Režie:
David AyerKamera:
Bruce McCleeryHudba:
David SardyHrají:
Arnold Schwarzenegger, Sam Worthington, Joe Manganiello, Harold Perrineau, Josh Holloway, Terrence Howard, Olivia Williams, Mireille Enos, Gary Grubbs (více)Obsahy(2)
Arnold Schwarzenegger vede elitní zásahovou jednotku amerického protidrogového úřadu DEA. Její členové jsou zkušení, ostřílení a dobře sehraní profesionálové. Navzájem si kryjí záda a dokáží si poradit v každé nebezpečné situaci. Nebo si to aspoň myslí… když během zátahu na skrýš drogového kartelu zajistí 10 miliónů dolarů, rozhodnou se je nepřiznat a tajně schovat. Vyšetřování nic neprokáže a po několika měsících se všichni vrací zpátky do služby. To je důvod k oslavě. Jenže peníze nejsou na svém místě. A někdo začne zabíjet jednoho člena týmu po druhém. Kdo je tajemný vraždící sabotér? Podaří se ho odhalit a zastavit, než všichni zemřou? A jaký je skutečný důvod vraždění? (TV Prima)
(více)Videa (21)
Recenze (583)
Arnold schytal relativně náročnou roli a často vypadá, že ho stáří nevyhnutelně dohnalo. Když má šlehnout o stůl s dvoumetrovým Joem Manganiellem, vypadá celá scéna vtipně, ba až absurdně; navzdory věku však legendární exguvernér docela dobře funguje na pozici vnitřně rozervaného fízla, jehož každodenním budíkem je touha po pomstě. Toliko k hlavní postavě, jež je jedinou rozvinutější v celém filmu. Sabotáž vytrvale bojuje s diváckým vděkem - příběh je stupidní, vrahovi hlavních postav fandíte, protože jsou to všichni bez vyjímky tragédi a neustálá potřeba fekálně-brutálního humoru je v některých chvílích směšná. Potěšilo: určitě naturalistickým drajvem obdařené akční scény, krev, která je všude tam, kde by jí člověk čekal (tedy na zemi, zdech, stropě a občas i v člověku), šikovně zasazené flashbacky a satisfakční závěr, jenž je neskrývanou jednohubkou pro fanoušky Arnolda Schwarzeneggera. Za ten a hudbu nechávám třetí hvězdu, byť by tady jednoznačně měly být dvě. ()
Film stejně směšný, jako Schwarzeneggerovo herectví a jeho předstírané tvrďáctví. Jinak nic proti Arnoldovi, mám ho rád v jeho starších a časem prověřených filmech, kde ho nelimitoval jeho omezený herecký rejstřík, ale na komplexní postavu, stíhanou démony a frustrací ze smrti jeho milované ženy, prostě herecky nemá. Navíc se svojí uvadající fyziognomií působí mezi těmi mladými nadrženými vlčáky (a jednou hodně divokou „fenou“ v podání – pro ní nezvyklém – Mireille Enos) jako pěst na oko. A béčkový scénář, který s postupující stopáží dává čím dál méně smyslu, mu taky nepomáhá. Je to ve výsledku taková upocená hra na syrový thriller, s velkou porcí dějové vaty a hluchých míst, kde i ty rádoby drsňácké hlášky působí nuceně a násilí samoúčelně. ()
Ty sračkoidní scénáře Skipa Woodse semelou opravdu každého. David Ayer si navíc po výtečné Patrole připisuje svůj výrazně nejslabší snímek, který se po slibném úvodu propadá do čím dál většího scenáristického bahna, co nedává smysl. Režie je matná, postavy neskutečně otravné a herci vlastně nemají ani co hrát, Člověk se až diví, že se zde ukáže tolik povědomých ksichtů, když takový Terrence Howard zde prohodí sotva pět vět. Velké zklamání a zasloužený propadák. 50% ()
Zajímavě drsný thriller plný krve a uvěřitelných přestřelek tak, jak to zkrátka od Ayera známe. Bohužel, a říkám to velice nerad, účast velkého Arnolda, mého velkého oblíbence a idola, ten film kazí. Snímek postrádá jakýkoliv emoční prvek, který vás donutí udělat si k postavám vztah, tedy se o ně strachovat, prožívat to s nimi a tak si film dokonale užít. To by se povedlo jen tehdy, kdyby klíčové role obsadili skutečně skvělí herci, podobně jako kdysi Heat pozvedli Al Pacino a DeNiro na vrchol pyramidy obyčejných stříleček. A Ayer to umí, o čemž svědčí třeba obsazení jeho Training Day. Arnold v situaci, jak jej současný divák vnímá, "funguje" už jen jako akční harcovník, který si tropí žerty ze sebe sama, třeba jako v Expendables, je tedy nesmysl, aby zkoušel role, kde ho máme brát vážně - ne, tahle ikona už vážně ne. V této roli ve mně vyvolával rozpaky, nebyl ani akční ani charismatický, ani vtipný, ani prostě nijaký. To nebyl Arnold Swcharzenegger. To byl Robert Duvall nebo nějaký jiný neakční geront... Přišlo mi to, jako když nechali Havla natočit si své "Odcházení". Sabotage tedy ztrácela svou konzistenci, blamovala se sama všemi svými nelogickými chybami ve vyprávění, ukazovala postavy, o kterých si říkáte, aby už konečně chcíply, než abyste jim fandili, sabotovala sebe samu. Minulost postav je vám šumafuk a vztah Breachera s policistkou, co ještě navíc vypadá jako MUDr. David Rath, je jen červivou třešničkou na dortu. Přesto však musím říct, že jak jsem se na Arnyho nový hit těšil, tak jsem si jej i vychutnal. Je to prostě syrově drsná sonda do života superdrsných agentů DEA, kde se něco posralo a vy do poslední chvíle nevíte co. Přesto všechno to udrží vaši pozornost a nakonec alespoň jeden den o tomto velmi zvláštním filmu přemýšlíte. Říkáte si: líbilo se mi to, nebo nelíbilo? Nedá vám to spát. A to se cení. Dal bych tři, ale z fanouškovské lásky k starému pánovi dávám čtyři. ()
Moc mě to nebavilo, akční filmy o speciálních jednotkách patří mezi mé nejméně oblíbené, protože i zde si nevybudujeme žádný vztah k postavám, takže absolutně nesoucitíme s někým, kdo umře. Krve je zde sice požehnaně,ale to je tak vše, místy to na mě působilo jako levný video film. Tuctové story, málo akce, arnie mi zde neseděl a místy i nuda, takže průměr. 55% ()
Galerie (60)
Zajímavosti (12)
- Jedno ze střežených tajemství o filmu je skutečnost, že je založen na příběhu Agathy Christie s názvem "A pak tam byl žádný". (vofo)
- David Ayer prikázal Arnoldovi Schwarzeneggerovi (John) podrobiť sa špeciálnemu tréningu a naučiť sa pohyby, ktoré nikdy predtým nerobil. (Zdroj: Cinema) (gogo76)
- V "klubovně" Johnovi (Arnold Schwarzenegger) jednotky je na zdi plakát Ronbo - fotomontáž Sylvestera Stallona a Ronalda Reagana, který se ve své době pochvalně vyjádřil o filmu Rambo: První krev (1982). Jde o klasické pošťuchování mezi Arnoldem a Slyem. (Looka)
Reklama