Reklama

Reklama

Bruce Willis je zpátky v akci — strhující, dech beroucí, divoké akci — jako John McClane, odvážný newyorský policajt s úžasnou schopností být v nesprávný čas na nesprávném místě. Tentokrát se John vydává do dalekého Ruska, aby vypátral svého syna Jacka (Jai Courtney), který se ocitl v moskevském vězení. Jeho mise ale nabere smrtící obrátky ve chvíli, kdy musí se synem spojit síly, aby společně překazili plány na krádež jaderných zbraní a zabránili tak rozpoutání třetí světové války! (Magic Box)

(více)

Videa (16)

Trailer 2

Recenze (1 311)

genetique 

všechny recenze uživatele

Srdce mi trhalo po vychádzaní z kinosály. Dnešný konzumný divák zapríčinil pád a krach celej smrtonosnej série, pretože megaúspechy predchádzajúcich častí by sa s jemnou príbehovou obmenou dali točiť každý druhý rok (ako série Nezvratných osudov, Saw, či niekdajším Rambov) a až doposiaľ zdravý rozum štúdií a snáď aj Willisov nedal dopustiť, aby sa tak stalo. Čomu však nerozumiem viac je, Willisov podpis na zmluve k tomuto Béčkovému odvaru. Nemám pocit, že by herecky a castingovo upadol do sračiek podobných Seagalovi, či Van Dammeovi, aby sa musel poberať podobným smerom a zo svojich niekdajších kultov žmýkať peniaze. Ak sa dnes nenájde kvalitný scenár pre ikonické postavu ako je ujco McClane, tak pre koho potom? Ementál je slabé prirovnanie pre diery v scenári, vygumovaní záporáci bez charizmy by nerozvírili prach ani v disneyovskom animáku a syn ako buddy-partner sťahuje Johna do absolútneho priemeru. Willis však stále šlape, filmovanie si užíva a stále vládze dýchať na chrbát všetkým navôkol. Hláškuje, masakruje a pritom stíha aj nejaký ten charakterový prejav svojej postavy. Akcia pripomínala súčasnú produkčnú bessonovskú tvorbu, čiže tak striedavo-oblačno. Niekedy fakt vychytané akčné minútky, inokedy neschopné tápanie na úrovni Uweho Bolla. Nie, toto podľa mňa nebolo pokračovanie onej zvučnej série, toto bol jeden veľký prešľap a my, Johnovi fandovia, mu snáď tento omyl odpustíme. Jednoducho na letisku nastúpil omylom do iného lietadla. 55%. ()

Hitman_47 

všechny recenze uživatele

Tak to je fajn, že se Moore zase vrátil ke cool akci ... nevim, co se s ním dělo při natáčení Maxe Paynea, jestli byl na koňskych sedativech nebo jestli to dal režírovat nějakému tupohlavovi, ale tohle je po stránce akčních scén perfektní film (jsem jedinej, koho napadlo Call of Duty ? Tuhle adaptaci by snad neposral). Ale je tu jedno velké ALE ... není to Die Hard. Zase na druhou stranu to bylo vypečené Rko, kde se vešla i legendární Johnova hláška. Pokud chcete akční výplach, jakože pořádně akční výplach a jste tudíž ochotni ignorovat opravdu velké logické boty, tak s pátým Johnem nešlápnete vedle ! ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Pominu-li tisíckrát opakovanou lež, která se přesto nestala pravdou, tedy že hodní Američané chrání svět před zlými Rusy, tak jsem se skvěle bavil. Evropský zeměpis sice doznal v americkém provedení několika inovací, auta skákala světové rekordy do výšky a co zabloudilo na obrazovku, tak to také vybouchlo, ale taťka McClane neztratil vůbec nic ze svého hláškujícího sympaťáka. Proto mi nečinilo problém velkoryse přehlédnout nesmyslnost tohoto snímku a užít si to s agenty 000 v CIA bačkorkách, kteří ještě neví nic o tom, kterak se vytlačuje obrněný vůz ze silnice libovolným typem Mercedesu. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

S každým dílem jde hodnocení dolů a výjimkou není ani druhý díl druhé trilogie, který je podle mě opravdu nejhorší. Takže mi vůbec nevadilo, že to má jen hodinu a půl místo klasických dvou hodin. Čtyřka měla svoje kouzlo a prostě dokázala pobavit, u pětky už je to horší. Nevím jestli to je amatérskou dvojící Woods, Moore nebo tím, že se děj přesunul do Ruska, což mi teda vadilo hodně. Absolutně nechápu, proč se Woods rozhodl udělat z Bruce Willise chudáčka, co si nechá od svýho spratka všechno líbit, ale tato role mu absolutně nesluší. A ano, Bruce Willis je zde opravdu jen karikatura sama sebe, ale pevně doufám, že je to způsobeno pouze tim zpackaným scénářem. Ovšem doufám, že plánovaná šestka bude mnohem lepší, protože tohle je vyloženě neúcta ke skvělé sérii...50%..[31.03.2013_Cinestar_Černý most] ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

SMRTONOSNÁ PAST: OPĚT V AKCI je zajímavým příspěvkem k teoretické diskuzi o post/klasičnosti hollywoodského filmu a divácké i kritické přijetí zároveň ukazuje, že spousta fanoušků má velmi zavádějící představu o základních prvcích série. Pátá část svou formální diskontinuitu, jež je v rozporu s "klasickými" požadavky soudržnosti, přehlednosti a srozumitelnosti, "povyšuje" na svou ústřední strategii._____ Vyprávění se na místo příčinné provázanosti sestává ze série náhod, které umožňují zřetězit pokaždé jinak ozvláštněné (tikot hodinek, různé způsoby snímaní, zpomalení) atrakce. Každý ze tří aktů je dílčími zvraty zasazen do zcela nových rámců, divák je následně "nucen" přehodnotit svůj náhled na předcházející dění a vztahy mezi postavami. Od určení, kdo sehrává ústřední roli, jaké má či mají cíle a jak se to má s proměňujícími se motivacemi, se odvíjí i struktura syžetu. John McClane je hvězdou díky Willisovi (a vice versa), ale neznamená to, že ve všech dílech představoval jediného protagonistu. Ve všech byl nejprve - v prvním aktu - jeden protagonista John McClane, než došlo ke změně "rozložení sil" na protagonisty dva (v jedničce byl proti němu postaven Hans, ve dvojce do akce zasahovala jeho žena, ve trojce byl nucen spolupracovat s povahově odlišným Zeusem, ve čtverce mu pomáhal Matt). V pětce je po McClaneově boku jeho syn a uspořádání má nejblíž k první části, ve které se taktéž střídala ohniska zájmu a název byl víceznačný: "Die Hard" mohlo odkazovat jak k Johnovi, tak "nezničitelnému" Karlovi, "Good Day to Die Hard" může ironizovat jak přístup Johna a Jacka, tak reflektovat zacházení s hned několika záporáky. Výsledkem výše zmíněného (náhody, body zvratu rekontextualizující již viděné, změna organizace podle proměňujícího se počtu protagonistů i ohnisek zájmu) je nebývalá narativní nesoudržnost._____ "Nespojitost" lze spatřovat i na rovině stylu, protože mnohdy je obtížné určit kontinuitu mezi jednotlivými záběry. U paralelních montáží (úvodní, zlomek z automobilové honičky) není lehké pochopit souslednost mezi odlišnými místy, protože chybí ustavující záběry a matení posiluje kompoziční návaznost či dialogové háčky. A(tra)kční scény jsou zase velmi rychle stříhány a jen výjimečně se dá zorientovat díky liniím pohledu či občas užitým velkým celkům, protože většinou dominují detailní záběry umožňující opájet se zesílenými zvukovými efekty. Médium tak primárně prezentuje své technické vlastnosti, jde o "spectale" na místo "story", resp. osobní linie se synem zde je jako zástěrka pro prezentaci výbuchů, nárazů a střílení a pádů z různých úhlů. (Podobný přístup je typický pro čtvrtou část, třetí téměř eliminovala potřebu znovu-vytvořit pár s bývalou ženou - a první dvě jsou svým re-marriage "konceptem" konvenční.)_____ Sjednocujícím principem SMRTONOSNÉ PASTI: OPĚT V AKCI, díky kterému je spojeno značně nesoudržné vyprávění s mnohdy nesouslednými záběry, je právě kontinuita série. Návaznost není dána pouze objevováním se stejných postav (McClane, jeho dcera) či sebereflexivním odkazování se (např. sinatrovská pasáž v taxíku, záporák chroustající mrkvičku jako z animované grotesky), ale i zapojováním konkrétních postupů. O naraci už byla řeč, v případě stylu jde o hudbu zesilující "smrtonosné" motivy (Kamenův ústřední, remixovaná Óda na radost, mcclaneovský rock), zpomalování záběrů, i přes rozšíření herního pole omezování se na uzavřené budovy, již zmiňované paralelní montáže atd. Paradoxní je, že kritika, která se na Moorův/Woodsův počin zatím snáší, vychází ze zavádějící představy toho, co dělá "Smrtonosnou past Smrtonosnou pastí". McClane byl realistickou - ve smyslu zranitelnou, krvácející - postavou, ale ocital se ve značně nerealistické, nadsazené akci (skok z vybuchující budovy, odstřelované vrtulníkem, se zas tak neliší od havarování vrtulníku autem). Tu vyplňovaly místy sentimentální, místy patetické proslovy oslavující konzervativní hodnoty společnosti (vědomí globalizovaného trhu a liberalizační tendence v podobě aktivnějších ženských postav oproti mcclaneovskému protimultikulturálnímu machismu, postavenému na stereotypním vylíčení cizí kultury a waynovské/gableovské opozici my - oni). Jediným proviněním se proti značce, s čímž ale začala už čtverka, je reflexe nepatřičnosti McClana ve fikci, v níž se ocitá. Zatímco SMRTONOSNÁ PAST 4.0 ale stavěla na kontrastu analogového policisty v digitálním světě, OPĚT V AKCI představuje přehlídku známých věcí, ale v jiném prostředí, kvůli čemuž je někdy manýristická, jindy tupě pozérská. (70%) () (méně) (více)

Galerie (75)

Zajímavosti (71)

  • Celá naháněcí scéna měla údajně stát 11 milionů amerických dolarů a zůstalo po ní 512 poškozených a 132 zcela zničených osobních vozidel. Rekordní počet to však není - ten drží film Junkman (1982), ve kterém je během jedné scény zničeno celkem 150 vozidel. (Adrai)
  • V 53. minutě při odletu vrtulníku ze střechy hotelu, je na heliportu uvedena maximální povolená váha stroje 7,5 tuny. Daný vrtulník má nejméně o tunu více. (HonzaR.)
  • V 53. minutě „zlí hoši“ nastupují do vrtulníku po schůdcích. V následujícím záběru při odletu tam schůdky nezůstaly a při následujících pohledech do vrtulníku není vidět, že by tam na ně vůbec bylo místo. (HonzaR.)

Související novinky

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

22.03.2021

Server Car Scrap Comparison teď zveřejnil studii, ve které se zabýval počtem dopravních nehod ve filmech u jednotlivých herců. Asi nikoho pak nepřekvapí, že za nejnebezpečnějšího filmového řidiče byl… (více)

John McClane omládne?

John McClane omládne?

15.10.2015

Pátá Smrtonosná past moc lidí nepotěšila, ale vydělala 305 milionů dolarů, takže se pracuje na šestce. Původně se mluvilo o tom, že se v ní Bruce Willis podívá do Tokia a ve hře byl (alespoň v… (více)

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

16.04.2014

Loni v březnu šlo do kin už páté dobrodružství Johna McClanea. Akčňák Smrtonosná past: Opět v akci sice příliš kladných reakcí nenasbíral, jelikož ale vydělal 300 milionů dolarů, slavná série bude… (více)

Reklama

Reklama