Reklama

Reklama

Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (315)

JFL 

všechny recenze uživatele

Ukázka síly žánru. Tentokrát se nekonají žádné od korejských tvůrců předpokládané kejkle s žánry jejich míšením, ohýbáním či podvracením (nic proti tomu). "The Man from Nowhere" k thrilleru a mnohokráte realizovanému půdorysu spojení muže zkušeného v zabíjení a mlého dítěte přistupuje na bázi zdánlivě prosté intenzifikace. Vklad tvůrců tak principielně řečeno spočívá pouze v inscenaci. Ale právě díky tomu, že je zpracování ve všech ohledech přesné, se ukazuje, jak je žánr sám o sobě nosný a funkční. Atmosféra umocněná fyzické reakce vzbuzujícím prostředím obchodu s orgány dodává veškerému počínání hrdiny naléhavost a pečlivé dávkování, potažmo oddalování informací divákovi skloubené s vyvrcholením dramatických scén skvěle profiluje postavy a jejich motivace i stupňuje emocionální dopad částí vyprávění. Post-bourneovská škola dynamicky realistické akce utváří maximálně napínavé akční sekvence situované vždy do malého omezeného prostoru. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Korejská kinematografie u mě v posledních letech naprosto suveréně poráží tu čínskou. "Ajeossi" sice není tak propracovaný jako jiné korejské filmy, které jsem za poslední dobu viděl ale pořád má co nabídnout. Bezchybná vizuální stránka, výborná hudba, skvělá akce ale roztahaná první polovina a zbytečně komplikovaný příběh, výsledný, veskrze dobrý dojem, trochu kazí. ()

Reklama

heyda 

všechny recenze uživatele

Tak tady se určitě vybízí porovnání s 96 hodin. Výhodou tohoto filmu je příběh, který je výrazně složitější než v případě amerického protějšku, ale přesto zůstává srozumitelný a přehledný. Ve všech ostatních aspektech ale jihokorejský muž odnikud mírně zaostává. Akce je zde vždy narušena poněkud nudnější pasáží, takže je snadné se z napětí vymanit a začít se trochu nudit. To u 96 hodin nehrozí. Dost možná je to i hudbou, která je pomalá a nevýrazná. Stejně tak v rovině emoční je 96 hodin na trochu jiné úrovni. Tady je to na můj vkus až moc hrané. Ale tím kritika končí. Muž odnikud je poctivý kriminální thriller s množstvím zajímavých scén i bitek (ta závěrečná s nožem nemá chybu). Rozhodně doporučuju, ale 96 hodin líp odsejpalo. ()

prome 

všechny recenze uživatele

Výborný film, který se pomaleji rozjíždí, ale rychle nabírá strhující tempo, kterému pomáhá skvěle zvolený hudební doprovod. Tomuto filmu vůbec nevadí otřepaná zápletka, protože je podán takovým způsobem, že mě občas i běhal mráz po zádech. Já tady prostě nemůžu hodnotit jinak, protože takových filmů, a hlavně kvalitních, není mnoho. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Lidé, co žijí zítřkem, nemají šanci proti člověku, co žije dneškem.. Není pochyb, že na rozdíl od americké, či evropské kinematografie umí Asijci kromě navození specifické noirové atmosféry i „prodej“ motivace hlavního hrdiny prahnoucího po pomstě, či něčí záchraně, nicméně u konce „cry me a river a začas si založíme nehtové studio“ se znova ukázalo, že práce s emocemi je hrozně tenký led, který ne každého udrží. Proti akčnímu aspektu Ajeossi však nemám sebemenších námitek. Kdo by řekl, že ten mladík, co má 30 kilo i s klíči od zastavárny, dokáže tak lehce způsobovat protivníkům fraktury, průstřely a více bodných ran, než měl Ježíš na dřevěném římském odpočívadle? Jestli však mám na parapetu volit mezi fíkusem a kaktusem, volím fíkus.. ()

Galerie (280)

Zajímavosti (8)

  • originální název Ajeossi lze do českého jazyka přeložit jako "muž", (Ouwen)
  • Při posledním souboji proti Muži (Bin Won), vytasí zabiják nůž Karambit. (Ouwen)
  • Bojové umění, které prezentuje Muž (Bin Won) je filipínská Escrima. Je to vojenský bojový styl, ve kterým jde o efektivní odzbrojování a práci s nožem. Také je určena k přizpůsobování prostředí a využití všeho, co je po ruce ( např. láhev, kniha, tužka atd.). (Ouwen)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama