Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (984)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dobrej policejní kousek. Dějově to není nic přesyceného, z větší části se jedná opravdu jenom o takové nahlédnutí do rutiny každodenní policejní práce v sociálně posrané čtvrti amerického velkoměsta - tedy o sled víceméně nesouvisejících scének. Něco jako "hlavní dějová linka" začne prosvítat asi až kolem poloviny, ale i potom se "děj" odehrává spíš jakoby mimochodem. Což je úplně jedno, protože na End of Watch je důležitá hlavně jeho forma, autenticita a drsná ušpiněná estetika daná jednak tématem, jednak způsobem snímání. On to není na pohled nijak hezký film. Stříhá se mezi kamerou v policejním autě, ruční kamerou, kamerkami připnutými na oděvu i normálními filmovými záběry. A dohromady to dává moc zajímavou mozaiku, která působí znatelně méně omezeně v porovnání s čistou found footage formou. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Tak to bylo silný.Skoro v každý větě fucking a nějaký ten joke. Příběh dvou poldů z LAPD, nutno říct, že kromě posledních 20ti minut značně idealizovaný, který Ayer vykreslil pomocí roztřesené kamery. A teď si nedělám srandu. Režisérské pojetí "nenucených" minikamer na uniformách sice nejprve může dost kazit zážitek, ale jakmile si zvyknete, pochopíte, že jste vlastně vtaženi doprostřed děje. Film nemá ani dvě hodiny, ale ani tento fakt nezaručuje, že se nezačnete nudit, což se ale v mém případě rozhodně nestalo. Užíval jsem si každou scénu. A ten konec? Ten k tomu patří! Kdekomu může připadat hloupý nebo nevkusný, ale mě se líbí. A líbí se mi lhavně z toho důvodu, že je na něm cítit, že takhle to prostě režisér chtěl...90% ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Nejprve zdánlivě vychtěná reality podívaná, posléze zlověstná psychologie v akčním hávu a nakonec drtivě gradující drama lidí, kteří dělají těžkou práci na nesnesitelném místě. Při zásazích a nutnosti vytáhnout zbraň je cítit opravdu každý nádech i kapka potu a díky Gyllenhaalovu upřímnému pohledu mi Patrola z hlavy nepůjde pořádně dlouho. Na nejvyšší hodnocení to nakonec není právě kvůli hlavní devíze - realističnosti. V autentické špíně mi Ayerova jízda vymáchala čumák až příliš intenzivně na to, abych ji dokázal brát "jen" jako divácký zážitek. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jako už v minulosti mnohokrát, budu i v tomto případě za rebela a vystavím Patrole nelichotivé vysvědčení. Jednu hvězdičku ji stojí mizerný dryjáčnický dabing, ale kámen úrazu stojí jinde. Móda filmů nasnímaných roztřesenou ruční kamerou kvazidokumentárním stylem mě nikdy neoslovila a v řadě případů na mě působí vyloženě zcestně. Na prstech jedné ruky bych spočítal, kdy má podobný styl použitý ve snímku reálné zdůvodnění. Zatímco kamera u policisty by se ještě dala krkolomně zdůvodnit, u zločince z druhé strany barikády už vypadá jako nepodařený vtip, jednoduše je absurdní. Chlapácká namachrovanost policistů mi není sympatická, glorifikace jejich práce je očividná, patos místy nesnesitelný. I když ve filmu zazní, že mnozí policisté si mimo cvičiště v životě nevystřelí, oba hrdinové jsou vytíženější než voják z první linie v době ofenzívy. Výsledek nápadně připomíná nepodařenou reality šou americké komerční stanice. Celkový dojem: 25 %. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Expert na drsné policajné drámy David Ayer sa upgraduje POV zábermi a prináša sled výstrižkov z denníku dvojice L.A. polišov. Od pokecov pri jazde autom a hrdinských požiarnickych činov, cez radosti života (svadba, narodenie potomka), až po nachádzanie častí zmasakrovaných tiel v dusných barákoch a šliapnutie na chvost mechikánskeho hada, ktoré nemôže ostať bez následkov. Film nestavia na zápletke ale na momentkách, miestami je zábavný i zaujímavý, ale dramaticky dokáže strhnúť až vo finále (priznávam slzy v očiach). Pre fandov policajných drám slušný zárez, pre nezaujatých trochu nuda. Gyllenhaal a Peňa tradične dobrí. Ak odomňa dostali štyri Training Day, tu musím ostať na troch. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (36)

  • Celý film byl natočen v jediné lokalitě v Los Angeles. Filmování probíhalo 22 dní. (Pria)
  • Všechny policejní vozy ve filmu jsou Ford Crown Victoria ve verzi Police Interceptor. Jednalo se o vůbec nejrozšířenější policejní vozidlo v celé Severní Americe. (Adrai)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama