Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (481)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Škoda, že velice slibně rozjetý film poškodila zbytečně dlouhá stopáž. Být tam tak o dvě dohry méně, bylo by to lepší. To vzájemné předhánění, kdo dá komu větší čočku, mě ale bavilo. A humor je z toho nejčernějšího oddělení. Fakt jsem vyprsk, když si fousatej pervert v tom lesním murderhousu vytahoval šroubovák z ruky. Trochu moc překombinované, ale doporučuju. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Regulérna thrillerová žánrovka „zákonný mstiteľ vs. sériový vrah“, ale tak naturalisticky brutálna, že americké obdoby opäť nechápu. Krutý a cynicky zábavný film, ktorý vás zdrapí a nepustí. Menšie zaváhanie v stopáži sa objaví, ale výsledný skvelý dojem neoslabí. Herecky a formálne brilantné, a byť sofistikovanejšieho scenáru, je to za jasných 5*. Nič pre citlifky. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to skvelý krimi thriller od Kim Ji-una. Má vynikajúci príbeh o agentovi, ktorého snúbenka bola brutálne zavraždená sadistickým vrahom a tak chce urobiť všetko preto, aby ho medzi miestnymi podobne zameranými zločincami našiel. To sa mu aj podarí, ale miesto usmrtenia sa rozhodne týrať ho tým, že z lovca urobí korisť. Ale vrah sa s týmto osudom len tak zmieriť nehodlá. Spracovanie je perfektné, tu nemám absolútne čo vytknúť, aj táto nadmerná dĺžka filmu mohla byť kľudne ešte výraznejšia, dej vtiahne už od prvej minúty a odhlavnej vraždy, ktorá príde čoskoro naberie skvelé tempo, ktoré sa nezastaví až do konca. Film je plný originálnych situácií, minimálne už len základ filmu, tento spôsob pomsty som ešte nikdy nevidel a z kladného hrdinu to nerobí až takého slušného človeka, ako v bežných filmoch a mnoho iných prvkov, ktoré celkový príbeh ešte rozšíria, ale vôbec nič tu nepôsobí, že by bolo navyše, alebo dokonca malo prekážať, príbehovo to už v rámci žánru lepšie byť ani nemohlo. A ešte k tomu ten nezabudnuteľný záver. Čo sa týka samotnej akcie, tak vo svojej kategórii je to úplná špička. Násilím sa zbytočne nepreháňa, nie je ho tu prehnane moc, viacero situácií je len naznačených, alebo sú krátke, ale zase mimoriadne efektívne, napríklad ťahanie úst za prípustnú mieru, k tomu nezabudnuteľná situácia v taxíku, obzvlášť skvelým vizuálom, ale najviac som spokojný so samotnými stretmi dvoch hlavných rivalov, vycvičený agent proti brutálnemu vrahovi, ktorý sa len tak nezastaví, ktoré pôsobia správne tvrdo a nekomromisne a sú aj výborne natočené. Herecké obsadenie je dokonalé, perfektný Lee Byeong-heon v hlavnej úlohe, ktorý hráva v jednej skvelej úlohe za druhou a táto je asi tou najlepšou, Choi Min-sik, ktorý tu až nepríjemne zahral toho najslizkejšieho a najúchylnejšieho vraha, s akým som sa vôbec kedy vo filmoch stretol, je skutočne odporný v každom ohľade a plno zaujímavých zvyšných postáv. Réžia a technická stránka sú dokonalé, Kim Ji-un je skutočne talent, bezchybnosť v každom ohľade. Tu skutočne nenachádzam nič, čo by sa dalo vytknúť, v rámci žánru asi absolútny vrchol. 87% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Hra na kočku a na myš, kdy kočka si myslí, že má navrch...aneb jak se stát monstrem. Pomsta nechutná vždy sladce a náš hlavní hrdina je sobeckej hajzl, který se při pronásledování vraha neštítí obětovat nevinné. Každá akce má však svoji reakci, a proto brzy pozná, že udělal chybu, kterou nelze vrátit. Čekal jsem poněkud brutálnější film (dle ohlasů). Horror to není. Slušná kriminálka s několika pěknými scénami - škoda, že v taxiku nebyla delší, mohla se zapsat jako kultovní, takhle jen jako povedená. ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

"Viděl jsem ďábla" sice nedosahuje stylové vytříbenosti a všestranné propracovanosti Parkovy mstitelské trilogie, ale jako naturalisticky pojaté panoptikum krvavého běsnění a vyšinutých psychopatických zrůd obstojí i přes poněkud přepálenou stopáž více než dobře. Hlavní záporák je navíc se svojí absolutní bezcitností a cynismem postavou, na jakou jinde jen tak nenarazíte. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Pre verziu pre medzinárodný trh režisér odstránil veľa sekvencií, ktoré považoval za zbytočné, a pridal všetky scény zakázané kórejskou cenzorskou radou. (maramashi)
  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama