VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 004)
Aksel se pro roli přislizlého Rogera narodil a vybroušené Waldauovo charisma filmu sluší, ale co naplat, předloha byla někde jinde. Na každý dobře zpracovaný nápad nebo bizarní vtípek připadá i jeden promarněný. Baví mě sice jak dramatický úvod, tak thrillerově mrazivý vývoj, na konci ovšem kvůli drobnému zjednodušování chybí uspokojivější pointy. Papírový Nesbø v sobě má víc lehkosti. ()
Rodina je základ státu. Příběh vycizelovanej přesně jako z pera moderního detektivkáře. Čtenář (zde divák) se všechno dozví a kdyby náhodou něco přehlédl, protože není z nejchytřejších, pro jistotu se mu to zopakuje. Na konci ještě jedna odemílačka pro ty obzvláště hloupé. Ale ne, ne pro hloupé, ono je to všechno prostě tak velkej konstrukt že to normální člověk samozřejmě není schopen pobrat a tak je to vysvětlování nutný. Prostor pro vlastní interpretaci se pochopitelně vytrácí a tak není o čem se po filmu bavit - ("Myslíte si, že si ten herec fakt oholil hlavu doopravdy?" nepovažuju za solidní téma k diskuzi). // vlastně už jsem to napsal v první větě, ale to jediný co je nad doslovný čtení filmu je, jak se lidem zvyšujou schopnosti ve chvíli, kdy mají pocit že je někdo miluje a taky jakejch svinstev jsou schopný když tuhle lásku před sebou držej jako štít. ()
Jelikož nestíhám číst, zvolil jsem tentokrát nejprve film. Nevím, zda šlo o správné rozhodnutí, každopádně zklamán jsem nebyl. Mohu se tady rozhovořit o předvídatelnosti a chybách, ale proč? Jednak mě film bavil, a pak, konec mne velmi potěšil a překvapil. Čekal jsem přesný opak! Zprvu líně se vlekoucí ničím nezajímavý snímek o úředníkovi, který žije dvojím životem, se počne měnit v okamžiku, kdy poslední loupež mnohamilionového obrazu od Rubense nevyjde tak, jak by měla. Hlavní hrdina je vržen do víru, který vytvořil, a zjišťuje, že věřit se nedá nikomu. Některé scény byly příjemně drsné (havárie), jiné vskutku nechutné (kadibudka). Po rozjezdu se však film se sympatickým obsazením zabrzdil až u závěrečných titulků. A nějaké mé spekulace o DNA a podobně šly stranou... ()
Kdyby mi ještě včera někdo řekl, že Norové umí natočit prvoligový, černohumorný akční thriller, vysmál bych se mu do xichtu a myslel si o něm, že pochází z Osla. Dnes mám z toho dokonalého porna pro "slaboduché" konzumenty akorát tak brutálně namožené zápěstí a neodolatelnou chuť detailně vysvětlit některým mým oblíbeným, sedmitečným militantním feministkám, že by měly sem tam nechat mozkožrouta zahálet a zkusit chvíli přemýšlet přirozením. Já to udělal a perfektně tak docenil hloubku stoosmdesáticentimetrových norských krasavic, metrosexuální charm toho Lannisterovic bastarda a k dokonalému potěšení už mi tam chyběli pouze osmiletí, růžolící, otylylí chlapečci. ()
Plakát nekecá, nebo minimálně nijak extra nepřehání - něco jako "stoprocentní thriller", který se příjemně zlomí z [SPOILER] lehce napínavé uhlazené profilovky schopného zlodějského kravaťáka na velmi napínavý boj o holý život v chladné norské krajince i mezi hovny [/SPOILER]. V průběhu běhu se radikálně změní i váš pohled na hlavního hrdinu, a to tak že zajímavě. Tedy: řemeslně paráda, pestrost, děj ani na moment nenudí, herci výteční, krve a akce dostatek, člověk se i zasměje, a jak se dalo čekat, nechybí ani má oblíbená nevšednost plynoucí ze země původu. Celé je to precizní, ale ne jako Hollywood. Dopřejte si;) ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- V norských multiplexech vidělo akční drama Lovci hlav více než 500 000 diváků a přibližně 100 000 v Dánsku. Ve své době se jednalo o nejúspěšnější snímek v historii norského filmu. (Roman.Ticka)
- V knižnej predlohe jazdí Clas Greve (Nikolaj Coster-Waldau) autom značky Lexus. Vo filme to režisér otočil a Lexusom jazdí Roger Brown (Aksel Hennie). Konkrétne Lexusom LS 600h. (Fericious)
- Ve scéně v autě, kde je Ove Kjikerud (Eivind Sander) v mrákotách a zvrací, je záběr na ruku, která mu povzbudivě poklepává na rameno. Nepatří ani Ovemu ani Rogeru Brownovi (Aksel Hennie), ale komusi na zadním sedadle. (akisha)
Reklama