VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 004)
Přiznávám, že míra mé soustředěnosti nebyla na takové úrovni, jak by si býval takhle renomovaný severák zasloužil (když vám zrovna na messengeru zazvoní zpráva od vaší vysněné dívky, tak přednostnější postavení už má snad jenom Stanley Kubrick..), ale přesto si své tři hvězdy dokážu obhájit. Nelíbilo se mi, jakým způsobem byl příběh koncipován a vystavěn, jak mě režisér násilně nutil zkoumat a užívat si převážně fyzické utrpení hlavního hrdiny, k němuž přitom nedokázal v úvodu nasměrovat takřka žádné sympatie. Dějové schéma se mi navíc zdá zbytečně složité, ostře kontrastující s přímočarou, atmosférickou a sugestivně násilnou druhou polovinou, která naopak představuje přesně to, na co jsem se těšil a co ani Američané tak zkušeně nezvládají - zábavnou, formálně mrazivou a místy až černohumornou smršť hravých a hlavně funkčních scénáristických kliček a naturalistického obrazu, jejíž jedinou slabinou zůstává naprostá chladnokrevnost a emoční odtažitost. Jako bych sledoval nádherný fotbalový zápas, ve druhém poločase napěchovaný góly a krásnými akcemi, avšak mezi Tanzánií a Zimbabwe - budu spokojen, ale bude mi zároveň úplně jedno, jak to skončí :-D 65% ()
Žánrová perverze na norský způsob. Heist, drama o chlápkovi, co má mindráky, exploatace, thriller... Tyldum si s tím spojením tak úplně neporadil, chvílemi je jeho pojetí nepříjemně televizní a sterilní, ale některé pasáže jsou bezmála božské (hlavně část se sračkami a traktorem). Nesbo je nepochybně šikovný autor – příběh se tváří záměrně tupě, aby v závěru překvapil (v mantinelech žánru) solidními twisty. Filmu by možná prospělo víc nadhledu a lepší dialogy. Zábava, kterou nabízí, je totiž na pomezí guilty pleasure. Aksel Hennie v titulní roli je něco mezi Christopherem Walkenem a Stevem Buscemim... jeho soustředěný a uvěřitelný přerod ze zakomplexovaného trpaslíka v chlapa na pokraji sil mě nutí téhle bezbřehé a režijně ne úplně ukočírované podivnosti udělit 4*. ()
Ze začátku mě film jenom tak šolíchal a říkal "hodnej, malej", jenže z ničeho nic jako kdyby mě dal pohlavek a řek "a ted čum se bude dít" a že se dělo. Film nabere neuvěřitelný tempo a až do konce nepolevuje, s překvapním se ve filmu taky nešetří a kdyby film začal tvrdit, že na jabloni rostou hrušky, tak bych mu to věřil. Herci výtečný, gradace příběhu taky rozkoš, závěr je vysloveně pusu, jestli to mělo nějaký logický minelky jsem neměl v tom tempu ani čas pozorovat, což je znak kvalitně natočenýho odsejpadla. ()
Tak už chápu, proč je Jo Nesbo považován za eso v oblasti literární krimi. Podle tak dobré předlohy se dobře píše scénář a natáčí film. Nutno ale podotknout, že ani scénáristé ani režisér vážnou chybu neudělali. Tak tři čtvrtiny filmu jsem byl přesvědčený, že koukám na 100% pětihvězdičkový kousek. Typická severská ujetost, černočerný humor, bláznivé situace, absurdita - i kdybych neznal zemi původu, hned bych tipnul na některou ze severských zemí. Pak ale přijde poslední čtvrtina ohraničená setkáním Rogera s jeho chotí, hraním na velké city a dosavadní atmosféra se začíná poněkud drolit. Když přišlo finále, říkal jsem si, že scénárista přece jen udělal dva logické kotrmelce. První z nich mi sice se závěrečnými titulky dokázal autor vyvrátit, ale ten druhý - jak může muž v situaci hlavního hrdiny věřit ženě a vsadit všechno na jednu kartu - to mi vážně nejde do hlavy. Každopádně Lovcům hlav se nedá upřít originalita, všudypřítomné napětí, atraktivní postavy a efektní závěr. I přes dílčí výhrady se nakonec přece jen přikláním k 5. hvězdičce. Takových filmů, kde je radost sledovat vývoj děje a nenechat se oblbovat scénáristickými nedodělky, není zase mnoho. Celkový dojem: 90 %. I když nejsem moralista, tenhle film bych 12letému dítěti vážně nepustil. Přece jen se jedná o notně krvavou kaši, jaká se ani v dnešní kinematografii běžně nevidí. ()
Nesbøa považuju za nijak oslnivého tvůrce a i mezi thrillery a detektivkami ze severu se musí vybírat, ale abych byl filmem takhle nadšen od první minuty se mi nestalo už dlouho. Vyprávění šlape, snímek má nadupané tempo, černý humor a zvraty na hranici uvěřitelnosti, dají se ale zvládnout s přehledem. Motivy záporáků jsou trochu klišé a psychologicky to není moc hluboké, ale z hlediska logiky do sebe na konci vše víceméně zapadne. Celkem lahůdka. 90%. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Casting na dvojici policistů se ukázal jako obzvláště složitý, jelikož dvojčata musela vážit více než 100 kilogramů a být totožná. Lars Skramstad Johnsen a Gunnar Skramstad Johnsen nakonec do kritérií zapadli perfektně. (venus)
- „Bol by som rád, keby Lovci hláv neboli len zábavným filmom, ale aby dokázali aj dojať a primäť k zamysleniu. Je to film, ktorý v sebe nesie veľký príbeh, ale zároveň sa nebojí vás rozosmiať alebo vás prinútiť zalapať po dychu napätím," povedal režisér Morten Tyldum. (Zdroj: ASFK)
- Roger (Aksel Hennie) má ve své pracovně knihu s názvem „Koudelka“. Jedná se o soubor fotografií v knižní podobě českého fotografa Josefa Koudelky. (vyfuk)
Reklama