Režie:
Seth MacFarlaneKamera:
Michael BarrettHudba:
Walter MurphyHrají:
Mark Wahlberg, Mila Kunis, Seth MacFarlane, Joel McHale, Giovanni Ribisi, Patrick Warburton, Matt Walsh, Jessica Barth, Aedin Mincks, Bill Smitrovich (více)VOD (4)
Obsahy(2)
John (Mark Wahlberg) byl jako malý velmi opuštěný, i proto pronesl to pošetilé přání, aby jeho plyšový vánoční dárek začal mluvit. Stal se zázrak a mluvící medvěd se stal mediální hvězdou a miláčkem davů. Jak roky ubíhaly, chlupatému Tedovi zůstal jediný fanoušek – John. Ti dva si náramně notují v pohledu na život (maximální pohoda), na holky (divošky mají přednost), na práci (jen když není zbytí) a John i díky tomu velkoryse přehlíží, že okolí se na jeho soužití s méďou dívá čím dál rozpačitěji. Sežrat mu to dává především jeho holka Lori (Mila Kunis), která je sice nadmíru tolerantní, ale i u ní platí přísloví o chození se džbánem pro vodu. Takže když se ucho utrhne, dostává John nekompromisní ultimátum. Buď Lori, nebo plyšák. A tak se John ocitá na zásadní životní křižovatce, ze které vede jen jedna cesta. Nebo to tak aspoň vypadá. (oficiální text distributora)
(více)Videa (43)
Recenze (1 826)
By mě zajímalo, čím se ta sprostá, dvě a půl stopy vysoká koule vycpaná vatou nořila do svatyní Norah Jones či té moudré pokladní? Výsuvnou tužkovou baterií asi žádné haló neudělal - nejspíše hrálo roli kouzlo osobnosti.. Oplzlý pohádkový příběh, který diváky se znalostí popkulturního prostředí baví a přitom romantickými klišé, špatně vypointovanými fóry či pšoukáním nebetyčně podceňuje. M.Wahlberg je v komediálních rolích stejně toporný, jako v těch vážných a vůbec by nebylo na škodu, kdyby si s G.Ribisim prohodili role (syn Tedova únosce by tak měl alespoň na pohled genetické předpoklady stát se tím metroušským vlkodlakem, co pro vlhké klíny puberťaček bumbá proteinové koktejly). Upřímně, spíš to v hodnocení směřuje k průměrným třem hvězdám sezónní jednohubky, ale nechci si to rozházet u mocného Flashe. Co kdyby mě pak už nechtěl povozit na svém kosmickém vznášedle s falickým symbolem.. „Death to Ming!“ ()
Moc jsem se do zhlédnutí tohoto filmu nehrnula, tušila jsem, že to nebude úplně můj šálek čaje, musím však říct, že film dopadl nad má očekávání. Párkrát jsem se opravdu zasmála a některé hlášky a narážky jsou vážně super. Hodně mě pak překvapilo fungování romantické linie, přestože je jedno velké klišé, tak díky sympatické dvojici v hlavní roli byla všechna ta romantika úplně v pohodě stravitelná a vlastně i příjemná. Problém jsem měla až s druhou polovinou filmu, už se zde začal objevovat humor, který mi nesedí a který opravdu nemám ráda, ta poslední půlhodina už mi pak přijde scénáristicky úplně mimo a přehnaná, do celku mi vůbec nezapadla. Znovu už bych si Méďu určitě nepustila, ale na jeden oddechový večer v pohodě film. ()
Jé, nebyl tohle náhodou film pro filmové fanoušky? Divákovy sympatie k tomuto snímku se odvíjejí podle toho, nakolik je schopen přijmout námět, ve kterém oživlý méďa hulí, pije, sexuje a pohybuje se v našem světě tak přirozeně, jako ryba ve vodě. Celkem to šlo, až na nějaké opravdu přehnané vtipy (přišlo mi to jako mládežnická komedie bez mládeže). Steně mám pocit, že to byla pohádka, (nejen) podle posledních slov vypravěče. 70%. ()
Outsider dostane velkého plyšového medvěda, má velké přání, to se splní, jenže Johnovi je rázem už pětatřicet a odmítá dospět, i když se vedle něj v posteli převaluje kočka s tváří Mily Kunis. Méďa, mediální hvězda a vulgární hovado, ale vztah těchhle dvou hrdliček tak trochu brzdí. To se musí změnit, jenže k plyšákovi, který hulí, chlastá a vodí si domů kadící prostitutky, nabalili tvůrci naprosto banální příběh s romantickou vatou. Časem se okouká i plyšová troska, takže toho při vší úctě příliš nezbyde. Seth MacFarlane je za oceánem aktuálně možná seriálový bůh, ale tuhle látku ukočírovat nedokázal. Sice se s urážkami příliš nepáře (rýpá si vážně do leckoho), ale chybí mu tempo, některé momenty jsou natahované, vážnější nota nefunguje a tu a tam se sníží ke skutečně pubertálním kouskům. Monology plyšového povaleče jsou tak jednu chvíli dokonalé, samotná hračka nadává a souloží v práci, ale pak musí tvůrci přiběhnout s nudnou romancí o druhých a dalších šancích. Opravdu nepotřebuju zásadní zvraty, chci se prostě slušně bavit, ale MacFarlane mi to příliš nedopřál. Žánrový obrat naštěstí neruší hlavně díky přítomnosti opět výborného Giovanni Ribisiho coby úchylného fanouška. Nečekaná camea, ujíždění na popkultuře, bitka medvěd a Wahlberg ale jinak potěší. PS: Se samotným Markem Wahlbergem jsem měl docela problém, komediálnímu žánru by se měl při vší úctě vyhýbat!! ()
Za to, jak se MacFarlane v posledních sekundách vypořádá s jednou pseudohvězdou série Twilight, si ty 4* zaslouží. Potěšil méďa, potěšil uvolněný Mark Wahlberg, potěšily chytré popkulturní narážky na všechno možné. Byla to taková fajn přisprostlá jednohubka. A zaujala maminka s malou holčickou (které si evidentně spletly film, asi nalákány dětským názvem), sedíc ob sedadlo vedle mě, když po zhruba 10 minutách po začátku filmu, při jednom z filmových dialogů, kde se to hemžilo orály a anály, chvatně sypaly ze sálu :o) ()
Galerie (58)
Zajímavosti (53)
- Ted řekne, že „jeho hlas opravdu nezní jako Griffin“. Tím odkazuje Stewieho Griffina, kterého v původním znění dabuje tvůrce filmu Seth MacFarlane a v češtině Jan Vondráček, tedy totožní dabéři, jejichž hlasy promlouvá i Ted. (funhouse)
- Donny (Giovanni Ribisi) tančí při sledování televize na „I Think We're Alone Now“ od Tiffany. (Duoscop)
- John (Mark Wahlberg) sedí na gauči, mluví s Lori (Mila Kunis) a zavazuje si u toho kravatu. Ta je vzápětí prakticky uvázána (stačí jen utáhnout uzel), avšak v dalším záběru ji John zavazuje znovu. (Malory)
Reklama