Režie:
Zdeněk JiráskýScénář:
Zdeněk JiráskýKamera:
Vladimír SmutnýHudba:
Martin PřikrylHrají:
Vladimír Javorský, Malgorzata Pikus, Marika Šoposká, Josef Láska, Aneta Krejčíková, Kateřina Jandáčková, Jiří Maryško, Vladimír Polívka, Thi Minh Nguyen (více)Obsahy(1)
Příběh vypráví o těžké zkoušce rodiny, žijící v drsném průmyslovém kraji. Dcera Agáta touží po šťastném životě daleko od domova, ale nedokáže své touhy realizovat, syn Honza věří v sílu lásky bez ohledu na okolnosti, za jakých se zrodila. Matka Kamila hledí s jistotou do budoucna a ve své naivitě si nehodlá připustit bídu dnešního dne. Jediný Jarda, otec rodiny, ví, že svět ani sebe nezmění. Vědom si svého slabošství, nepokouší se o nic. Chorobná závislost na výherních automatech jej přivádí, stejně jako jeho nejbližší, do neřešitelné životní situace… Nevyhnutelná krutost, s jakou se příběhy všech postav prolínají, připomíná v mnohém britská sociální dramata devadesátých let, včetně černého humoru, který jednotlivé situace jaksi bezostyšně doprovází. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (405)
A pak že Češi neumějí udělat drama… Poupata jsou filmem, který může být označen DDD (a nemá to žádnou spojitost s hrudníkem Anety Krejčíkové :-)) - Dobré, Drsné Drama. Mnoho českých filmů se v poslední době snaží zachytit českou společnost a nějak ji reflektovat, ale většinou jde o pokusy chabé, jejíchž postavy přímo šustí papírem, jak jsou "skutečné". Ale tohle v Poupatech nehledejte. Neměl jsem ani na sekundu problém uvěřit, že v Česku je takovýchto rodinek víc než jedna. Ani jedna postava v tomto filmu mi nepřišla zbytečná či "papírová". A to je v dnešním českém filmu (a hlavně dramatu!) poměrně unikát. Na konci jsem měl nutkání snímek trochu nadhodnotit, ale to bylo jen pár minut, myslím, že těch 80 % bude pro toto nevšední a uvěřitelné drama tak akorát. Možná, že to po druhé projekci budu vidět jinak, uvidíme… ()
S českou kinematografií je něco špatně. To cílené zaměření na lůzry, nezodpovědné jedince, lidi, kteří si prohrávají sami svůj život svou pasivitou. Je v tom obdiv? Memento? Heroizace? Proč mankote všechny tyhle snímky o lidech prázdných jako vyschlý potok? Hoďme to do vánoční atmosféry (tohle je minimálně čtvrtý pátý lůzerský český film, kde hraje velkou roli vánoční pozadí, a je z toho umění. Kamera je zde skvělá, hudba ujde, Javorský se snaží, ale to je tak vše pozitivní, co jde o tomto filmu napsat. Jinak jde odnikud nikam, a podobně jako "vánoční" Alois Nebel nemá ani smyslupný příběh.... Mimochodem, někdo tu řadí režiséra tohoto dílka k Robertu Sedláčkovi - jenže ten dokáže používat humor, nadhled a vidět v lidech i to pozitivní. ()
Syrově depresivní drama, z kterého zamrazí, ovšem které jako jeden z mála filmů poslední doby působí uvěřitelně a drsná atmosféra industriálního města baví vizuálně i příběhem. Stereotypní dny šedivého nádraží, špinavých vlaků a nuda stále stejných lidí žijících v okolí, jimž prostředí nenabízí lepší zábavu než trávu, alkohol, sex, automaty a jeden soubor nadšených cvičenek. Tahle chladná frustrace se s nesnesytelnou jednoduchostí zaryje pod nehty, ovšem z filmového hlediska možná mile zahřeje na duši. ()
je to fakt povedený film - výborný je v něm Vladimír Javorský a překvapivě fakt zajímavá ta dvojice vietnamských stánkařů. Natáčení té davovky čumilů u předvádění spartakiádního čísla poupátek musel být v té zimě a noci asi masakr. Ale zase pánům třeba závidím několikero hospodských natáčení s Anetou Krejčíkovou, která hraje "tu" blondatou striptérku :-) --- a teď vážně: Poupata jsou jedním z nejlepších tzv. "chcpípáckých" filmů posledních let - možná od dob Pusinek Karin Babinské. Minimální rozpočet, velmi skromné podmínky na natáčení a ošuntělost lokací se povedlo krásně přenést na plátno. Díky tomu vznikl velmi realistický pohled do života ne až tak šťastných lidí ... ()
Do extrému dovedené chcípácké sociální drama, aneb jak si zkurvit život a Vánoční deprese 10x jinak. Ocenit se sice musí poměrně civilní situace, jako takové, samotné nastavení bezvýchodného stavu hned na začátku je ale v kombinaci s naprosto nulovým vývojem takřka ČEHOKOLIV skutečně ubíjející. Za zmínku tak stojí jen ambientní zvukový doprovod a fascinující Javorský. Zbytek se utopil ve scenáristické neohrabanosti, nudě a šedi periferie a odporných postsynchronech... ()
Galerie (13)
Zajímavosti (12)
- Běžný vietnamský byt nevypadá tak, jak je ukázáno ve filmu. Tvůrci ho ale takto vybavili, aby byl jasně odlišen od druhého bytu, v němž se příběh odehrává. Když „vietnamský" byt viděla překladatelka, údajně byla zděšená. (Cimr)
- Většina exteriérů i interiérů vznikala v okolí Vřesové, v Sokolově na nádraží a v nemocnici, na železniční trati a přejezdu v Novém Sedle, v sále kulturního domu v Klobukách, v Praze v Holešovické tržnici a dalších pražských lokacích. (venus)
- Závory vo filme sú len filmové kulisy. V skutočnosti na tej ceste žiadne závory nie sú. Aj plechové hradlo tam bolo vybudované len pre účely nakrúcania. (Raccoon.city)
Reklama