se dá těžce věřit tomu, že se odehrává ve skutečném světě, Wiseau ovšem čerpá z vlastních pocitů, kdy svět vnímá zcela odlišně. Výsledek je nazývání věci pravými jmény.   Room se tak odehrává ve světě, kde je komediálním zlatem fyzické násilí na ženách, módním vrcholem jsou lžičky, mnoha načrtnutých motivů úmyslně nikam nevede, aby Wiseau vykreslil, jak se některé věci v životě prostě dějí a následně jim prošumí. Johnny v podání Wiseaua je obětí systému, který mu nerozumí, stejně tak nepochopen i po letech zůstává samotný Wiseau.   Wiseau si nezaslouží srovnávání s Ed Woodem nebo Uwem Bollem, minimálně ve stejné kategorii se totiž pohybují Stanley Kubrick nebo Steven Spielberg. Scéna, která začne hlasitým odmítáním, pokračuje šlehnutím láhve od vody o zem a vrcholí pozdravením Johnnyho nejlepšího kamaráda Marka zavání výraznou epikou, úmyslně ošklivé pozadí je poté inspirováno avantgardním uměním, které podtrhuje sofistikovanost Wiseaua.   Samotný příběh je pojat skoro jako řecká tragédie, kdy se Johnny zdánlivě nachází na osobním vrcholu, následně ovšem dochází k pomalému pádu, kdy navíc dochází k odhalení jedné zásadní pravdy: Žijeme ve světě srabů. Postavy následně projevují své emoce úmyslně pasivně, kdy pokus o vraždu nebo rakovina s člověkem nějak zásadně nehýbají, vše poté vrcholí tragickým momentem, kterým Wiseau záměrně svého hrdinu nechává odejít ve vrcholné pasáži. Inspirace Macbethem nebo Médeiou nemůže být okatější, Wiseau se rázem jeví jako Shakespeare 21. století.   Revoluční přístup Wiseaua spočívá i v tom, že se film natáčel souběžně na film i digitál, Wiseau se poté do role rozpadajícího muže rozhodl ponořit i na natáčení, kdy lezl celému štábu krkem, vše ovšem bylo úmyslem, aby štáb pochopil, jak je pro Johnnyho jeho rozpadající se život složitý, to vše pochopitelně bez většího pochopení. Sám Wiseau se ostatně po letech nechal zlákat a pro uspokojení lidu prohlásil, že mají pravdu a Room není psychologickým dramatem, ale úmyslnou komedií. Wiseau se tak nechal kvůli velkému nátlaku připravit o pozici filmového Mesiáše, mnozí mu ovšem i po letech dávají pravdu. Opakovaně při sledování zdraví Marka spolu s Johnnym, proti jeho nevěrné Lise by nejradši naházeli všechny lžičky světa a zahráli si americký fotbal. Wiseau se sice nechal zlomit a díky tomu si nezaslouží kdovíjak kladné hodnocení, i po letech je ovšem Room nedoceněným klenotem. A jednou to pochopí všici! () (méně) (více)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Dohromady to skutočne dáva unikátnu prehliadku, pri ktorej sa buď smeješ, alebo si klopeš na čelo a neveriacky pozeráš. Hlavná postava je asi najväčší blb, čo som kedy vo filme videl. Kráľom celého filmu a hlavnou postavou je samozrejme sám režisér, ktorý vo svojej nesmiernej dobrote a obetavosti neustále naráža na zneužívanie a podrazy svojich priateľov a najmä potom svojho dievčaťa. Korunu všetkému dáva úplne dementný koniec, ktorým Wiseau zrejme chcel u divákov vyvolať ľútosť s ústrednou postavou a smútok. Pravdepodobne najbizarnejší film, aký som kedy videl. Za normálnych okolností jasný odpad, avšak ak si divák film pustí s vedomím, že sa bude jednať o zábavný snímok, ktorý zábavný byť nemal, stáva sa z filmu zrazu zážitok, ktorý sledujete s otvorenou pusou. Herci sú samozrejme otrasní, ale to čo predvádza Tommy Wiseau je niečo neuveriteľného a nezabudnuteľného. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (84)

  • Na filmu se podílely celkem tři kamerové štáby. První opustil natáčení poté, co režisér a představitel Johnnyho Tommy Wiseau odmítl najmout profesionálního produkčního. Druhý štáb se s Wiseauem rozhádal kvůli generátorům, které Wiseau odmítal dovézt, ačkoliv to slíbil. (L_O_U_S)
  • Předtím, než natočil střešní scénu s Gregem Sesterem (Mark), odstranil Tommy Wiseau (Johnny) etiketu z plastové lahve, kterou odhazuje. Bál se problémů s nepovoleným použitím loga. (L_O_U_S)
  • Navzdory doporučením štábu trval Tommy Wiseau na tom, aby se ve filmu objevil záběr jeho odhalené zadnice. (L_O_U_S)

Související novinky

Festival Naruby pro fanoušky béčkových filmů

Festival Naruby pro fanoušky béčkových filmů

27.05.2024

Druhý ročník filmového festivalu Naruby se bude konat 12. - 15.6. v areálu bývalého kláštera Gabriel Loci. Můžete se těšit na 5 tematických sálů, které skvělé dokreslí atmosféru béčkového, spíše… (více)

Festival Naruby holduje béčkovým filmům a rumu

Festival Naruby holduje béčkovým filmům a rumu

23.03.2023

Organizátorem unikátního festivalu pro dospělé, tedy výhradně pro diváky od 18 let, je Kino Balt, které začalo v Praze dělat rumové kino. Hlavní koncept je jednoduchý – každý divák v ceně vstupného… (více)

Reklama

Reklama