Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHrají:
Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio, Kerry Washington, Samuel L. Jackson, Walton Goggins, Dennis Christopher, James Remar, David Steen (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Píše se rok 1858 a v Americe právě probíhá občanská válka. Texasem vedou bratři Ace a Dicky Speckovi pěšky skupinu spoutaných černých otroků a mezi nimi je i hlavní hrdina otrok Django. Ten má šanci získat díky nájemnému lovci lidí dr. Schultzovi svobodu, pokud se mu povede dopadnout vraždící bratry Brittlovi. Djangovi se tak zároveň naskytne příležitost najít ženu, kterou musel před lety nedobrovolně opustit. Ani jeden z hlavních hrdinů však netuší, jak blízko jsou nejnebezpečnějšímu dobrodružství svého života... (TV Nova)
(více)Diskuze
Můžeš mě tedy poslat nějaký jeho rozhovor, kde se rozpovídá o svém vztahu k násílí, proč ho tolik fascinuje samotné násilí a celkové roli násilí ve společnosti? Bo ze zmíněného rozhovoru jsem se toho moc nedozvěděl a mě by to docela zajímalo. PS: A kdyby se ten rozhovor vztahoval přímo k Dajngovi, tak by to bylo úplně nejlepší.
na příspěvěk reagoval Bluntman
Ano, právě proto že tarantinovy filmy nejsou primárně o násilí je to o to stupidnější, když za ním po stopadesáté přijde nějakej jarda s tím, že jeho filmy jsou strašně násilný a blablabla. Potom není nic divnýho, že se naštve :).
Ale jo, jako Tarantinovy filmy urcite nejsou primarne o nasili, ale kdyz na nej dojde, tak se holt obcas trochu zvrhne, nekdy i lehce smerem k Braindead ;D
na příspěvěk reagoval GigaPudding
Vyjádřil se k násilí v Djangovi, ne ke vztahu fikčního a reálného násilí, protože to udělal už x-krát předtím. Stačí si to dohledat, pokud Tě to zajímá. A pokud si myslíš, že si neprotiřečíš, když jsi chválil kontextualizaci, zatímco v předchozím postu vytýkáš její absenci, tak... no, máš právo si to myslet. ;) Zbytek je otázkou (ne)shody: mně přijde, že si to u Djanga obhájil (možná proto, že jsem předtím argumentoval stejně jako on), Tobě ne. Škoda, že Tarantino není na Facebooku, mohli bychom se ho na to přeptat.
na příspěvěk reagoval CheGuevara
:-)) Ty mě bavíš. Narozdíl od tebe, tak já vycházím pouze z daného rozhovoru a tam se teda nic moc k násilí nevyjádřil, takže dle mého je to Tarantinova bezradnost, a mimo jiné o žádném empowering tam nepadlo ani slovo. Mě by vážně zajímaly jeho postoje k fikčnímu násilí, k roli násilí v soudobé společnosti, jak dnes vnímáme násilí a k čemu nám vlastně je. Nic moc jsem se z toho nedozvěděl. A ne, opravdu si nemyslím, že bych si protiřečil, ale to bychom se teprve začali motat v kruhu.
na příspěvěk reagoval Bluntman
Tak ale to muzes rict treba i o Braidead, ze to nasili vlastne vypliva z obsahu, proste kdyz se ti maminka a vsichni okolo zacnou menit v zombie, tak proste nezbyva nez vzit sekacku a jit do plnejch a na nejaky usekany ruce, nohy + hektolitry krve a slizu nehledis :D
na příspěvěk reagoval GigaPudding
ani kitano, ani tarantino netočí filmy o násilí. To násilí co v nich je není tím hlavním a jediným obsahem. A hlavně Kitano a Tarantino nemají nic společného a ta pohádka o japonským tarantinovi vznikla asi z toho, že Tarantino natočil pár filmů s gangsterama a Kitano taky natočil pár úplně jiných filmů ale s gangsterama :).
na příspěvěk reagoval podfuk
nj, slyšel jsem už nějaké výtky proti té over-the-top přestřelce, ale osobně bych možná dal místo plného počtu o jednu méně, nebýt tam ta scéna :) Opravdu jsem něco tak "pěkného" už déle neviděl :D
Tak ja jsem toho uchyla ani nemyslel nejak peorativne, spis tak nejak v dobrym, mozna sem to mel dat do uvozovek ;) Proste si myslim, ze bez toho prehnanyho(uchylnyho ;) ) nasily by byl Django jeste mnohem pusobivejsi film, ale to uz jsem tu taky psal a byl jsem od fandu okriknut, ze bez prehnanyho nasili by to nebyl ten pravej Tarantino :D
na příspěvěk reagoval TheDarKnig
Uživatel podfuk smazal svůj příspěvek.
No mne Kill Bill nejak vubec nenadchnul, takze uz si to popravde nepamatuju, ale to se snad nijak nevylucuje s tim co jsem napsal ne?
na příspěvěk reagoval TheDarKnig
No ja se teda obavam, ze Tarantino naopak uchylak je a ani to nijak neskryva(viz mistnost vymalovana po prestrelce na cerveno, to nema s realitou naprosto nic spolecneho), osobne v tom nevidim problem, je to jen film, pulp, fikce, zabava i kdyz v Djangovi uz mi ty fontany kecupu prisly trochu moc. To co jsi napsala 25.2.2013 21:33 presne sedi prave na Kitana, nasili v jeho podani proste neni zabava(narozdil od Quentina) i kdyz ho ma ve filmech taky vic nez dost a moc se s tim nemaze ;)
na příspěvěk reagoval TheDarKnig, GigaPudding
Nikdo neříká že tam není, ale násilí není důvod proč ten film vůbec existuje, jak snaží někteří vtipálci předstírat. Podstata všech tarantinových filmů spočívá v jiných věcech než jen v tom že někomu uříznou ucho nebo že v ultrabrutální Jackie Brown zastřelí asi dva lidi.
Vydávat Tarantina za nějakýho úchyla co točí filmy o násilí pro násilí je asi stejně mimo jako oblíbené přirovnání že Takeši Kitano je "japonský tarantino". To totiž taky vymyslelo nějaký jelítko, co nebylo schopné pochopit ani ten maximálně jeden film od tarantina, který ten dotyčný viděl :).
na příspěvěk reagoval A_FISH
Z tarantinových filmů vyzařuje násilí i v momentech, kdy tam zrovna žádné není. Jenže ono tam občas opravdu je, a to dost sugestivní. A netřeba vypočítávat např. tady uřezané ucho, tam vydloubnuté oko, či jinde zase homosexuální znásilnění. Ve Třech mušketýrech se lidi běžně propichujou meči, ale těžko ty adaptace (a že jich je) bude někdo označovat za násilnické filmy. Ono taky dost záleží na podání. A Tarantino v poslední době často podává násilí s až nechutně sadistickým gustem.
na příspěvěk reagoval GigaPudding
Jenže u Tarantina se to omílá u každého jeho filmu, protože přece "tarantino dělá ty děsně brutální filmy o násilí"
Pokud jde o akční filmy, tak ty se točí vesměs kolem toho kdo koho rozstřílel nebo zmlátil, protože to dělá akční film akčním, takže v každém akčním filmu je víc násilí než v celé tarantinově tvorbě dohromady, ale nikdo s tím ty režiséry neotravuje. A pokud chceš pop v nějakých masakrech, tak stačí série saw, která pravidelně chodí do kin a pravidelně vydělává spoustu peněz a zase násilí v téhle sérii nikdo neřeší natožpak aby s každým dalším saw filmem přiletělo za režisérem dvacet joudů znovu s tím samým dotazem, který by ale narozdíl od tarantinova případu ale dokonce i byl trošku k věci :).
na příspěvěk reagoval Mr.Apache
Srbský film a spol. není pop, na rozdíl od Stalloneho akčňáků. Takže se i na jeho diváky nahlíží jako na (podivnou) menšinu. U Stalloneho navíc násilí není cílem, pouze prostředkem, jak "populárně" osladit motiv pomsty, trestu, vykonání spravedlnosti atp. Tarantina bych moc neváhal taky označit jako pop tohoto druhu (hlavně poslední dobou), jen v tom vnímání násilí má trochu posun - proto je o to téma v tom smyslu větší zájem. ____Myslím ale, že u Djanga byl u zobrazovaného násilí problém spíš v tom, že může působit "nabádavým" dojmem (přinejmenším v americkém kontextu - např. kde jinde než tam by mohl vzniknout celkem absurdní pojem "afroamerický holokaust", jak ho tady Bluntman připomněl).
na příspěvěk reagoval GigaPudding
Nechce se mi moc pročítat vaše rozebírání toho, proč se quentin tarantino začal vztekat kvůli přihlouplýmu moderátorovi, ale ten opravdovej důvod spočívá především v tom, že Tarantinovy filmy nejsou o násilí, ale o jiných věcech a lidech, se kterými se násilí může nějakým způsobem pojit, tak není nic podivnýho, když zase po stopadesáté narazí na nějakýho joudu, co dělá, jak kdyby tarantino byl nějakej úchylák točící filmy výhradně jen kvůli násilí, tak že se prostě vztekne, protože z nějakého bizarního důvodu se mezi některýma lidma vytvořila taková podivná pohádka, že Tarantino je ten režisér co točí ty filmy co jsou tak děsně brutální a násilné, zatímco se nikdo na násilí pořád dokolečka neptá lidí jako Sly Stallone, který postavil kariéru vesměs na akčních filmech, které bez násilí ani nemůžou fungovat, nebo nějakých jarinů co točí filmy typu Srbský film :).
Dokáže to někdo celé přeložit? http://www.youtube.com/watch?v=vc3Rg_zX860
Nie: Na podnět, proč se kroutil při otázce na vztah fikčního a reálného násilí, jsem reagoval a vysvětloval to (několikrát). Promiň, ale nevšiml jsem si, že bys přišel s byť jediným polemickým názorem ("fikční násilí má vztah na to reálné, jsou i studie, které to dokazují") nebo protiargumentem (spekulace "určitě se nekroutí u jiných častých dotazů" jaksi nebyla podložena žádným konkrétním příkladem). Raf.
Che: Pak je otázkou, co považuješ za podstatné a jaké širší souvislosti by sis představoval. Nechce se mi to stále opakovat, ale rozlišení dvou typů násilí v Djangovi a vztah k historickým souvislostem (empowering, afroamerický holocaust, ignorování mediální prezentace tématu otroctví) tam je. Že Ti to přijde nedostatečně osvětlené, je už Tvůj problém. Mě jenom udivuje, že si dál protiřečíš (v dřívějším postu jsi chválil kontextualizaci násilí v Djangovi, teď tam v rozhovoru údajně není). Točíme se ale v kruhu, já se opakuje a od Tebe, případně niethustry, přichází jen kategorické soudy bez zdůvodnění. Tohle téma bych proto uzavřel. :)
na příspěvěk reagoval niethustra, CheGuevara
Já Ti to klidně zopakuji, protože on se nekroutí u položení otázky na násilí v Django Unchained, ale při dotazování se na vztah fikčního a reálného násilí, čili Tebou linkovaný rozhovor nic nedokazuje. Promiň, ale to opravdu přeháníš. Uvědomuješ si, že proti mně argumentuješ tím, čím jsem argumentoval v příspěvcích, na které reaguješ (Já, 14.2. 15:24: Přijde mi ale, že moderátor nenarazil ani tak se snahou přinutit Tarantina, aby obhájil násilí ve svých filmech, ale aby se pokusil reflektovat na vztah mezi fiktivním a reálným násilím (nechápu, proč zrovna při téhle otázce se Q tak kroutil).? Alespoň je jasné, že tvůj cit pro diskusi je stejně kultivovaný jako tvůj čuch na ironii nebo postované odkazy. Pa.
na příspěvěk reagoval Bluntman
Moja viera na ľudstva je späť :-)
Příspěvek byl smazán administrátorem.
Ještě pro Nejlepší film a byl bych nadmíru spokojen :)) Tak snad tohle Quentina trochu nakopne a bude točit dáál :)
Presne, má ho za Pulp Fiction... a zaslúži si ho aj za Djanga.