Reklama

Reklama

VOD (1)

Mickey Haller je charismatický advokát bez kanceláře. Úřaduje na zadním sedadle svého vozu Lincoln Continental, aby mohl být co nejblíže svým klientům - opilým řidičům, drobným podvodníkům, překupníkům drog a podobným existencím. Právo pro něj není otázkou viny či neviny, nýbrž záležitostí týkající se manipulace a vyjednávání. Když si ho jako obhájce najme playboy z Beverly Hills, kterého zatkli za napadení prostitutky, získá po letech prvního dobře platícího klienta. Kromě toho je přesvědčen, že se mu konečně naskytla šance obhajovat skutečně nevinného člověka. Postupem času odhaluje, že případ nebude tak jednoduchý. Mick pochopí, že při hledání neviny svého klienta přehlédl přítomnost nejryzejšího zla. Pokud mu chce uniknout, musí využít veškeré své schopnosti. V sázce totiž není jen ostře sledovaný soudní případ, ale i jeho život... (TV Nova)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (887)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Až jednou těžce zkoušená nitka mého sebeovládání praskne a já konečně někoho zamorduju, chci za advokáta toho slizkého Texasana Matěje MekKoně. Už dříve prokázal, že umí kvalitně zabrnkat na city porotě, když navzdory odporu KoKoKotů hájil černého taťku vrahouna Samuela a obhájil, že někdy zkrátka je Čas zabíjet. Tentokrát si slizký Matěj zabalancoval na ostří etiky a nechal mě v napětí čekat, jak se vyhrabe z té hromady sraček, která na něj zhučela. Nezklamal, mělo to koule! Sice mě nenapadá, co bych filmu vytkla - potěšil mě inteligentní scénář i dobré herecké výkony, ale na plný počet pěticípých to asi není: jsem hóóódně spokojená, leč nadšením netrsám lambádu. Vždyť 80% je taky skvělých, ne? ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Podle mě je ten film chytřejší, než vypadá. Minimálně nelze popřít kvalitu, s jakou docela dlouho zakrývá fakt, že jde o tuctovou historku z právnického seriálu, kterou se někdo – Bůh ví proč – rozhodl předělat na film. Co je ovšem obzvláště zajímavé, je fakt, že úplně stejně zakrývá zpovykaný playboy Ryan Phillippe svoji skutečnou tvář. Takže tak jako zakrývá film, že je jen tuctovou historkou, zakrývá i Ryan Phillippe, že je jen obyčejným grázlíkem. Toto pozoruhodné zrcadlení podstaty filmu v jeho částech je v kinematografii docela časté, můžeme zmínit třeba roboty z Transformerů, které lze vnímat jako alegorii jejich vlastního ekonomického statusu – díky tomu, že mohou tak rychle měnit tvar, jsou úspěšní ve filmech, v počítačových hrách, v hračkářstvích, komiksech atp. Ty neustále se měnící roboti tak vlastně zrcadlí merchandisingovou podstatu současného filmového průmyslu a způsobu, jakým Transformeři vydělávají. Chceme-li nějaký méně komerčnější příklad toho, jak se celek filmu odráží v jeho částech, můžeme vzpomenout Mlčení jehňátek, jejichž klíčovým tématem je proměna (lišajové Buffalo Billa, metamorfózy Lectera z distingovaného pána do kanibala, proměna Jodie Foster z dívky, pronásledované můrami o zabíjení jehňátek, do ženy s diplomem agentky FBI). Tato proměna se ovšem odráží i v nepřetržité proměně od jednoho filmového žánru k druhému. Metamorfóza, o níž film pojednává, tak popisuje i jeho vlastní podobu - kriminálního filmu, thrilleru (téměř až hororu) i psychologického filmu. Měli bychom proto odolat četným pokusům Hannibala patologizovat, prezentovat jej jako nemocného lumpa, ojedinělého parazita v jinak zdravém zeleném jablku. To jablko, ten film, je nemocný. ____ Když už bylo řečeno cosi o tom, jak se celek film odráží jeho částech, musí být zmíněn i opačný případ, kdy se film odráží v celé sérii či frančíze. Při troše zjednodušení lze tvrdit, že většina filmových příběhů začíná vesele a postupně nabírá na dramatičnosti. Stejně tak je tomu ovšem u filmových sérií, například Rychle a zběsile začínaly jako rozdováděný melodramata a ve čtvrtém a pátém díle najednou výrazně potemněly do místy až komicky senilní polohy. Totéž Pán prstenů, nebo Harry Potter, který prodělal podobný vývoj od vesele humorné pohádky pod Columbusem do Yatesovi ultravážné verze naládované obludnou epičností. Tahle universální triáda část – celek – série se ostatně netýká jen filmů, ale i národů, například: skobový nos – Žid – sionistické spiknutí. Nebo abychom zůstali doma: zlaté české ručičky - Honzové s fištrónem dobývající a přečůrávající svět – mesianismus propuknuvší například v husitství (ale i: špatně volené oblečení aneb v taplákách nejen do sámošky – banda zanedbaných, líných a zakomplexovaných zlodějíčků, podvodníčků, tunelářů, flákačů, okecávačů a švejků – národ, který si ani neumí sám vládnout a potřebuje dobré rady a vedení těch vyspělých lidí zvenku). Věc se má každopádně tak, že je vlastně jedno, jestli si všímáme částí, celku, nebo sérií, protože se navzájem zrcadlí. Mohli bychom to říct i tak, že objekt se nemění, mění se jen náš náhled na tento objekt, jak nám neustále naznačuje ve filmech kamera změnou velikosti záběru od detailů přes polodetaily a polocelky po celky, ačkoliv snímá principielně pořád totéž a mění jen velikost objektivu. () (méně) (více)

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Matthew McConaughey ve své nejlepší roli ztvárňuje sebevědomého, bystrého a rázného právníka, jenž dominuje filmu a směle určuje jeho tempo i atmosféru. Zprvu se zdá, že jeho charismatický, avšak nekompromisní charakter půjde i přes mrtvoly, ale nakonec se v souladu s hollywoodskými konvencemi ukáže, že srdce má také na správném místě. Příběh díky tomu nabourává standardy a předpoklady svého žánu méně, než by mohl, což je škoda... Samozřejmě, stále se jedná o intenzivní, prožitý a realistický thriller, který svou chytrostí, břitkými dialogy a chytlavými soudními scénami zprostředkuje kvalitní filmový zážitek a prvotřídní zábavu! 8/10 ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Ve své podstatě jen obyčejné právnické drama, které se nechalo inspirovat vším od ...And Justice for All až po seriálové kriminálky, ale které je zároveň i přes vysoký stupeň předvídatelnosti zábavné sledovat. Herecké obsazení je více než solidní, soundtrack i kamera sympatická, a když se vše začne zacyklovat dohromady nebo když se na scénu zničenonic chytře vrátí dříve představené postavy, je velmi poznat, že děj pochází z hlavy někoho, kdo se podobným žánrem dlouhodobě zabývá. Dokonce ani ta řada falešných konců ala Pán prstenů 3 mi tentokrát nevadila. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Dobré. Dokonce víc než dobré. Po letech se jen potvrdilo, že Brad Furman má kriminální snímky rád. Inteligentní scénář, kterého neruší ani s postupem času logické lapsy, které by na první pohled mohly shazovat předešlé dění. Herecky v pohodě, McConaughey by se měl i napříště držet kvalitních partů – sunny boye může hrát kdokoliv!! Škoda jen totálního nevyužití mé oblíbenkyně Marisy Tomei. Navíc bych odstřelil jejího kadeřníka!! ()

Galerie (36)

Zajímavosti (14)

  • Mick (Matthew McConaughey) má na svém Lincolnu značku z 8 písmen - NTGUILTY (not guilty = nevinný), ačkoliv je v Kalifornii povoleno maximum 7 písmen. (LJLeon)

Související novinky

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

01.01.2012

Žebříček nejlepších celovečerních filmů roku 2011 dle ČSFD.cz se v budoucnu bude měnit - obsahuje totiž filmy, které se teprve chystají do naší distribuce a budou časem hodnoceny více diváky, což… (více)

Obhájce z Lincolnu na vašich obrazovkách

Obhájce z Lincolnu na vašich obrazovkách

11.08.2011

Tím vás nechceme nabádat, abyste si dobrými kritikami provázený právnický thriller The Lincoln Lawyer – Obhájce opatřili na DVD či BR (v zahraničí už jsou dávno na trhu) a vytrestali tak váhavé… (více)

McConaughey léčí AIDS drogami

McConaughey léčí AIDS drogami

11.03.2011

Na nějakou dobu si dal pohov od rolí hezounů v romantických komediích, takže jej uvidíme v právnickém dramatu The Lincoln Lawyer a pak možná i v jeho vysněném projektu nazvaném The Dallas Buyers Club… (více)

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

ČSFD.cz - 30 nejlepších filmů roku 2011

01.01.2011

Žebříček nejlepších celovečerních filmů roku 2011 dle ČSFD.cz se v budoucnu bude měnit - obsahuje totiž filmy, které se teprve chystají do naší distribuce a budou časem hodnoceny více diváky, což… (více)

Reklama

Reklama