Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Česku a na Slovensku poměrně neznámé dílo si v zámoří získalo velkou pozornost publika a kultovní status. Je totiž obecně považováno za jeden z nejhorších filmů, které kdy byly natočeny. Hlavního hrdinu Johnnyho si vystřihl sám Wiseau. Johnny nadevše miluje svou nastávající ženu Lisu (Juliette Danielle). Ta je však s jejich vztahem stále méně spokojená a tak svede Johnnyho nejlepšího přítele Marka (Greg Sestero). Johnnymu se postupně hroutí svět, který se mu za posledních sedm let podařilo vybudovat.
Film přitahuje pozornost milovníků nepovedených snímků pro svůj až komický charakter, špatnou práci s herci a absurdní repliky postav. Wiseau je někdy označován za současného Eda Wooda. Promítání filmu se uskutečňuje za bouřlivých reakcí publika, které nahlas komentuje dění na plátně. (L_O_U_S)

(více)

Recenze (493)

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

Vďaka ti James Franco, že kvôli tvojmu filmu The Disaster Artist (na ktorý som sa strašne tešil ešte pred pozretím The Room) som mohol vidieť tento skvost. Príbeh neopetovanej lásky ako od Shakespearea. Tommy Wiseau je diabol. To čo dokázal je až neuveriteľné, alebo inak napísané... proste celé zle až je to dobré. Bavil som sa ako už dlho nie. Guilty pleasure ako prasa. ()

filmfanouch odpad!

všechny recenze uživatele

Na světě bylo, je a bude mnoho nedoceněných autorů. Mnoho z nich se zaslouženo uznání dočkává posmrtně, někdy i po mnoha stoletích. A jednou tímto člověkem bezesporu bude Tommy Wiseau. Jde o člověka, který natočil zásadní film. Takový film, vedle kterého se mohou jít Občan Kane, Kmotr, Forrest Gump nebo Paddington 2 jít klouzat. Stejně jako jeho autor, i Room čeká na zasloužené uznání, které si zaslouží. Za rok 2003 vyhrál Oscara za nejlepší Pán prstenů: Návrat krále, který je ovšem v porovnání s Room suchou břečkou. This is Cinema!   Room je filmem, který prozkoumává lidskou společnost, silným psychologickým dramatem, které i po letech dostává poměrně výraznou bídu díky tomu, že je jiné. Wiseau byl terčem posměchu z toho důvodu, že zřejmě nabourává veškerá filmařská pravidla, právě v tom ovšem tkvěl jeho úmysl. Jedná se o revolučního umělce, který představil svět snadno evokující Matrix, protože se dá těžce věřit tomu, že se odehrává ve skutečném světě, Wiseau ovšem čerpá z vlastních pocitů, kdy svět vnímá zcela odlišně. Výsledek je nazývání věci pravými jmény.   Room se tak odehrává ve světě, kde je komediálním zlatem fyzické násilí na ženách, módním vrcholem jsou lžičky, mnoha načrtnutých motivů úmyslně nikam nevede, aby Wiseau vykreslil, jak se některé věci v životě prostě dějí a následně jim prošumí. Johnny v podání Wiseaua je obětí systému, který mu nerozumí, stejně tak nepochopen i po letech zůstává samotný Wiseau.   Wiseau si nezaslouží srovnávání s Ed Woodem nebo Uwem Bollem, minimálně ve stejné kategorii se totiž pohybují Stanley Kubrick nebo Steven Spielberg. Scéna, která začne hlasitým odmítáním, pokračuje šlehnutím láhve od vody o zem a vrcholí pozdravením Johnnyho nejlepšího kamaráda Marka zavání výraznou epikou, úmyslně ošklivé pozadí je poté inspirováno avantgardním uměním, které podtrhuje sofistikovanost Wiseaua.   Samotný příběh je pojat skoro jako řecká tragédie, kdy se Johnny zdánlivě nachází na osobním vrcholu, následně ovšem dochází k pomalému pádu, kdy navíc dochází k odhalení jedné zásadní pravdy: Žijeme ve světě srabů. Postavy následně projevují své emoce úmyslně pasivně, kdy pokus o vraždu nebo rakovina s člověkem nějak zásadně nehýbají, vše poté vrcholí tragickým momentem, kterým Wiseau záměrně svého hrdinu nechává odejít ve vrcholné pasáži. Inspirace Macbethem nebo Médeiou nemůže být okatější, Wiseau se rázem jeví jako Shakespeare 21. století.   Revoluční přístup Wiseaua spočívá i v tom, že se film natáčel souběžně na film i digitál, Wiseau se poté do role rozpadajícího muže rozhodl ponořit i na natáčení, kdy lezl celému štábu krkem, vše ovšem bylo úmyslem, aby štáb pochopil, jak je pro Johnnyho jeho rozpadající se život složitý, to vše pochopitelně bez většího pochopení. Sám Wiseau se ostatně po letech nechal zlákat a pro uspokojení lidu prohlásil, že mají pravdu a Room není psychologickým dramatem, ale úmyslnou komedií. Wiseau se tak nechal kvůli velkému nátlaku připravit o pozici filmového Mesiáše, mnozí mu ovšem i po letech dávají pravdu. Opakovaně při sledování zdraví Marka spolu s Johnnym, proti jeho nevěrné Lise by nejradši naházeli všechny lžičky světa a zahráli si americký fotbal. Wiseau se sice nechal zlomit a díky tomu si nezaslouží kdovíjak kladné hodnocení, i po letech je ovšem Room nedoceněným klenotem. A jednou to pochopí všici! () (méně) (více)

Reklama

choze

všechny recenze uživatele

Úsměvně toporná, utranaivní vztahovka, jakou by napsalo průměrné osmileté dítě, okořeněná kýčovitými scény sexu se zapálenými svíčkami, vlajícími záclonami a prolínačkami a la DENÍKY ČERVENÝCH STŘEVÍČKů. A k tomu Tommy Wiseau se svou tváří, vlasy a neustálým smíchem, záporačka non plus ultra Lisa, která se o tom nechce bavit, a Denny... "KDE JSOU MOJE ZKURVENÝ PRACHY, DENNY?" ()

Morholt odpad!

všechny recenze uživatele

Viděl jsem spoustu geniálně špatných filmů, ale pokud pominu Kněžnu Libuši, tak se vždy jednalo o céčkové akčňárny/horory, nebo o bolševické zvratky s Jiřkou Švorcovou a traktorem. Na zpackané vztahové drama jsem byl docela zvědav, ale jsem na vážkách. Jo, je to neuvěřitelně špatné, ale zase ne natolik, aby to bylo zábavné. Jistě se tu najde pár neuvěřitelných scén a já šel do kolen vždy, když došlo na sex. Házení s míčem taky stojí za to a repliky, které brutálně mizerní herci vypouštějí, nemají obdoby, ale prostě mě to nerozesmálo tak, jak jsem čekal. Každopádně co jsem tak koukal do zajímavostí, tak natáčení stálo za to, takže na film o vzniku tohoto veledíla se určitě mrknu. Jen je mi záhadou, proč je zrovna tohle taková kultovka. ()

boshke 

všechny recenze uživatele

The Room je opravdu film pro dlouhodobý trvalý vztah. Jen tak může dle mého vyzrát. Viděl jsem ho bez valného nadšení jednou, podruhé jsem si ho nemohl odpustit po The Disaster Artist, v mezičase už jsem ho viděl pětkrát. Přestávám se divit kultovnímu statusu. Vskutku, film tak příšerný, až je skvělý... 100% ()

Galerie (29)

Zajímavosti (84)

  • Při natáčení střešní scény s Gregem Sesterem (Mark) se Tommy Wiseau (režisér a představitel Johnnyho) při vycházení z budky praštil do hlavy tak silně, že mu maskérka musela zakrývat modřinu a chladit hlavu ledem. (L_O_U_S)
  • Scéna v kavárně byla napsána na tělo Gregu Sesterovi (Mark), který se během natáčení The Room rozešel s přítelkyní. (L_O_U_S)
  • Dan Janjigian, představitel Chrise-R, požadoval po režiséroviTommym Wiseau proplacení škod na svých botách, které si poničil při natáčení. (L_O_U_S)

Související novinky

Festival Naruby pro fanoušky béčkových filmů

Festival Naruby pro fanoušky béčkových filmů

27.05.2024

Druhý ročník filmového festivalu Naruby se bude konat 12. - 15.6. v areálu bývalého kláštera Gabriel Loci. Můžete se těšit na 5 tematických sálů, které skvělé dokreslí atmosféru béčkového, spíše… (více)

Festival Naruby holduje béčkovým filmům a rumu

Festival Naruby holduje béčkovým filmům a rumu

23.03.2023

Organizátorem unikátního festivalu pro dospělé, tedy výhradně pro diváky od 18 let, je Kino Balt, které začalo v Praze dělat rumové kino. Hlavní koncept je jednoduchý – každý divák v ceně vstupného… (více)

Reklama

Reklama