Reklama

Reklama

Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií. Režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

insurgentes 

všechny recenze uživatele

Jo, to byla ta doba, kdy jezdit autem nebylo v módě a in, všichni žrali bio rajčata a jezdili na kole. Pak se mohly rozrůst různý vyjebaný auto-maty, který lidem znepříjemňovaly život na každým kroku protidopravní demagogií, zklidňováním dopravy a život ohrožujícíma zlepšovákama (jako třeba ostrůvky vypíčený doprostřed silnice). Bohužel se pak našel jeden nepřítel kytičkových lidí, který vynalézal auta tak dobrý, že je najednou zase blondýnky chtěly mít, a to byl začátek konce moderní sluníčkové doby. A byla to jen a jen jeho vina, že byt lak dobrý vynálezce, prostě se díky němu ve městech nedalo dýchat a ani nikam doject. Že vám to připadá jako že melu hovna? Ale omyl, jen doslova vyprávím děj poslední pohádky. Asi to nemáte v hlavě moc srovnaný, že ne, pane Pixo? ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Projekt skupiny Chinaski se probojoval přes divadlo a CD vydání k animovanému celovečernímu filmu. Podobně jako u jiných současných českých animáků jde ale jen o pásmo krátkých příběhů spojených dohromady. Kam jinam sáhnout, když Werichovo Fimfárum už je skoro kompletně rozebrané, rozuměj všechny pohádky natočené a spojené v celovečerní filmy? Pohádky o mašinkách už animovanou verzi mají, tak co třeba Autopohádky spisovatele Jiřího Marka (znáte ho z Hříšných lidí...) z roku 1957? Jsou psané podobně jako Fimfárum, a také se z nich dá vybírat. Např. v roce 1983 ve Východním Německu vznikl stejnojmenný film, který si vybral pohádky tři, z nich jednu dokonce stejnou jako ve výběru Chinaski (o náročné víle). Zpracování pak kopíruje styl Fimfár (každá pohádka jinou technikou animace), k němuž je přidán hraný mezipříběh. Hodně mi to připomnělo ne tak dávný ambiciózní projekt ostravské televize, se kterým se překvapivě nakonec neproboxovali do kin - Báječná show. Sled různými styly animovaných scének je volně pospojován tam i tady, a stejně tak účast hereckých (a u Báječné show dokonce i zpěváckých) hvězd je široká. Stejně tak zde - kromě Michala Malátného zde uvidíme či uslyšíme Ondřeje Vetchého, Pavla Lišku, Igora Bareše, Petra Nárožného, Jitku Ježkovou, Lucii Bílou, Viktora Preisse, Miroslava Táborského a mnoho dalších skvělých herců. Na animaci se sešli současní přední tvůrci - Pavel Koutský, Bára Dlouhá, Michal Žabka, Libor Pixa. A přesto to celé nemá to, co hledá pan Kužílek - duši. Celé je to precizně vycizelované, pohádka o rybáři je dokonce skvělá, podáním i animací a režií (František Váša). Být z toho samostatný Večerníček, jde o dokonalý cyklus. Takto v celovečeráku se často neubráníte dojmu, že některé scény jsou do té celovečerní stopáže prodlužované a natahované, jak se u každé mezihry a pohádky dívalo na hodinky, aby to mělo přesně dvacet minut - a jde se dál. Proč? klidně to mohlo mít i s titulky - jako Gedeonovo Indiánské léto - těsně nad 60 minut, byl by to celovečerák a vyzněl by kompaktněji. Otázkou nakonec také je, komu jsou příběhy určeny. Pro zcela malé děti moc ne, spíše pro deseti- až dvanáctileté objevitele světa (styl Vincenta je hodně podobný Deseti městům od Marcela Argilliho), ale v roce, kdy knížka byla napsána. V dnešní době to pak má celé sice příjemnou, ale pro současné děti nepochopitelnou patinu starých časů a nostalgie. Odzkoušeno na devítiletém klukovi. :-) Pohádek je v knize celkem 11, co my víme, třeba ve stylu Fimfár ještě nějaký film Autopohádky 2 a 3 vznikne? ()

Reklama

tere.z 

všechny recenze uživatele

Autopohádky mají tu smůlu, že se dostaly do kin pár týdnu po Fimfáru III. Ve srovnání s poetikou werichovských povídek a jejich půvabných loutek působí Autopohádky trochu loserovsky. Jenže toto poměřování není úplně na místě - Autopohádky mají hraný rámec, kterému vévodí Ondřej Vetchý v roli neúspěšného spisovatele a docela příjemné písničky kapely Chinaski. Navíc každá pohádková epizodka (s jednou výjimkou) je vytvořena úplně jiným stylem, což přidává na dynamice a (omluvte tuto floskulku) zajímavosti. I přesto mě ale film dlouhý něco málo přes 80 minut nudil. Nespravil to ani roztomilý Vetchý, ani mimoňský hlas Pavla Lišky, ani originální animace variace pohádky na zlatou rybku, ani ekovýzva o lidech proměněných v auta a ani z každého záběru přímo sálající láska ke strojům na čtyřech kolech. Tvůrci tvrdí, že Autopohádky stvořili především pro děti a sobě pro radost - když už nic, minimálně tento úkol byl splněn. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Hodně příjemné a neotřelé pásmo animovaných pohádek, které bohužel spojuje ne příliš funkční hraná linka. Ale první příběh O princezně, která se nesmála je velmi milý. Účetní a víla je naprosto okouzlující, zejména díky přednesu Viktora Preisse, stylizace je půvabná a překvapila nakonec i ta Lucka Bílá. O rybáři Maršíčkovi osloví zejména nápadem ploškové animace v reálném prostředí a Vincent je tu pro ty nejmenší, kteří jsou odchováni moderní grafikou bez smítka nostalgie. Za mne tedy ano. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

O cestách necestách, řidičích i trampotách, do světa širého............. 1 - O PRINCEZNĚ, KTERÁ SE NESMÁLA. Na dnešní dobu je to velice odfláknutá grafika a šíleně modernizovaný příběh. CITÁT - A tomu se mám smát ??.......... Ještě že to vypráví pan Liška ( to není auto ), to je na příběhu to nejlepší. **. 2 - ÚČETNÍ A VÍLA. Grafika je přijatelnější, ale zase vypravěč je nějaký divný. Nejlepší na příběhu, který je hodně proti ženám, je Škoda Populár, co má volant na pravé straně. CITÁT - ....říká si víla a stojí peníze, jako každá ženská........... Moc lidí nejezdí v ničem a chodí pěšky. ***. 3 - O RYBÁŘI MAŘÍČKOVI. Grafika zoufalá. Příběh zde poukazuje na ženu praktickou, ale chamtivou. Není zde žádné pořádné auto, jen snad Fiat nebo Simca ? CITÁT - Jen štiku pan Maříček nikdy nechytil........... *. 4 - VINCENT. CITÁT - Auťo............ Asi jsem si zvykl na současné technologie Hollywoodských kreslených trháků a tak jen znaveně koukám na českou tvorbu. Moc daleko jsme se nedostali. MÁ AUTO DUŠI ? Mezi příběhy ještě sledujeme hraný příběh o spisovateli Kužílkovi a jeho cestě za poznáním, zda má auto duši. V příběhu je nejhezčí Škoda MB Hugo. ***. Jak může mít auto duši v bezdušové době ? Ten příběh nemá duši. Celkem **. V příběhu zazní jedna krutá věta : Všude samá auta, nikam se nedá jezdit, vzduch se nedá dýchat......... Ve filmu uslyšíme skupinu Chinaski. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (8)

  • Povídka “O Vincentovi” je realizována klasickou 3D animační technologií, zvláštností je však režijní pojetí. Zkušený 3D autor Libor Pixa dobře ví, jaké jsou kapacity a možnosti českých 3D animátorů, a proto napsal scénář tak, aby dynamizoval hru střihem. Kromě toho může mít tato povídka přívlastek kosmopolitní, protože některé její části vznikaly v Británii, jiné v Argentině nebo Rumunsku. (LEGACY)
  • Hudbu k filmu složila česká kapela Chinaski. Dokonce vyjde speciální soundtrack, jenž bude obsahovat i písně, které ve filmu nezaznějí. (Yardak)
  • Snímek byl natočen podle stejnojmenné knihy, kterou Jiří Marek napsal už dříve pro své děti, když jim chtěl udělat radost. (camper)

Reklama

Reklama