Reklama

Reklama

Jiná země

Trailer 1

Rhoda Williams (Brit Marling), inteligentní mladá žena, jež byla přijata do speciálního astrofyzického programu MIT, sní o tom, že prozkoumá vesmír. Geniální skladatel, John Burroughs (William Mapother), právě ve své profesi dosáhl vrcholu a brzy se mu má narodit druhé dítě. V předvečer objevu duplikátu Země se stane tragédie a životy těch dvou se neoddělitelně propojí... (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (402)

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Až na přílišnou rozvláčnost, jež byla vlastně po celou dobu k dobru přesvědčivému výkonu Brit one-woman-show, což je vzácně k vidění, šlo o nadstandardní snímek. Mohl by být terapií pro lidi s opravdickou touhou po 2. šanci, pak splnil psychologický prvek svou funkci. Formou sci-fi se dá příběh pojmout jako zhmotnění vnitřních bolestí a tužeb nebo se prostě jedná o čirou fantazii tvůrce, co nepostrádá invenci. Tak či tak nebýt místy pomalého tempa, jde o výjimečný počin střetu fikce a reality. Závěr přesně splňuje poslání filmu ukázat složitý proces od pocitu viny k očištění, znovu opakuji pro lidi, kteří měli smůlu, špatný den, či jinak udělali neúmyslný čin a své utrpení těžce nesou. Stejně si myslím, že většina trestanců nezná lítost; co říct na válečné zločince dodnes žijící v klidu exilu bez soudu, bez trestu. Jak je to u nich s nárokem na další šanci a zpytováním svědomí?! ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

.Kode 46, Ink, Another Earth... Tři nezávislé filmy, které jsou natolik rozdílné, že najít mezi nimi podobu mi chvilku trvalo, přičemž jejich názvy byly to první, co mě po shlédnutí filmu napadlo, až po chvíli jsem zjistil, že mi Another Earth připadá jako kompilát esencí z prvních dvou jmenovaných, z Kódu 46 jako by si bral fakt, že scifi prvek je jen pozadím pro mnohem zásadnější část filmu a z Inka zas prosublimovala lehce snová atmosféra a výborná, intimní, komorní hudba a vznikl... Zajímavý film, který občas sráží chyby ve scénáři, nebo zbytečné prodlužování některých scén, které by mohli být dobré, byli-li by lépe natočeny, jenže ona je kamera občas průměrná, občas zbrklá a rozhodně nepomůže minutovému záběru na hlavní hrdinku přejíždějící prsty po jakýchsi pleších. (teď myslím pleších od slova "plech", je to přípustné slovo?). Možná se to snaží tvářit moc artově, možná je to místy zdlouhavé, ale možná, jenom možná, se mi prostě a jednoduše líbilo. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Psychologické filosofující drama pro velmi trpělivého diváka. 1) Námět na půlhodinovou povídku roztáhl ve svém filmovém debutu 32letý režisér, koproducent, kameraman a střihač Mike Cahill na trojnásobek, aniž dodal větší výpovědní hodnotu. Výsledkem je nuda a nuda. Zřejmě nejsem onen citlivý a otevřený divák, jemuž je podle Radka99 film určen. 2) Psychologické drama s fantaskním prvkem nemá se sci-fi příliš společného, jak ostatně naznačuje i totální ignorance fyzikálních a dalších přírodních zákonů pokud jde o sesterskou planetu Zemi 2. ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Roztřesená kamera naprosto bezdůvodně zběsile zoomuje a oddaluje a polovina záběrů je rozmazaných. Ze způsobu natočení bych opravdu blil, jakej to má jako smysl? To, že jde o nízkorozpočtovou nezávislárnu snad neznamená, že musí kamaraman, kterej si nemůže dovolit jízdu, pořád takle kokotit, ne? Ach jo, tahle za každou cenu dynamická forma. Jinak to mohl být výrazně nadprůmerný film. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Omlouvám se, ale tohle mě hodně minulo. Celé se to snaží být hluboké jak deset Macoch a přitom všechny ty pokusy o nějakou hloubku zde působí neskutečně křečovitě a úplně bolí sledovat to, jak strašně nefunkční jsou. Nejvíc dolů to ale strhává ta naprosto otřesná kamera a musím říct, že takhle špatnou jsem ji už hooodně dlouho u žádného filmu neviděl. To točili mobilem nebo co? A i pokud jo, i mobilem se dají natočit krásné záběry, podívejte se na nějaký kraťas Scotta Barleyho - ten své filmy točí iPhonem. Problém je v tom, že ta kamera naprosto zabíjí jakýkoli pokus o navození atmosféry, z čehož logicky vyplývá, že jsem se u toho filmu dost nudil. To i u Triera ta kamera nějak vypadá, na rozdíl od tohohle. Dále nápad. Ten je zajímavý, ale absolutně nerealistický už od začátku. Byla objevena nějaká modrá hvězda, která se za čtyři roky dostane tak blízko k Zemi, že je na obloze větší než Měsíc a navíc se zjistí, že je to Země 2. V takové vzdálenosti, kdy je považována za hvězdu a ne za planetu, by se fakt za 4 roky až takhle k Zemi nepřiblížila. Teda jo, mohla by, ale to by to musel být meteorit a tím pádem by celý život na Zemi 2 fakt nebyl. A nedává to smysl ani potom, mohl bych to ještě víc rozebírat, ale chápu že zde má jít hlavně o ten příběh. A ten sám o sobě nijak zvláštní není a všechny jeho pokusy o hloubku jsou maximálně tragické (a ty pokusy o hluboké scény a věty - "Chceš jít nahoru?" a hned pak kamera zabere Zemi 2... to bolelo). Taky si to ukradne nějaké prvky a scény z Kontaktu, avšak to tomuhle filmu fakt nepomůže. Nerozumím zdejším nadšeným reakcím, asi je to proto, že inteligentních sci-fi už moc není a tak se tu všichni snaží brát to, co je, byť je to klidně úplně blbé? Asi jo, jinak nevím. To já se radši kouknu na nějakou pořádnou, která je už starší, jako třeba Solaris, Kontakt nebo Stalker. To mi na rozdíl od tohohle něco dá a nebude to pro mě ztráta času. Chápu, co chce autor říct, ale přiznejme si - nic extra to není. 1* ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Snímek byl natočen v rodišti režiséra Mika Cahilla v New Haven v Connecticutu a jeho okolí. Dům jeho matky, ve kterém vyrůstal, byl během natáčení použit jako dům Rhody (Brit Marling) a její rodiny. (Marek#33)
  • Snímek byl v roce 2011 oceněn Zvláštní cenou poroty na filmovém festivalu Sundance. (Caminzind)
  • Na Rhodinom stole leží sci-fi trilógia Isaaca Asimova „The Foundation“ („Základňa“) popisujúca svet, v ktorom ľudia osídlili celú Galaxiu. (ČSFD)

Reklama

Reklama