Režie:
Seth MacFarlaneKamera:
Michael BarrettHudba:
Walter MurphyHrají:
Mark Wahlberg, Mila Kunis, Seth MacFarlane, Joel McHale, Giovanni Ribisi, Patrick Warburton, Matt Walsh, Jessica Barth, Aedin Mincks, Bill Smitrovich (více)VOD (4)
Obsahy(2)
John (Mark Wahlberg) byl jako malý velmi opuštěný, i proto pronesl to pošetilé přání, aby jeho plyšový vánoční dárek začal mluvit. Stal se zázrak a mluvící medvěd se stal mediální hvězdou a miláčkem davů. Jak roky ubíhaly, chlupatému Tedovi zůstal jediný fanoušek – John. Ti dva si náramně notují v pohledu na život (maximální pohoda), na holky (divošky mají přednost), na práci (jen když není zbytí) a John i díky tomu velkoryse přehlíží, že okolí se na jeho soužití s méďou dívá čím dál rozpačitěji. Sežrat mu to dává především jeho holka Lori (Mila Kunis), která je sice nadmíru tolerantní, ale i u ní platí přísloví o chození se džbánem pro vodu. Takže když se ucho utrhne, dostává John nekompromisní ultimátum. Buď Lori, nebo plyšák. A tak se John ocitá na zásadní životní křižovatce, ze které vede jen jedna cesta. Nebo to tak aspoň vypadá. (oficiální text distributora)
(více)Videa (43)
Recenze (1 826)
Smrtící hlášky na začátku, smrtící hlášky na konci a jeden velký Flash Gordon odér zajišťují nezvykle obsazené (Wahlberg + plyšový medvěd) buddy komedii čtvrtou hvězdu. Příběh je až nebezpečně obyčejné schémátko expozice - kolize - krize - peripetie, nicméně punc originality a zábavy mu zajišťuje právě fakt, že je jedna z postav živý plyšový medvěd. Scény ve stylu "Haló, policie? Chci nahlásit únos... unesli mi medvídka!" či "Celý život mi uniká, páč největší mou zábavou je zhulit se s plyšovým medvídkem!" v notně přisprostlém podání skutečně JSOU v mnoha případech zábavné. Korunu všemu nasazuje geniálně stupidní (ano!) scéna se Samem Jonesem, završená zfetovanou bitkou s asiatem. K závěru už se film malinko táhne a lezení po stožárech asi nutné nebylo, na celkovém dojmu se však nic nemění. Flash - a-ááááááááá! ()
Romantická komedie nakřížena s pohádkou a akčním thrillerem. Kombinace divoká, ale díky ústřední dvojce lehko ukoukatelná. Méďa proti zastydlosti svého námětu bojuje s pomocí rádoby dospěláckého humoru, který se ale jako skutečně vyzrálý a nekřečovitě nekorektní projeví jenom párkrát (dva nejlepší vtipy jsou na nás vybaleny až těsně před titulky). MacFarlane sice scény inscenuje hodně sitkomově (dvě sedící postavy klábosí), zato dokáže výborně využít ambivalentní kombinace méďova roztomilého vzhledu s jeho prohnilou náturou. Některé momenty jsou díky tomu obojaké, baví i dojímají zároveň. Přehnaně rušivý v důsledku není ani žánrový obrat v poslední třetině. Navíc, aby hrdina konečně dospěl, musí čelit skutečně vážné situaci, kterou pro něj příznačně nepředstavuje riziko rozchodu s partnerkou (který přijme stylem „jsem looser, co naplat“), ale riziko ztráty celoživotního kámoše, v přeneseném významu ztráty svého napojení na svět dětství. Protagonistova proměna z nespolehlivého kňouby v zodpovědného partnera není oproti jiným romantickým komediím definitivní a nevratná – shovívavě je mu povoleno dále blbnout, citovat z Flashe Gordona, hulit z bonga a během bouřky bázlivě zalézat pod peřinu. Zásluhou toho, a společně s kvantem narážek, odkazů a poct (včetně bizarní citace scény z parodie, sloužící k demonstraci, nakolik je Johnova mysl infikována osmdesátkovou popkulturou), je Méďa perfektním kouskem pro analýzu způsobů, jakými se Hollywood vtírá do přízně významné divácké skupiny ne již úplně mladých, leč duchem rozhodně nedospělých a dospět odmítajících mužů. 75% ()
Méďa představuje nezávaznou zámořskou zábavu tohoto století, která neřeší ani ta nejzákladnější společenská témata, nestará se o to, co je možné a co ne, a nezahrnuje diváka nějakými morálními poučkami. Je sice pravda, že osvědčené fráze typu "přátelství nade vše" jsou tu hodně často nakousnuté, ale MacFarlane to vždy ukočíroval tak delikátním způsobem, že jsem se musel pokaždé nejprve hlasitě zasmát, a možná potom narychlo popřemýšlet nad tím, že tohle už jsem někde viděl. Ne, Méďa je v prvé řadě odvážnou smrští bláznivých fórků, gagů a někdy i trochu oplzlého humoru, který ale v podání obou hlavních hrdinů působí tak samozřejmým dojmem, že těch vyloženě trapných chvil je spíše poskrovnu. Mark Wahlberg je sympatický, Mila Kunis nádherná a samotný Méďa je k sežrání, v očích ostatních postav rovnocenná společenská bytost, v očích diváků navíc unikátní produkt postmoderní americké nátury, zatížené závislostí na dobré travce a krásných ženách a láskou ke klasickým filmovým peckám. Potenciál zábavy sice nebyl využit úplně na doraz (což se prokázalo hlavně v ještě odvázanější dvojce), ale tenhle film má zkrátka úžasně osobitý charakter... 80% ()
Ted je našlapanou komedií plnou brutálních hlášek a zároveň trošku smutnou vzpomínkou na dobu, kdy ještě mohl být produkován nekorektní humor bez právního postihu. MacFarlane dokonale zapojil oživlého medvídka do skutečného světa a žádné téma mu není cizí. Wahlberg je správné jelito a Kunis je ideální ozdoba. ()
Zvláštne nevybalancované, niečo ako "Cleveland show" čo by roztržitý spin-off Griffina a takisto podobne ako "Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole" čo by rozháraný pokus o sebestačnú adaptáciu. Šermuje sa tu s tučnými momentkami (mydlo, Indy, Flash, päsť, mikrofón, bitka...), ale ani sa neotáľa zdvihnúť uležaný výkal či zanôtiť sústredený prd, čož mi ako odchovancovi na "South Parku" ťažkosti nespôsobuje (nezasväteným na uvedenie do problematiky odporúčam Randyho epizódu číslo 9 z 11 sezóny "More crap" alebo ľubovoľné patálie Pana Hankeyho či Terrenca a Phillipa, pozn. je viac než isté, že geniálnosť/kultovosť SP vychádza z úplne niečoho iného), len som nikdy nebol skalným priaznivcom kalkového fekálizmu a už mi to ani nepríde taká švanda ako keď som mal 15. Avšak žiadna veda, nejde o smrteľnú nádielku, ktorá by úmyselne znechucovala. Tiež mi nevoňajú tie nevýživné, 1000x prefiltrované rom-com plky, otrasný OST a drevené ksichtíky rappera Marky Marka (+ jeho takmer nulový campový potenciál), ale ok - účel to splnilo. Mila Kunis si urobila jednorázový výlet do Massachusetts - chlapi si poslintali, Seth MacFarlane sa po (naddobre platenom) ponevieraní po chodbách komerčných televízií konečne dočkal svojho prvého celovečeráku - sny sa majú plniť a vyhranená divácka pospolitosť by si nemala kategoricky sťažovať-pre mladších rebelov je tam zdanie nekorektnosti a trendy vtipnosti, pre odrastenejších geekov je pripravený skromný obnos filmových odkazov/štuchancov (prevažne 80's) a samozrejme nejaký ten zapamätateľný zájeb navyše. Dúfam však, že sa k niečomu obdobnému rozhúpe aj texasko-coloradska "La Resistance" a na miesto macíka-povaľača Teda s Markom Wahlbergom vznikne uterák-narkoman Towelie s Jeffom Bridgesom alebo Mickey Rourkom.:) ()
Galerie (58)
Zajímavosti (53)
- Donny (Giovanni Ribisi) tančí při sledování televize na „I Think We're Alone Now“ od Tiffany. (Duoscop)
- Když Johnovi (Mark Wahlberg) zazvoní telefon od přítelkyně Lori (Mila Kunis), hraje melodie ze série Star Wars. Když mu volá Ted (Seth MacFarlane), hraje melodie ze seriálu Knight Rider (od r. 1982). (boul)
- Do kin byl snímek distribuován pod krycím názvem "Thunder Buddies". (KucC)
Reklama