Reklama

Reklama

Případ Kim Bok-Nam

(festivalový název)
  • Jižní Korea Kim Bok-nam salinsageonui jeonmal (více)
Trailer

Obsahy(1)

Málokteří lidé si uvědomí jak hluboko mohou zasáhnout do životů druhých svou apatií, sobeckostí a přehlížením. Thiller korejského režiséra Chul-soo Yanga vykresluje přetrvávající propastné rozdíly nejen v životní úrovni, ale především v myšlení a v uspořádání hierarchických vazeb mezi obyvateli velkoměst a zapadlých vesnic. Kamarádky z dětství, Hae-won a Bok-nam, jsou představitelkami oněch od sebe vzdálených světů. Svobodná, krásná, nezávislá ale velmi sobecká a bezcitná Hae-won přijíždí strávit dovolenou na ostrov, kam často jezdila v dětství za svými prarodiči. Svým „protipólem“, místní dívkou a kamarádkou z dětství Bok-nam vlastně opovrhuje. Nechápe, proč se nesnaží změnit svůj život vdané ženy a matky, která se však kromě manžela a své dcerky musí starat o zbytek vesnice, tvrdě pracovat na poli, starat se o včely a plnit i další nestandardní požadavky místních obyvatel. Bok-nam ale o lepším životě pro sebe a především pro svou dceru sní už dávno. Příjezd Hae-won v ní opět vzbudí naději na útěk z otrockého sevření. Bohužel, chování Hae-won není až tak propastně odlišné od chování „primitivních“ vesničanů. (Ketri)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (115)

Morholt 

všechny recenze uživatele

To, co zažívala Kim Bok-nam v první polovině filmu, bylo nefalšované peklo. Jak po stránce fyzické, tak po stránce psychické. Útrapy s buranským násilníky a skupinou čarodějnic na vidláckém ostrově zalézaly podkůži a dlouho jsem vzpomínal, kdy a jestli vůbec jsem někdy cítil k filmovým záporákům takovou nenávist. Jatka, která se rozjela v druhé polovině filmu, jsem tak viděl jako obrovské zadostiučinění pro hlavní hrdinku a upřímně řečeno jsem čekal, že si to užije kapánek víc. Ale i to, co film nabídl v exploitačním ohledu, stálo za to. Asijská kinematografie není zrovna mým šálkem kávy, ale tohle je prostě pecka. 90% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Zřejmě hlavní kvalitou korejské variace na exploataci je její mnohoznačnost, která poukazuje k omezenosti tradičního a i když dnes přežitého, ale většinou lidí stále aplikovaného kategorizování filmů na hodnotné a pokleslé, umělecké a žánrové či závažné a oddychové. Snímek, jehož původní název znamená "Celý příběh případu vraždění Kim Bok-nam", lez označit za typicky korejský žánrový mix, jenže tentokrát si namísto tradičních žánrů korejští tvůrci vzali na paškál subžánry exploatace (doposud bylo možné v korejských mainstreamových filmech vysledovat exploatační prvky pouze výjimečně – např. v Bloody Tie). V "Bedevilled" takto lze najít motivy filmů o znásilnění a pomstě a hixploitation. Vyprávění o ženě, která trpně snáší psychický teror a sexismus v tradiční zemědělské komunitě na odlehlém ostrově, sice upřednostňuje psychologii postav, ale exploatční rámec zastřešený vypjatým apelem přesto ze snímku čiší. Na jednu stranu lze film brát jen jako neotřelý žánrový příspěvek, ale v domácím silně šovinistickém prostředí představuje odvážně agitační dílo. Sice nelze hovořit o emancipaci – hrdinka je jasně ukázaná jako šílenec a deviant – ale i tak je film, kde žena likviduje machistické muže nadějným prvním krokem, který může korejskou kinematografii dovést k vícevrstevnatějším a méně konformním dílům. ()

Reklama

dubinak 

všechny recenze uživatele

Velice zdařilá korejská dramatická podívaná od režiséra, který alespoň podle čsfd natočil zatím pouze tento film. Pokud to byl vážně jeho první pokus, klobouk dolů. Korejci jsou divní, to už je všem známo, ale že to jsou vážně až takovýhle hovada. Bedevilled chytne docela za srdce, a vůbec se nedivím, že to s těmi sviněmi dopadlo, tak jak to dopadlo. Na každou se přeci jen vaří voda. Poslední dobou se také začínám přesvědčovat, že jsou Korejci výtečnými herci a věřila jsem jim každé jejich podivné slovo. :-D Nevidím důvod, proč tomu nedát plný počet, protože si snímek udržel po celou stopáž moji absolutní pozornost a hltala jsem ho každým douškem. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

A my, idioti, tady kolem těch našich kikin chodíme po špičkách, bojíme se, aby nás po svatbě nebily, nebraly nám všechny peníze a aby nás, když nám nešťastnou náhodou přijdou na tu voňavou osmnáctku, nestáhly při rozvodu z kůže. To v rozkošně šovinistické, rurální Korei mají chlapi jinačí pohodu! Když si manželka náhodou otevře hubu, dostane kopačku do hlavy, bývá většinou nadšená, když si chlap dopřeje trochu toho povyražení s děvkou ve vlastní ložnici a způsobně čeká na zápraží, až skončí, aby mohla začít vařit večeři a s chutí maká na poli, aby se manžílek mohl v klidu povalovat. Sem tam jí znásilní nějaký dobrotivý soused, což bere jako milé povyražení. Bývá jen, kdoví proč, trochu háklivá, když se tatínek rozhodne trochu si zaskotačit s osmiletou dceruškou. Kráva! To pak může mít i zaječí úmysly, za což si přes držku opět zaslouží! No ne?? Opravdu jsem nepochopil, co jí vlastně tolik vadilo, že se pak rozhodla trochu to v těch vidlích vyčistit hnusně vypadajícím srpem! Z fleku bych tam pořádal letní stáže pro Evropanky v tísni, aby pochytily alespoň elementární zásady šťastného vztahu. Chci toho snad tolik, když trvám na tom, že pokaždé, co přijde z práce s nákupem, má uklidit, uvařit a odtáhnout mi děcka z obýváku, abych si mohl v klidu vychutnávat u fotbalu lahváče?? Ta pojede na kurz! *** Kdyby tam půl filmu nesklízeli brambory a neopravovali nějaké rozpadlé chatrče, osolil bych to i víc. ()

Hunter2222 

všechny recenze uživatele

Poriadne drsná dráma hraničiaca s exploitationom o pomeroch na kórejskom vidieku. Nakoniec to celé vyústi do krvavého kúpeľa, ktorý nemá chybu. Z celkovej stopáže 115 minút som sa nudil minimálne, čo v nemalej miere zabezpečilo prekrásne prostredie, ale aj vynikajúce herecké výkony. Film je fakt surový a hlavne voči ženám, takže odporúčam pozerať len silným povahám... 100%. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama