Režie:
Vladimír MichálekKamera:
David PloyharHudba:
Jan ČechtickýHrají:
Jiří Ployhar ml., Eva Vrbková, Milena Marcilisová, Rostislav Marek, Miloslav Maršálek, Eva Lesáková, Ondřej Mikulášek, Eva Gorčicová, Jan Grygar, Petr Bláha Nejedlý, Zdeněk Troška, Michael Beran (více)VOD (1)
Epizody(13)
-
Obraz (E01)
-
Imbecil (E02)
-
Milenka mrtvého (E03)
-
První casting (E04)
-
Vzkaz od nebožky (E05)
-
Poslání (E06)
-
Árie (E07)
-
Sací koš (E08)
-
Modrá voda (E09)
-
Mňoukavý hotel (E10)
-
Pavouček (E11)
-
Králíci se nedočkali (E12)
-
Okno do hřbitova (E13)
Obsahy(2)
Cyklus zajímavých příběhů ze současnosti pod názvem Okno do hřbitova je projekt Centra dramatických pořadů brněnského studia České televize. Původní povídky napsal nedávno zesnulý spisovatel Miloslav Švandrlík. Drobné příběhy obsahující tajemství, někdy vyvolávající i hrůzu, ale vždy s nádechem humoru, inspirovaly zkušené filmové scenáristy Martina Bezoušku a Dušana Kukala k vytvoření povídkového cyklu. (Česká televize)
(více)Recenze (45)
1. díl: Obraz - ****. Líbilo se mi spojení skutečného malíře se Švandrlíkovým námětem, brněnský producent tohoto seriálu, pan Kravka, mezi hosty na pohřbu, a toho cynika Bolek zahrál taky dobře. Za mne dobře vypointované, i když chvílemi se vedení příběhu trochu rozpadá. --- 2. díl: imbecil - **** Výborně vybrané lokace (i když jsem poznal jen Mikulov) a docela hezká hříčka o převtělování duší a místních bláznech a jednom poctivém poldovi, líbilo. ()
Mrazivé a zajímavé pásmo hororových povídek. Některé překvapily svojí invencí, některé nebyly tak úplně k pochopení a některé byly strašidelné. Klady: velké překvapení v režijním pojetí Vladimíra Michálka, kvalitní a nepříliš okoukané herecké obsazení, invence, vypointované závěry povídek, netradiční pojetí, sympatické lokace a prostředí, snaha o hororovou atmosféru a tajemno. Zápory: povídky jsou kvalitativně dost rozdílné až nevyrovnané, obtížně se v našem prostředí daří napodobovat americký styl, některé povídky byly překombinované a pro nehororového diváka těžko uchopitelné. 60% ()
Okno do hřbitova je vcelku solidní novodobý počin české televize. Ano, jednotlivé díly mají své mouchy, ale proč proboha většina registrovaných uživatelů dává nesmylsně po prvních dílech (někteří ani neviděli) hnedle odpad?! To rozum prostě nebere, ale což.....když to člověk vidí v politice, tak zblbne z těch hovad i kdyby nechtěl. U mě zatím slušných 75%. ()
(CINEMA MUNDI 2011) Na začátek komentáře je nutno uvést, že se mé hodnocení vztahuje pouze na dvě vybrané povídky (Imbecil a Ludmila), které byly promítnuty v rámci Dne s ČT na Cinema Mundi. Uniká mi, proč byly vybrány zrovna ty nejotřesnější části, když by se mělo jednat o reprezentativní vzorek, jenž by měl diváka k seriálu nalákat. Pokud ony dvě epizody byly to nejlepší, co první série nabízí, tak se tímto počinem Centrum dramatických pořadů brněnského studia ČT propadá na úplné dno seriálové tvorby. Vladimír Michálek je sice jedním z našich nejzajímavějších polistopadových tvůrců, který se nebojí experimentovat, ale zde jeho jméno nefunguje jako značka a není apriori zárukou kvalitu, protože pouze plní zadaný úkol. Talent v inscenování jednotlivých scén se nezapře, jenže požadovaný dopad na diváka kálí jednak agažování herců z moravských divadel, kterým někdo zapomněl říct, že je rozdíl mezi hraním na divadle a ve filmu (potažmo seriálu), jednak scenáristická a dramaturgická bezradnost. Na jaké divácké spektrum OKNO DO HŘBITOVA cílí, proč jsou prostoduché příběhy s esenciálně dementními dialogy předvídatelnými moralitkami, z jakých důvodů je ilustrativní hudba natolik upřednostňována, až to má nechtěně parodický efekt...? Otázky, samé otázky. Už mě nebaví ani pátrat po odpovědích. ()
Nemůžu si pomoct, ale většinu českých filmů hodnotí zamindrákovaní pupkáči a nebo brýlatí geekové..Jinak si nedokážu vysvětlit, že plno superních filmů (i tento) je tak zkritizováno...Noa! že nemá umělecké záběry, dokonalý střih atd..má to být mysteriózní horror u kterého se máte bát a to se povedlo...někteří by se nad sebou měli zamyslet a vylézt z černé kopky, ve které bydlí. howg ()
Galerie (44)
Zajímavosti (3)
- Scenáristi Dušan Kukal a Martin Bezouška písali scenár aj k seriálu Draculův švagr (1996), ktorý bol tiež na motívy poviedok od Miloslava Švandrlíka. (Jello Biafra)
- První dva příběhy „Árie“ a „Imbecil“, jejichž kameramanem je David Ployhar a vedoucím produkce Radovan Kramář, se natáčely od 20. dubna do 4. května 2010 v Újezdě u Brna a v Bílovicích nad Svitavou, respektive v Mikulově, Pavlově a v Hustopečích. Zbylé části se natáčely během července a srpna opět v Brně a na jižní Moravě. V epizodě „Vzkaz od nebožky“ bydlí bezdomovec Ostřihoň (Arnošt Golgflam) v ruinách fotbalového stadionu Za Lužánkami. Jeho "lůžko" se pak nachází přímo vchodu do kabin fotbalistů. (ČSFD)
- Většina scénářů čítá až sedm verzí. [Zdroj: Česká televize] (hippyman)
Reklama