Režie:
Jack ClaytonKamera:
Freddie FrancisHudba:
Georges AuricHrají:
Deborah Kerr, Peter Wyngarde, Michael Redgrave, Pamela Franklin, Megs Jenkins, Clytie Jessop, Martin StephensObsahy(2)
Guvernantka na rozsáhlém gotickém panství nabývá přesvědčení, že děti svěřené do její péče posedli perverzní duchové mrtvých členů služebnictva. Adaptace klasického duchařského příběhu Henryho Jamese Utažení šroubu, která se vám díky mistrovské režii Jacka Claytona dostane hluboko pod kůži. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (96)
Z roztopaše, nudy či nedostatočnej ponuky sledovania čohokoľvek (tobôž nejakého hororu), neostalo mi nič iné, ako siahnuť hlboko do vrecák, a vytiahnuť túto 50 ročnú "vykopávku". Ako mi je len ľúto, že si neviem k týmto snímkom vypestovať také puto, ako iní užívatelia. Tiež by som rád zívanie nahradil nadšením, čože sa to za príjemne mrazivé pocity dostavili, no miesto toho sa za bieleho dňa takmer k spánku ukladám. Ale poďme k pozitívam. Príbeh či samotná myšlienka zasadených do útrob starého kaštieľa, museli v 60 rokoch u diváka budiť obrovský rešpekt. Teraz už chápem zaradenie do žánru horor. Mysterióznosť taktiež spĺňa najvyššie kritériá, no a keď k tomu prirátame nadštandardné herecké výkony, DIALÓGY, neostáva mi nič iné, ako ukotviť tento snímok na úrovni troch "prasiatok". Ale je to o chlp - 55% ()
Pevne vybudovaný mrazivý snímok, ktorý je štylizačne rovnako silný v celoplošnej miere, ako trebárs charakterovo podobná Zlá väzba (1956) a takisto inšpirovala dozaista i Tých druhých (2001) v medziach moderného strachu a pestrých strašidelných detailov, na ktorých stavia. Slušne invenčné, vierohodné v ostrosti hrán, psychoanalyticky nepríjemné a neľahko stráviteľné. Čiernobiela navyše pôsobí ako vycibrená detailnosť pre formálnu rozvetvenosť a nie ako účelový nástroj. Výhodou filmu je, že nie je veľmi predvídateľný a nesie sa v podobnej nálade a nemá kvalitatívne výkyvy, ktoré by ho dáko zrážali k zemi. Bravó! ()
Film je sice stylizován jako horor, ale jeho podstata tkví ve viktoriánském potlačování sexuality, jíž propadli oba dva mrtví milenci (a jíž se tolik bojí nová vychovatelka). Jiní autoři ovlivnění psychoanalýzou a surrealismem by byli odlehčenější a vtipnější, tvůrci Neviňátek jsou bergmanovsky temnější. ()
Ukážkový znepokojivý gotický horor, ktorého scenár spolu-napísal môj obľúbenec a majster južanskej gotiky Truman Capote. Krásne znepokojivý príbeh, mrazivý podtext pomaly bublajúci na povrchu a najmä geniálna nedopovedanosť príbehu, ktorý necháva vo viacerých otázkach človeka na pochybách. Síce film trochu zostarol (dialógy a patetickí herci), napríklad taká hudba je hrôzostrašne nadčasová. ()
Rozjezd sice pomalejší, ale postupně atmosféra houstne a v závěru jsem se dočkal velmi silného mrazení v zádech, ve třech momentech to se mnou dokonce vyloženě fyzicky zatřáslo. Bez lekaček, bez explicitních bubáků, jen díky hudbě, kameře a skvělým znepokojivým hereckým výkonům. Na duchařinách neulítávám, ale tahle se mi pod kůži dostala. A dvojznačnost příběhu přijímám s vděčností. 9/10 Horror movie of the Year ()
Galerie (85)
Photo © Twentieth Century Fox
Zajímavosti (5)
- Neviňátka vznikla jen pět let po snímku The Bad Seed (1956), kde se poprvé představilo v hlavní roli „ďáblovo dítko“. (Pavlínka9)
- Claytonova verze byla ihned po premiéře označena za nejlepší z dosavadních adaptací Jamesovy předlohy. Nejen filmových, ale i operních a divadelních. (Pavlínka9)
- Přestože je film černobílý, plakát byl tištěný v barvě. (Pavlínka9)
Reklama