Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na opuštěné mýtině najde lesní správce (Oldřich Kaiser) ležet bezvládné tělo muže (Ondřej Vetchý). Podaří se mu ho vzkřísit, muž si ale nic nepamatuje. Neví, jak se do lesa dostal ani proč je celý od krve a namísto odpovědí z místa uteče. Správce se vydává za ním a postupně zjišťuje, že muž je zapletený do krvavé msty, kterou možná sám inicioval a v níž důležitou roli hraje jeho čtrnáctiletá dcera (Lucie Šteflová). Kromě toho jsou ve hře čtyři miliony korun, dva uplacení policajti (Igor Chmela, Marek Taclík) a trojice mladíků (Ondřej Havel, Daniel Novák, Václav Vostárek), která rozhodně nemá čisté svědomí. V jednom dni, během několika hodin, tak jeden zločin spojí osudy několika lidí. Nic ale není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, protože hranice mezi pomstou a zločinem je velmi tenká.
V jednom dni, během pár hodin, spojí pomsta osudy několika lidí. Kdo z nich je vrah a kdo oběť? Ondřej Vetchý a Oldřich Kaiser v hvězdně obsazeném thrilleru, který se vám zadře pod kůži. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (435)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Konečně někdo pochopil, že když čtrnáctiletej kluk hrající čtrnáctiletou postavu mluví jako čtrnáctiletej, vypadá to věrohodně. Ačkoliv tahle vyvražďovačka po česku zdaleka nezaujme každého, Vendeta je pro mě sympatickým překvapením. Příběh je sice docela prostej, ale zase je milý, že nikdo netlačí na pilu, postav je tu málo a většinou se chovají, jak divák čeká. Stoprocentně funguje kamera a hudba, povedl se výběr lokací pro natáčení. Tedy všechno, co nedokázal Juraj Herz ve své T.M.Ě. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Mám jinou diváckou zkušenost než většina aktuálních komentátorů, částečně určitě proto, že jsem ještě před projekcí četl scénář a přesně proto věděl, do čeho jdu. Vědel jsem, že synopse a upoutávky dost matou a že je film osekanej na kost a dost přísně zbavenej epizodek i vedlejších významů... A jeho realizace mi imponovala - souhra kamery, střihu a zvuku je na české poměry (nejen ty debutantské) výjimečná a atmosféricky bez problémů pohlcující, zlomový scény adekvátně mrazivý (diktafon, rákosí) a bezmála mccarthyovská koncentrace čistě na konání postav je osvěžující. Hlasitýmu žehrání na hloupost na nelogičnost úplně nerozumím, protože právě to ohlodání látky na dřeň se nějakýmu velkýmu rozebírání a argumentačním bitvám o inteligenci filmu podle mýho vzpírá. 70% Poznámka na okraj: Zaměřením na jednání postav a hutnej a nepříjemnej feeling mi Vendeta evokovala britskej (pravda, výrazně lepší) Seznam smrti, kterej řadím mezi 10 nejlepších filmů roku a jeden z nejintenzivnějších zážitků posledních měsíců. A bolí mě, že tahle svérázná pudová pecka má na CSFD pořád jen 50%. ()

Reklama

Crocuta 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER! Po počáteční Vetchého vyměklosti už jsem měl strach, že těm parchantům snad nakonec doopravdy odpustí, jak mu radil ten pokryteckej hajzlík na začátku. Ale Ondra naštěstí neztratil nervy a zdárně dokončil co začal. Na můj vkus sice zbytečně rychle a ohleduplně, ale nešť - nakonec, dělal to poprvé. Jen tu závěrečnou, uměle našroubovanou a hodně otřepanou moralitu si mohli tvůrci vážně odpustit. ()

Aknah 

všechny recenze uživatele

Rozhodně velká snaha o natočení reálného filmu z české produkce, který se bude moci nazývat dramatem. Každý asi bude vychvalovat Ondřeje Vetchého a jeho herecký výkon, já si tím nejsem jistá... pro mě stále stejný prázdný výraz, který asi byl na místě, to vím, jen to ve mě nezanechalo žádný pocit. Těžko říct, co v této situaci chápat, radit, nebo se dokázat vcítit. Trailer mě nalákal, ale pocit z celého filmu byl takový,že ho neumim ani popsat, ale teda vyšla jsem z kina a chtěla jsem do teplé postele a zamknout se na deset západů a myslet jen na dobrý věci, což film udělal dobře, ale jako celek mi film nepřipadal nakonec takový trhák, ano ošemetné téma, které bylo rozhodně dobře zpracováno, jenže poslední scény už mi lezly na nervy a čekala jsem jiný konec. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Co k tomu dodat? "MacGuffin" natažený v úvodu na celou hodinu, takže když konečně dojde ke zvratu, není zbylé půl hodiny co dělat. To, že postavy běhají z místa na místo, vyměňují si nespojité hlášky (zato je často opakují), Vetchý pláče, lesem běhá Justin Bieber, k tomu duní Mozart a celé to zavře středoškolsky naivní pointa a Jan Skácel... jako cože? Postavy mají psychologii prvorepublikového snáře (s výjimkou Chmely jsou převážně apatické nebo brečí), děj je v klíčových okamžicích nelogický a prokládaný účelovou "drsností" (která však v besídkovém hereckém provedení rozesmívá). Thriller se prostě nedělá tak, že divákovi na začátku všechno vyzvoníte a pak se jen zoufale pokoušíte ještě něco dodat. Proč asi nikdo nemůže prozradit ani kousek zápletky? Protože Vendeta je tak špatně vystavěná, že jediná nápověda bortí celou konstrukci. Schválně si zkuste celý příběh převyprávět. Jde to jednou větou a ta bude více než surreálná. Ne, tady skutečně žánrovky končí jako Kajínek, T.M.A. nebo Nahota na prodej. Vendeta je lautr ten samý případ jako Viditelný svět - včetně toho, že Štrbova kamera zachraňuje, co se dá (odpad jsem nedal jen díky ní)... P.S.: Ta mladá Hrubešová potěšila. Hraje stejně dobře jako Markéta a pokud se příště při svlékání natočí na kameru, bude to všechno ok. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Miroslav Ondruš na svém autorském díle pracoval již od roku 2008. (AngelusCZ)
  • V jedné ze scén se ve zpětném zrcátku auta se odráží světlo z chaty, která však má být v tu chvíli již dávno opuštěná. (rakovnik)
  • Natáčení probíhalo v lesích nedaleko města Kostelec nad Labe, nebo také na brněnském předměstí Cejl. (Luccy.m)

Reklama

Reklama