Reklama

Reklama

Z moře začnou vylézat obrovské příšery Kaiju, které napadají města a terorizují lidstvo. Přicházejí trhlinou mezi dvěma tektonickými deskami na dně Pacifiku. Inteligentní netvory dokáží zastavit jen obří roboti zvaní Jaegers, řízení lidskou posádkou. Jenže roboty nelze řídit samostatně, v každém z nich musí být dvoučlenná posádka a oba piloti se spolu musí spojit myslí. To přináší problémy s výběrem posádek, ne každá mysl se dokáže s druhou spojit, aniž by to nepřinášelo vedlejší účinky. Zpočátku jsou roboti velmi účinní, ale postupem času se příšery zdokonalují a začnou mít nad lidmi převahu. Civilizace stojí na pokraji porážky a nezbývá než spoléhat na posádku zastaralého robota složenou z vysloužilého pilota a nezkušeného nováčka. Dva nepravděpodobní hrdinové se stávají poslední nadějí před hrozící apokalypsou. (TV Nova)

(více)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (1 846)

Eddard 

všechny recenze uživatele

Monstr scény jsou samozřejmě úderné, i když jsem se v těch CG záplavách létajícího plechu a ještěrčích vnitřností místy trochu ztrácel - tím spíš, že k nim obvykle docházelo za tmy a vydatného deště/pod mořskou hladinou. Podobně jako u malinko vtipnějších Transformerů mi tady však nebývale lezli na nervy snad všichni lidští gerojové, přičemž ten hlavní (Charlie Hunnam) byl z kategorie nestravitelných. Ani charisma Idrise Elby, které mě spolehlivě válcovalo v Lutherovi a The Wire, se tady moc nedostavilo. V konečném důsledku vás tak střídavě bije do očí triková technologie a do uší dialogy postav, jejichž plasticitu byste graficky znázornili úsečkou. Je vhodné poznamenat, že se jedná o druhý hollywoodský scénář pera mistra Travise Beachama, přičemž tím předchozím byl svým způsobem jedinečný Souboj Titánů - od teď si budu na jeho jméno dávat setsakramentský pozor. 40% ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Pokud spadáte mezi cílovku (nebo máte dostatečný přehled), můžete PACIFIC RIM - ÚTOK NA ZEMI sledovat jako vysokorozpočtovou hranou podobu mecha a kaidžu eiga subžánru, zaštítěnou vážně se neberoucí variací na vojenská (melo)dramata. Musíte ale přistoupit na to, že postavy nejsou ničím víc než pouhými archetypy, které sice procházejí vývojem, ale ten není nijak psychologicky komplexní a je snadno předvídatelný. Podstatné jsou totiž mecha (obří stroje, které jsou ovládány zevnitř lidmi, jež musí být kompatibilní) a kaidžu (příšery upomínající na japonskou tradici, kterou v kinematografii popularizoval Ishirō Honda, ale čerpající i z poetiky klasických amerických monster filmů, na nichž se podílel Ray Harryhausen)._____ Myšlenkové a emocionální propojení mezi vojáky ovládajícími mecha je chytrou zkratkou, jak představit protagonisty, a zároveň vede k většímu napojení na hrdiny z divákovy strany, protože vzpomínky, vztahy a rozpoložení postav ovlivňuje cíl (zničení mimozemských parchantů). Způsob snímání akce v tzv. americkém plánu (od kolen nahoru) a kompozičně i umělecky nasvícené scény (různá barva umožňuje odlišit mechy a zároveň na sebe strhává pozornost) obří stroje i přišery dělají větší a atrakce s nimi jsou o to opojnější._____ Tato přímočarost bezchybně šlape první tři čtvrtiny, které mají jasný cíl (likvidace kaidžu před zavřením mecha programu) a které staví na paralelním vývoji dvou traumatizovaných postav. Spolu s prequel komiksem funguje film jako jeden celek, vyprávěný napříč dvěma různými médii, s nedůsledností v dávkování informací (čtenáři vědí, jak se to má mezi Mako a afroamerickým velitelem, není třeba zpomalovat vývoj kvůli oddálení odhalení). V poslední čtvrtině se ale řekne, že vše je jinak, k čemuž se použije odhalení z k dosavadnímu dění paralelně rozvíjené linie výzkumu - vyšetřování vědce. Ze snímku s dvěma protagonisty se stane "ansámblovka". A z významově prosté podívané dílo o nutnosti spolupráce mezi národy a rasami, které přejde od mecha a kaidžu eiga subžánru, jakožto hlavních inspiračních zdrojů, k (potenciální spoiler) americké filmové a literární tradici sci-fi s dinosaury a cestováním za pomocí červí díry (konec potenciálního spoileru)._____ Kdo dává přednost klasicky odvyprávěným snímkům, bude mít nejspíš problém s popsaným přeuspořádáním, ale bude rád za uzavření všech vypravěčských linií, zužitkování volných motivů a za významový přesah připravovaný během hodiny a půl změnami ohnisek mezi několika vedlejšími "figurkami". Kdo ale rád vyprávění napříč několika médii, bude poslední půlhodinu považovat za poněkud zbytečnou potřebu dostávat konvenčním požadavkům kladeným na blockbusterovou produkci._____ Více k neprávem podceňovanému snímku v recenzi Blu-ray vydání, které po obrazové a zvukové stránce představuje demo materiál a po bonusové zaujme svou profanouškovskou rétorikou, jíž jsou uzpůsobeny i všechny features. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

del Toro byl v hollywoodské první lize tak nějak na divokou kartu, protože se automaticky předpokládalo, že až jednou natočí opravdový velkofilm (podfinancované Hellboye a dementního Blejta tam řadit nelze), bude to událost. Zpětně je mi fakt líto, že bouchla eRková megalomanie V horách šílenství a Hobit přezrál. Protože Pacific Rim je v podstatě všechno, co se mi spojuje s pojmem bayovský generický blockbuster. Pár prvotních skvělých nápadů a opravdu gigantickou atmosféru odvála promluva pošahaného hipster vědátora, v níž do jedné věty nasáčkoval všechna klišé o mimozemské invazi a dál už lépe nebylo. Na to, že v podstatě třetina filmu je věnována jen vztahům mezi postavami působí Rim hole a nerozvitě, dokonce i miniaturista del Toro, který dokázal udělat sympatickou figuru i z chodící ektoplazmy, klouže ke křečovitým kreacím a castingovému přehrávání (mladší a méně talentovaný brácha Heatha Ledgera to fakt nevytrhne). Nebýt Rona Perlmana, troufl bych si tvrdit, že tam není jediná opravdu výstřední postava, jen sbírka přehrávajících klišátek. Dost mě zaskočila i neobratná práce s dějovými liniemi - aby jedna mohla pokračovat, druhá se zastaví a po pěti minutách navazuje na stejné místě, kde skončila. Občas to vede k obskurním oslím můstkům, jako např. SPOILER "postavy, které se dozví cenné info, musí běžet až do velína, aby to tam zařvaly do mikrofonu a varovaly Jägery, kteří mezitím tři minuty mašírují po mořském dně" / SPOILER. V čase startrekovského zběsilého vplétání dějů je to skutečně hutný retro. Guillerma tak poznáte především z perfekcionistického vizuálu, který působí dojmem, že si Gaspar Noe začal hrát s roboty a příšerami. Na tu neonovou nádheru plnou odlesků se fakt chytá málo co, navíc některé scény jsou vyvedné vážně závratně ikonicky a je rozkoš se na ně dívat (a to i ve 3D, které není tmavé a vůbec neruší). Takže co vzešlo z roky očekávaného del Torova přestupu k blockbusterům? Vizuálně a designově vypiplané retro, které nepobralo o moc více rozumu a svérázného vtipu než Transformers (byť je to realizační zručností z mého pohledu překonává). Bijte mě po hlavě tankerem, ale tohle je málo. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Guillermo del Toro je znamy tym, ze miluje vizualne efekty, ale ak pri poslednych 30 minutach nevie, kde maju hranice a vy zrovna nie ste sci-fi fanusikom, moze sa vam stat, ze vas to viac unavi, ako zaujme. Avsak giganticke bitky splnili to, co nam trailer ukazal. Hudba bola vynikajuca a ak by som mal 13 rokov, tak by som prosil Poma o moznost pridania siestej hviezdicky :-) Tento film si samozrejme chcem niekedy vychutnat este raz, lebo aj na Hellboya som potreboval par repriz................................................... Po tyzdni som si dal reprizu a vraciam spät, co som napisal ohladom poslednych tridsiatich minut. Pridal som zasluzenu piatu hviezdicku, pretoze vdaka takymto filmom milujem filmy a rad chodim na ne do kina. 3D stalo tentokrat za to, takze u mna nadpriemerna spokojnost. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Film, který nikdy tak úplně netrefí ten pocit, který by asi zrovna chtěl. Popsat ho jedním slovem, asi bych zvolil přídavek "nedotažený." .. ne však v každém směru, po technické stránce je to totiž absolutní paráda a Hong Kong mi vizuálně evokoval Blade Runnera, což je kurva velkej kompliment, jinak ale postavy, příběh, napětí, humor, emoce - zkrátka všechno pokaždé zůstalo někde na půl cesty "tam." Nedá se nic dělat, del Toro teď především musí ukuchtit "Crimson Peak" a potom prosím prosím dostat zpátky do produkce "At the Mountains of Madness", popř. si vzít na starost off-spin nebo regulérní pokračování Warcraftu, za předpokladu že v roce 2015 vše klapne tak, jak má. A to teda kurva doufám, že klapne. Pacific Rim - *jenom* 65% ()

Galerie (163)

Zajímavosti (68)

  • Gipsy Danger – americký Jaeger na nukleární pohon – je pojmenován po řadovém čtyřválcovém leteckém motoru z roku 1927 nazvaném „de Havilland Gipsy“. (HellFire)
  • Název filmu přímo odkazuje na místo častých zemětřesení a sopečné činnosti zvané „Ohnivý kruh“, které má přibližně tvar podkovy a obepíná Tichý oceán. (jirkahorn)

Související novinky

Pacific Rim 2 má hlavního hrdinu

Pacific Rim 2 má hlavního hrdinu

06.06.2016

S pokračováním sci-fi Pacific Rim: Útok na Zemi to chvíli vypadalo bledě. Celý projekt se v létě 2015 skoro zrušil, letos v únoru byl ale vzkříšen a příští rok by měl jít do kin. Už nějakou dobu víme… (více)

Jste připraveni na monstrpokalypsu?

Jste připraveni na monstrpokalypsu?

04.05.2016

Jurský svět vydělal 1,67 miliardy dolarů, takže vás asi nepřekvapí, že nás čeká kupa nových "monstrfilmů". V březnu 2017 se vrátí King Kong ve filmu Kong: Skull Island od Jordana Vogta-Robertse … (více)

Del Toro si dává pauzu od blockbusterů

Del Toro si dává pauzu od blockbusterů

18.03.2016

Guillermo del Toro nám nadělil dva díly Hellboye nebo Pacific Rim, teď se ale hodlá na dobro vrátit k menším projektům. Alespoň to tvrdil loni v říjnu, když propagoval svůj horor Purpurový vrch, a… (více)

Uvidíme Pacific Rim 2?

Uvidíme Pacific Rim 2?

18.09.2015

Nad pokračování sci-fi rubačky Pacific Rim - Útok na Zemi, se pomalu stahují mračna. Režisér Guillermo del Toro (Hellboy: Zlatá armáda) ho připravuje na 3. srpna 2017, teď to ale vypadá, že se datum… (více)

Reklama

Reklama