Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (477)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Hra na kočku a na myš, kdy kočka si myslí, že má navrch...aneb jak se stát monstrem. Pomsta nechutná vždy sladce a náš hlavní hrdina je sobeckej hajzl, který se při pronásledování vraha neštítí obětovat nevinné. Každá akce má však svoji reakci, a proto brzy pozná, že udělal chybu, kterou nelze vrátit. Čekal jsem poněkud brutálnější film (dle ohlasů). Horror to není. Slušná kriminálka s několika pěknými scénami - škoda, že v taxiku nebyla delší, mohla se zapsat jako kultovní, takhle jen jako povedená. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Vďaka podobným filmom zisťujem a stále viac sa utvrdzujem v tom, že môj filmový hľadáčik by sa mal pomaly ale isto presunúť inam než do americkej továrne, ktorá čím ďalej tým plodí viac rutinérskych a nezáživných filmov. Tento snímok je len ďalším dôkazom ako sa z jednoduchého scenára, ktorého hlavnou líniou nie je nič čo by už predtým nebolo vo filmoch použité, dá natočiť ukážkový film. Thrillerové zimomriavky od začiatku až do konca. Miestami priam mrazivé scény, ktoré nemajú ďaleko od autentickosti, len znásobujú pocity, ktoré príbeh prenáša na diváka. Miestami som voči postavám pociťoval až osobný odpor a moje myšlienky sa po filme ocitli na veľmi tmavých miestach, čo som teda pri filme nezažil pekne dlhú dobu. Netreba však film brať tak, že chce byť týmito scénami cool, alebo že by boli čo i len trošku prvoplánové. Kim od začiatku vedel čo robí, ako diváka vydesiť k smrti a ako ho zahnať do úzkych. Totiž príbeh ponúka nečakané množstvo zaujímavých zvratov, je inovatívny a vďaka neštandardnej kombinácii žánrov a úžasným hereckým kreáciám ho považujem za obrovské prekvapenie. Je pravda, že slabšie povahy si asi pri niektorých scénach budú zakrývať oči, ale je to to isté, ako keď horehronskí drevorubači neobsedia pred romantickou telenovelou. 85%. ()

Reklama

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Konečně jsem taky viděl ďábla :-D Strašně dlouho jsem se tomuto filmu vyhýbal kvůli dlouhé stopáži.Je pravdou že by to mohlo být kratší,ale rozhodně tenhle film nenudí.Sice jsem to čekal víc krvavější (né že by jí tam bylo málo),ale on je to spíš nářez po psychologické stránce.To vše podtrženo skvělými hereckými výkony dvou hlavních akterů a dobře zvolená hudba,která nádherně přidává tísnivější atmosféře.Rozhodně stojí za podívání. ()

Carol Pifková 

všechny recenze uživatele

Fuuuu, tak toto bola riadna hustiareň. Ako na kórejských hercov alebo resp. hlavne filmy nie som zvyknutá bolo to aj dosť dlhé a pri tých menej akčných scénach som sa nudila ale akože klobúk dole. Taký krvák som už dlho nezažila a konečne pomsta, ktorá naozaj stojí za to. Takto by mali vyzerať všetky pomsty. Pomalé bolestivé mučenie. Wihíííí bolo to brutálne. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Režiséra Ji-un Kima sleduji už od jeho gangsterky "Bittersweet life" a svoje kvality utvrdil i v "Hodný, zlý a divný" a přestože je jeho nejnovější počin dost odlišný, kvalitativně je opět na velmi vysoké úrovni. Ze začátku se film tváří jako typická žánrovka, kdy drsný policajt na vlastní pěst pátrá po sériovém vrahovi ale poměrně brzy divák zjistí, že se film bude přeci jen ubírat jiným směrem. Vrah je brzy chycen a po menším "seznámení" s hlavním hrdinou je puštěn na svobodu aby se mohl stát štvanou zvěří neústupného hlavního hrdiny. Vizuálně je film na stejně vysoké úrovni jako režisérovi předchozí snímky a pokud má s nimi divák zkušenosti ví, že může očekávat vizuální hody. Opět nás čekají neobvyklé kamerové záběry či zajímavé akční eskapády. Tentokrát však režisér překvapivě hodně tlačí na pilu v podobě zobrazovaného násilí. Ne, že by jeho předchozí filmy byly pro celou rodinu ale to co předvádí zde může nejednoho diváka nepříjemně překvapit. Krev a násilí je tu v dávkách, které se jen tak nevidí a navíc režisér s každou další minutou na intenzitě násilí více a více přidává (pro perverzáky je tu jako bonus překvapivě naturalistická sexuální scéna). Rozhodně se však nejedná o samoúčelné zobrazování brutality ale o nezbytnou součást atmosféry celého filmu. Pokud se divák dostatečně obrní čeká ho výborný a v mnoha směrech atypický thriller, který je možná zbytečně dlouhý ale na druhou stranu dostatečně intenzivní a svižný aby se u něj divák nestačil nudit. Nemůžu se dočkat režisérova dalšího počinu. ... 18.12. 2012 zvyšuji na plný počet, protože jsem film viděl už několikrát a stále ho mám pevně v paměti. Škoda, že se takové snímky nedostanou do české distribuce. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)
  • Sexuálna scéna medzi Kyung-chul a Se-jung bola vymazaná z medzinárodného zostrihu, Jee-woon Kim v rozhovore povedal, že jej odstránenie súvisí s filmovou stopážou a tiež nie je celkom vhodná z hľadiska načasovania. Mal v úmysle ukázať Kyung-chulovu bezohľadnosť prostredníctvom sadistického sexu, ale Se-jung sa ukázala byť agresívnejšia a v tej chvíli vyčnievala viac ako on. Keďže vysvetlenie vzťahu týchto dvoch bolo neobjasnené počas toho, keď Kim pracoval na filme, povedal, že to vyzeralo bližšie k cudzoložstvu so súhlasom a nie ako znásilnenie, a preto nedávalo zmysel, že by si znásilnená žena mohla takto užívať pohlavný styk. Ale Kim sa nechcel vracať k vysvetleniam, takže chcel film zbaviť zbytočného nedorozumenia. (maramashi)
  • Lee Byung-hun v rozhovore povedal, že to bolo prvýkrát, čo bol jeho film obmedzený juhokórejskou cenzorskou radou. To spôsobilo, že chcel vidieť film ešte viac. Pri druhom obmedzení sa obával, že sa film nebude premietať vôbec a priznal, že sa obával, že fanúšikovia film neuvidia. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama