Režie:
Andrew DominikScénář:
Andrew DominikKamera:
Chayse IrvinHrají:
Ana de Armas, Bobby Cannavale, Adrien Brody, Julianne Nicholson, Xavier Samuel, Lucy DeVito, Sara Paxton, Garret Dillahunt, Scoot McNairy, Toby Huss (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Norma Jeane Mortenson (Ana de Armas) patřila v šedesátých letech mezi nejkrásnější modelky a herečky amerického stříbrného plátna. Muži po ní doslova šíleli. Ačkoliv si žila pohádkovým životem, veřejnost nic nevěděla o jejích těžkých traumatech z dětství, která si stále nosila sebou a nevěděla nic ani o drsném filmovém světě, kde se nejen za role platilo sexem. Tento snímek nastavuje skrze životopisné drama Marilyn Monroe nekompromisní zrcadlo poválečnému americkému filmovému průmyslu. Průmyslu, který nejednu ze svých hvězd nakonec úplně zničil. (Big Bear)
(více)Videa (2)
Recenze (360)
Životopisný film, ktorý nenaplňuje bežné žánrové očakávania. Od reálnych udalostí sa odkloňuje viac než býva bežné. Nesnaží sa byť poctou a udalosti neohýba do Sluníčkova. Nechce Vám ukázať, prečo a čím sa Marylin stala hviezdou a sexsymbolom. Tomu sa venujú len okrajovo. Dostanete vymazlenú vizuálnu stránku, kde si s jednotlivými scénami naozaj vyhrali. Horiace LA, snové prechody medzi rôznymi zábermi, pokrivená realita atď. Ana de Armas Vás chytne za ruku a prevedie niečím, čo sa naozaj nedalo nazývať šťastím. Neustáli vnútorný súboj medzi dvomi ženami. Norma Jeane vs Marilyn Monroe. Jedna žila na úkor druhej a obe ovplyvňované, ovládané a žijúce pre mužov. Art psycho rozklad osobnosti, ktorý by si zaslúžil druhé pozretie. Bohužiaľ skrz naozaj nabitú minutáž sa to zrejme nestane. ()
Najnetradičnejší/najnekonvenčnejší biopic since Van Santove Posledné dni. Luhrmann mal k Elvisovi diametrálne odlišný prístup (určite viac "bežnému divákovi" prístupný), poteší však vidieť za tak krátky časový úsek dva tak kvalitné hollywoodske filmy založené na reálnych ikonách americkej popkultúry, s neotrelou formou, a najmä reálne hutnou výpoveďou (a ako veľmi je Blonde historicky presná ma naozaj nezaujíma - je to fikcia). Že to príde práve od netflixu by som nečakal. Čriepkovitý, no vrstevnatý, halucinogénny body horror (okrem iného) o mizogýnii, v ktorom mužské ego rozožiera nielen telo, ale i dušu. Zároveň neotrelá dekonštrukcia Monroeovského mýtu, klobúk dolu pred Anou de Armas. ()
„V Kalifornii je težké říct, co je skutečnost a co sen.“ Roberta Forda a Jesseho Jamese sice Andrew Dominik suverénně našel, ale s Marilyn Monroe se mu to už nepodařilo. Baz Luhrmann na realistické zpodobnění Elvise okázale rezignoval a v rozmáchlém životopisu se dokázal bez adekvátně prokreslené hlavní postavy obejít, avšak Dominik nenabízí podobně bohatý ranec zábavy, kterou by udržel divákovu pozornost; a to navzdory příjemným momentům, jež připomínají Malicka či Wese Andersona. Hlavním problémem Blondýnky je fakt, že oněch pár reálií, které o Marilyn všichni víme, není během filmu hlouběji rozpracováno, a tak se v mnoha variacích opakuje povaha jejího smutného osudu. Ano, Norma Jean měla velmi těžké dětství a Hollywood ji následně semlel – ale co dál? Až příliš doslovnými symboly se Dominik snaží zhmotnit významy, jež jsou však od začátku zřejmé. Díky obětavému výkonu Any de Armas a spoustě zajímavých, i když často jen na efekt hrajících nápadů se ony bezmála tři hodiny ve společnosti blonďaté ikony stráví celkem příjemně, ale ke skutečně drtivému dopadu toho přece jen dost chybí. ()
Sila príbehu spočíva v jeho dekonštrukcií charakteru slávnej ikony. Ten kto čaká romantický film plný krásnych odkazov na styčné filmy MM bude sklamaný. Ten film je nepríjemný, pod kožu sa ponárajúci a neskutočne voyeristický. Každá jedna scéna je nielen vizuálne, ale aj vnútro významovo odlišná. Je to juxtapozícia scén pôsobiacich ako útržky a fragmenty vedomia. Niektoré sú príliš dlhé, iné zase len tak prešumia, a skôr ako o prerozprávanie života jednej slávnej herečky, ide Dominikovi o prienik do pocitov hlavnej protagonistky. A tie sú všetko, len nie príjemné. Naivitu strieda inteligencia, tú zase bolesť a túžba po dieťati a následne je to zakončené špinavosťou umeleckého sveta a stratou vlastnej identity. Scény s nenarodeným potomstvom sú veľmi silné. Vety typu: "Kvôli tomuto som zabila svoje dieťa," rezonujú aj po dopozeraní. Nick Cave a Warren Ellis sú ťahavý, nepríjemný a tragický. Keď začne téma z ich Bright Horses tak som to zúfalstvo cítil. Ana de Armas vo svojej životnej úlohe. To, čo predvádza na obraze, hoc ako repetitívne, ukazuje tragickosť, zúfalstvo a samotu tej postavy. Je to nedivácky film robený s veľkým srdcom. Tragický, silný a otvorený interpretáciám. Či už sa vám bude páčiť alebo nie, niektoré scény vás budú naháňať ešte dlho. Či už v nich uvidíte nejaký zmysel alebo nie. Po Jackie a Spencer ďalšia z tragických ženských postáv, ktorá ukazuje svoju hĺbku, zúfalstvo a túžbu po slobode a šťastí. A čím dlhšie nad ním rozmýšľam, tým silnejšie vo mne scény rezonujú. Dávam plný počet. ()
Ten film má vynikající jednotlivé scény a i velmi originální filmařský přístup, ale způsob vyprávění je na přes držku, opravdu neuvěřitelně zprasený zážitek a přitom při takové stopáži stačilo jediný - koncepční vyprávění a bylo to za 5. Ana de Armas je ovšem nehorázná bohyně za to jak Marylin ztvárnila, absolutní top ženský herecký výkon. ()
Galerie (330)
Zajímavosti (9)
- Předchozí filmy o Marilyn Monroe: Goodbye, Norma Jean (1976), Marilyn: The Untold Story (1980), This Year's Blonde (1980), Insignificance (1985), Goodnight, Sweet Marilyn (1989), Marilyn and Me (1991), Calendar Girl (1993), Norma Jean & Marilyn (1996), Blonde (2001) a My Week with Marilyn (2011). (NinadeL)
- Pôvodne mala hlavnú úlohu stvárniť Naomi Watts. (classic)
Reklama