Režie:
Rupert SandersKamera:
Greig FraserHudba:
James Newton HowardHrají:
Kristen Stewart, Charlize Theron, Chris Hemsworth, Sam Claflin, Ian McShane, Bob Hoskins, Ray Winstone, Nick Frost, Sam Spruell, Toby Jones, Eddie Marsan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Mocná čarodějnice Ravenna (Charlize Theron) se lstí vetřela do přízně krále prosperující a mocné říše, který z ní záhy udělá královnu a pak zemře. Ravenně ale podle proroctví kouzelného zrcadla stojí ve štěstí nevlastní dcera Sněhurka (Kristen Stewart) a posedlost vlastní krásou, kterou by si ráda uchovala navěky. Všechny problémy by vyřešila Sněhurčina smrt, jenže dívka právě uprchla z domácího vězení do Temného lesa, odkud se ještě nikdo živý nevrátil. Ale královna potřebuje mít jistotu, a tak si najme odvážného lovce (Chris Hemsworth), který dostane za úkol ji vystopovat a přivést zpátky. Jeho sebevražednou misi komplikují nejen podivuhodní obyvatelé, kteří les obývají, ale také to, že Sněhurka není jen tak obyčejná holka. Klidu na práci lovci nepřidává ani statečný princ (Sam Claflin), jenž pro ni má slabost už od dětství, a hlavně partička sedmi trpaslíků, kteří sice nejsou tak roztomilí jako Prófa a Stydlín, zato se umí náramně ohánět se sekyrou a vědí, že se Sněhurkou jim svitla naděje na záchranu temnotou zmítané říše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (60)
Recenze (1 647)
Fakt jsem se tesil a nakonec docela zklamani. Sanders proste neni natolik zkusenej, aby to zvlad ukocirovat a pritom tu byl velkej potencial. Naprosto dostacujici pribeh, kterej funguje jako moderni verze pohadky, ale i jako misty drsnejsi fantasy. Do toho banda super hercu v cele se sympatakem Hemsworthem a zaporackou Theron a vlastne vsichni trpaslici jsou nejaky znamy xichti. Jedina otravna tu je ocekavane Stewart, ktera ma k "v zemi zdejsi ze vsech nejkrasnejsi" sakra daleko, vetsinu casu to je proste smudla se svym klasickym zhuleneckym vyrazem a gigantickejma prednima zubama. Prvni problem je, ze je film dost roztahanej, ackoliv tu je akce dost (i kdyz nektery sceny jsou vykradeny ze znamejsich fantasy), proste to nedokaze strhnout nebo nejak vic napnout. Dalsi problem je, ze spousta vsemoznejch priserek, co tu je zlehka ukazana, neni vubec vyuzita, rubou se tu vlastne jen lidi. Ne ze by to bylo nejak hrozny, proste solidni fantasy se super trikama, ale trailer sliboval daleko vetsi pecku. ()
,,TO KOUZLO BYLO ZPEČETĚNO KRVÍ TÉ NEJKRÁSNĚJŠÍ. A JEN KREV TÉ NEJKRÁSNĚJŠÍ HO MŮŽE ZLOMIT....“ /// Jedna Sněhurka, druhá Sněhurka, třetí Sněhurka. Julia Roberts poráží hysterickou Charlize Theron jasně a drtivě K.O. (,,Snow White“ nechám (mazaně) stranou). Parádní vizuál a CGI! Ale bacha - celý se to táhne a já řvu na celej barák: ,,ZRYCHLI!!“ ,,ŽIVOT ZA ŽIVOT“ (tak se ukaž Thore…). Hmm, dialogy samá moudrost (proto ty dvě hodiny) a jejich obsah odpovídá chytrosti scénáře. ,,NECHTĚLA BYSTE SI ZATANCOVAT?“ (kurva trpaslíci, takhle než se dohrabem ke konci temnoty… ). Ty vole ,,Na’vi a Pandora!“. Pičo ,,LOTR!“ A pak láska. Kecy. A kecy. A polibek. Kecy… (a nakonec Johanka z Arku). Bezemoční podivná pohádka, která mrňouse neosloví a velký nasere (takže zase střední vrstva…). 2a½! Ale dám 3*. Za ten vizuál a sympatickýho Hemswortha (ale klidně bych mohl dát i ty dvě a vůbec by mě to nesralo). Zároveň bych rejžovi přál, aby natočil i nějakej hezkej film, kterej začne už rozumněji zvoleným castingem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nějaká svině mi jde po srdci. 2.) Nesnáším barevnou Sněhurku. 3.) Thx za titule ,,xtomas252“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Tři a půl hvězdy. Škoda je především následujících věcí: Že Kristen Stewart není ani hezčí, natož krásnější než Charlize Theron (ale to je můj subjektivní pocit, já vím), že má po celý film jeden výraz, a že proslov před bitvou, už tak dost směšný moment, je v jejím podání ještě směšnější. Že se naprosto skvěle obsazení trpaslíci (Ian McShane především!) filmem vlastně jen mihnou. Že scénáristé do děje tak násilně našroubovali prince, ačkoliv ho mohli beze všeho vynechat. Že jsou "vykrádačky" Pána prstenů tak okaté (či spíš okoukané). Že některé věci nejsou pochopitelné (nebo pochopitelnější) - například probuzení polibkem (fakt, je to divné). A to je asi všechno, co bych Sněhurce a lovci vytkl. Jinak je to totiž fantasy jako řemen s bezvadně atmosférickými scénami v temném i vílím lese, vynikající královnou, přesympatickým Chrisem Hemsworthem a parádním Newton-Howardovým soundtrackem. ()
Zpočátku jsem byl až překvapený, jak moc se mi ten film líbí (neboť jsem od něj vůbec nic nečekal), nicméně jak minuty ubíhaly, nadšení se povážlivě vytrácelo a skončil jsem až na nějakých 4/10. Krásný vizuál a démonická Charlize holt debilnímu scénáři a prkenné Sněhurce a nevýraznému princi celých 127 minut odolávat nevydržely. ()
(Jakkoli se domnívám, že v tomto případě není moc o čem SPOILERovat, raději nečtěte před zhlédnutím filmu.) Ani víla, ani drak. Moderní zpracování archetypálního příběhu se epicky rozpíná na území Hry o trůny (rádoby drsné venkovské prostředí, incestní vztah mezi sourozenci), Pána prstenů (četné „putovací“ money shots), disneyovek (vílí les), Bessonovy Johanky z Arku (včetně nepatřičného spirituálního rozměru) a videoherních fantasy rubaček (efektní, nekrvavé sekání nepřátel, částečně i Sněhurčino oživení, přítomné ovšem zřejmě ve všech verzích). Modernost přitom, až na špatně čitelný feministický podtext, netkví v reinterpretaci nebo v přesazení známého příběhu do jiného kontextu, scenáristé jednoduchou vyprávěnku prostě roztáhli na celovečerní velkofilm, takže nám nezbývá, než si postupně odškrtávat známé situace. Okamžitá rozpoznatelnost předlohy a nijak neznejišťované vědomí, jak to celé dopadne, přirozeně odvádí pozornost od obsahu k rozmanitým pamlskům pro oko (většina scén s královnou) a ucho (z Anglie importovaní trpaslíci). Pohádkově černobílé rozdělení sil bohužel není nijak relativizováno a budete-li chtít namísto anemické princezně fandit emancipačnímu boji Charlize Theron proti patriarchálnímu řádu, film vás v tom nijak nepodpoří. ___ Královnino paranoidní hájení vydobyté pozice, doprovázené vsugerovanou potřebou být nejkrásnější, by se přitom krásně dalo využít k nadčasovému komentáři genderové nerovnoprávnosti, k níž tradiční (a filmem zvolený) závěr naopak přispívá. Za pozornost stojí, že zatímco poslušná Sněhurka dochází k pochopení „své“ pozice bez autoritativního usměrňování, ovšem obklopena macho muži, agresivnější královna byla dle letmých náznaků k pohrdání mužským pokolením vedena matčinou výchovou a poslušně doprovázena jen zženštilým bratrem. Vrcholný akt Sněhurčina vzdoru následuje po sérii útrap završených její klinickou smrtí, kdy si navlékne asexuální zbroj, sloužící k odrážení šípů stejně jako mužských pohledů (vzniká tak opozice Sněhurky jako "butch" a Královny jako "femme" ženy, čím se ještě víc zamotává již tak nejistá sexuální orientace postav). Svou výlučnou pozici mezi muži Sněhurka paradoxně získává tím, že se vzhledově sama jedním z nich stane (přesný opak královnina neustálého sebe-zkrášlování). Je ovšem možné, že právě tento typ hrdinek, které se ke svému vítězství, jež považují za zasloužené ze své princeznovské podstaty, musí „probolet“, dnešní dívky (ne nutně jenom fanynky Twilightu) vyhledávají. Muži Sněhurku věrně následují až poté, co její utrpení dosáhne maxima (ač ten, kdo viděl Mučedníky, by k jejímu líbeznému sesutí na zem mohl mít námitky). Topos trpící hrdinky zde oproti melodramatům nevyvolává primárně „neproduktivní“ dojetí, nýbrž podmiňuje aktivní boj. Paradoxně boj o opuštěný domov, kde jsou možnosti ženské emancipace z principu omezené. Otázku, nakolik závislé bude Sněhurčino vládnutí na mužích, ponechává film raději bez odpovědi. Nabízí se vícero možností, jak symptomy nové filmové Sněhurky interpretovat, obávám se ale, že bude málo těch, které by vyzněly jednoznačně ve prospěch žen. ___ Sněhurka a lovec je filmem navenek přitažlivým, leč s každou seškrábnutou vrstvou méně a méně přesvědčivým v tom, co a jak nám chce sdělit. 65% () (méně) (více)
Galerie (147)
Zajímavosti (37)
- V jednej zo scén filmu, kričala Charlize Theron (Ravenna) tak intenzívne, že si pretrhla brušný sval, pričom pokračovala ďalej v hraní. (classic)
- V čase 02:05 je vidět v pravé dolní části obrazu, jak sedlák při sklízení pšenice seká tupou stranou kosy, kterou drží obráceně. (Ace.A.T.L.)
- Jedná se o jednu z mála filmových verzí známé pohádky, kde nebyli do rolí trpaslíků obsazeni herci malého vzrůstu. Místo toho bylo využito speciální trikové techniky, díky níž herci vypadají mnohem menší, než jsou ve skutečnosti. Film si kvůli tomu vysloužil vlnu kritiky ze strany malých lidí z filmové branže. Např. Warwick Davis to veřejně přirovnal k tomu, jako by se někdo pokoušel přebarvovat bílé herce na černo, aby mohli hrát černošské role. (Ajka1)
Reklama