Reklama

Reklama

Okno do hřbitova

(seriál)
Drama / Mysteriózní / Komedie
Česko, 2011, 5 h 38 min (Minutáž: 26 min)

Předloha:

Miloslav Švandrlík (kniha)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Jiří Ployhar ml., Eva Vrbková, Milena Marcilisová, Rostislav Marek, Miloslav Maršálek, Eva Lesáková, Ondřej Mikulášek, Eva Gorčicová, Jan Grygar, Petr Bláha Nejedlý, Zdeněk Troška, Michael Beran (více)
(další profese)

Epizody(13)

Cyklus zajímavých příběhů ze současnosti pod názvem Okno do hřbitova je projekt Centra dramatických pořadů brněnského studia České televize. Původní povídky napsal nedávno zesnulý spisovatel Miloslav Švandrlík. Drobné příběhy obsahující tajemství, někdy vyvolávající i hrůzu, ale vždy s nádechem humoru, inspirovaly zkušené filmové scenáristy Martina Bezoušku a Dušana Kukala k vytvoření povídkového cyklu. (Česká televize)

(více)

Recenze (45)

Bluntman odpad!

všechny recenze uživatele

(CINEMA MUNDI 2011) Na začátek komentáře je nutno uvést, že se mé hodnocení vztahuje pouze na dvě vybrané povídky (Imbecil a Ludmila), které byly promítnuty v rámci Dne s ČT na Cinema Mundi. Uniká mi, proč byly vybrány zrovna ty nejotřesnější části, když by se mělo jednat o reprezentativní vzorek, jenž by měl diváka k seriálu nalákat. Pokud ony dvě epizody byly to nejlepší, co první série nabízí, tak se tímto počinem Centrum dramatických pořadů brněnského studia ČT propadá na úplné dno seriálové tvorby. Vladimír Michálek je sice jedním z našich nejzajímavějších polistopadových tvůrců, který se nebojí experimentovat, ale zde jeho jméno nefunguje jako značka a není apriori zárukou kvalitu, protože pouze plní zadaný úkol. Talent v inscenování jednotlivých scén se nezapře, jenže požadovaný dopad na diváka kálí jednak agažování herců z moravských divadel, kterým někdo zapomněl říct, že je rozdíl mezi hraním na divadle a ve filmu (potažmo seriálu), jednak scenáristická a dramaturgická bezradnost. Na jaké divácké spektrum OKNO DO HŘBITOVA cílí, proč jsou prostoduché příběhy s esenciálně dementními dialogy předvídatelnými moralitkami, z jakých důvodů je ilustrativní hudba natolik upřednostňována, až to má nechtěně parodický efekt...? Otázky, samé otázky. Už mě nebaví ani pátrat po odpovědích. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Takové neškodné, díky dialogům a brněnským divadelním hercům místy nechtěně komické televizní strašení po česku. Nezdá se mi to tak špatné jako DRACULůV ŠVAGR, se kterým to má společný scenáristický tandem Bezouška/Kukal (kteří jsou podepsaní i pod otřesnými televizními ČERNÝMI BARONY, takže mají na Švandrlíka jakýsi monopol) a kvalitního režiséra, který si zrovna vybral svou slabší chvilku (po Smyczekovi Michálek). Jako komparz jsem se mihnul v titulní epizodě. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Martin Bezouška a Dušan Kukal jsou zkušení, jde jim spojit Švandrlíkův svébytný satiricko-záhadný svět s naší současností a vytvořit povídky, které nejsou ani přehnaně šokující, ani pietní a mohou stát samy o sobě. Navíc má Vladimír Michálek filmové, ne televizní vidění. Problém pak zůstává klasicky s adaptací, od výtečné (Milenka mrtvého) až ke zpraseným koncům (První casting). Výsledek je víceméně průměr, ale zase nic, co by vyloženě urazilo. ()

Von Kempelen 

všechny recenze uživatele

Naprosto promrhaná příležitost převést Švandrlíkovo skvělý povídky do televizní podoby. Podle mě jsou hlavním problémem herci, který jsou možná neokoukaný, ale taky hrajou zoufale amatérsky. Jedna hvězda je prakticky jen za první povídku, která byla díky Polívkovi a Slavíkový o několik tříd vejš, než další skoro ochotnický díly s opravdu tragickejma hercema. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Tak se mi zdá, že někteří uživatelé ČSFD se zde cíleně přihlašují a hodnotí jen a jen proto, aby shodili v podstatě celou českou TV filmovou produkci za každou cenu. Přitom mnohdy ani nepočkají na více dílů a hnedle "vysoce odborně" hodnotí. Cyklus příběhů z brněnského studia ČT mi připadá nevšední a zajímavý. Na zajímavosti jistě přidává i celá řada neokoukaných hereckých tváří. Jistě i podle mého názoru je divácká přitažlivost jednotlivých příběhů nevyvážená, to však neznamená, že paušálně odsoudím vše. Mě připadá tento seriál minipovídek docela příjemně koukatelný, a když hodnotím třemi hvězdami, tak dávám najevo průměr, nikoliv propadák. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (3)

  • První dva příběhy „Árie“ a „Imbecil“, jejichž kameramanem je David Ployhar a vedoucím produkce Radovan Kramář, se natáčely od 20. dubna do 4. května 2010 v Újezdě u Brna a v Bílovicích nad Svitavou, respektive v Mikulově, Pavlově a v Hustopečích. Zbylé části se natáčely během července a srpna opět v Brně a na jižní Moravě. V epizodě „Vzkaz od nebožky“ bydlí bezdomovec Ostřihoň (Arnošt Golgflam) v ruinách fotbalového stadionu Za Lužánkami. Jeho "lůžko" se pak nachází přímo vchodu do kabin fotbalistů. (ČSFD)
  • Scenáristi Dušan Kukal a Martin Bezouška písali scenár aj k seriálu Draculův švagr (1996), ktorý bol tiež na motívy poviedok od Miloslava Švandrlíka. (Jello Biafra)
  • Většina scénářů čítá až sedm verzí. [Zdroj: Česká televize] (hippyman)

Související novinky

Podzimní televizní boj

Podzimní televizní boj

13.08.2012

Skromný český televizní píseček se dočká zanedlouho dalšího boje o sledovanost, především na poli komerčních seriálů. Dvě nejsilnější komerční televize vsadily na školní prostředí (TV Nova seriálem… (více)

Brno na týden ožije festivalem Cinema Mundi

Brno na týden ožije festivalem Cinema Mundi

16.02.2011

Přemýšlíte, co s načatým březnovým večerem? Chcete si rozšířit své obzory, potkat se se zajímavými lidmi a načerpat atmosféru různých koutů světa? Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi představí… (více)

Reklama

Reklama