Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (984)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že tvůrci tohoto snímku se jednak vyznají v policejní práci, protože celek působí nebývale autenticky a jednak mají cit pro zachycení syrovosti současného světa - resp. kriminality v USA. Když pominu rozostřenou digitální kameru a "live shooting", což už samo o sobě je autentické až za roh, tak tvrdost, s jakou tvůrci ukazují zdánlivě obyčejné dny policejního departmentu, je neskutečná a nečekaná. Cílová katarze se dostavuje tak akorát, bez zbytečného sentimentu a patosu. Úsporný a rychlý film, který přesně ví co chce říci a jak. Není to pro slabé povahy a čekejte nefilmovou, živočišnou věc. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Další nesplněný trailerový příslib. A tenhle zamrzí opravdu moc. Protože ať už chtěl Ayer jako hlavní zbraň snímku použít cokoliv, ani jedno nevyšlo stoprocentně. Kamera a tedy pohled na policejní práci přímo z první ruky? Po nějaké době neustálý zběsilý střih, který přestříhaval od hrudníku příhližejícího k hrudníku toho v dění a pak do normální kamery apod. začal opravdu vadit - tím pádem akce, pokud nepočítám úvodní scénu (nejlepší část filmu), šla do kytek samozřejmě úplně. Pohled na práci policie v hell hole plném špíny, drog, brutalit a sexu? Ne, ani tohle nefunguje, protože je to podáváno přes jednotlivé epizodky a i ty jsou brány až příliš povrchně. Nejvíce tak potěší/vyděsí (a tedy splní svou úlohu) pouhé průjezdy čtvrtěmi. Tohle vlastně považuji za hlavní fail filmu, kdyby tyto podzápletky fungovaly jako podpora té hlavní, vše by bylo mnohem koukatelnější a vlastně i logičtější. Takhle ta poslední půlhodina zaprvé působí jako vycucaná z prstu, za druhé do konceptu filmu nesedí (alespoň mně). A poslední problém? Žel, nefunguje ani osobní rovina, která je podána přes pár povětšinou rádoby vtipných a vulgárních rozhovorů v autě + nějaké kulturní události, které by byly naprostým utrpením, nebýt zlatíčka Aničky. Strašně plytké a bez náboje. Proč tedy dávám vůbec ty tři? Protože jako takový hraný dokument o každodenním životě LAPD to přece jenom funguje obstojně, Michael Pena i Jake Divnépříjmení jsou sympaťáci, vztahy na pracovišti jsou zajimavé a přes všechny ty problémy technického rázu to má jistou sugestivnost. A nakonec i fajn závěr (když upustím od toho, co k němu vedlo). Ale pokud chcete vidět špínu a zvrácenost spodních pater Amerického snu + policajty ne jako hrdiny, ale jako lidi, dejte si Gone, Baby Gone. A pokud chcete vidět podělané terminátory v pekelné akci s podobně laděnou kamerou (jen znatelně lépe provedenou) dejte si Elitní Jednotku. ()

Reklama

Wacoslav1 odpad!

všechny recenze uživatele

Tak jsem zase jednou slusne naletel teda na uvod abych nehral zbytecne prekvapenyho musim rict ze uz podle traileru jsem cuchal slusnej pruser ale pak jsem si zase rekl kurva kdyz to ma 81% tak to snad tak hrozny nebude ale chyba lavky nehodlam ted resit tu dementni kameru o ty uz toho bylo napsano az dost bohuzel tady se nepovedlo lautr vubec nic celej tan pribeh kterej bych ani pribehem nenazyval je to jenom stupidni reklama na hrdinsky Americky policajty mne totalne nebavil ty dva kokotsky hlavni hrdinove byly fakt ultratrapny furt jenom fuckovali kydali jiny sracky hrali si na hrdiny a mysleli si snad ze sou nejvic cool nebo co a z toho se mam jako podelat? vubec nic jako ztotozneni se z jejich osudem tu absolutne nefunguje a do deje to nevtahne uz vubec akce je zalostne malo a kdyz uz se nejaka najde tak ji zabije ta otresna rozklepana kamera diky ni neni videt ani prd tak a ted bacha SPOILER na konec kdyby ty dva kriplove na konci oba chcipli tak bych mozna dal i 1* ale zel bohu sejmou jen jednoho z nich a ten druhy pak stka na pohrbu a je chudak tak rozhozenej ze ze sebe nevypravi kloudne slovo no to je dojak jako prase! Amici zamackli slzu a Wacoslav 1 vypnul svuj prehravac po zabitych 100 minutach zivota jasnej ODPAD! a propadak roku ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Film natolik zaujatý svou formou, až přestává být podstatné, že má i nějaký obsah. Hypermedializovaný styl bez přísně dodržované kontinuity mezi záběry částečně omlouvá rozdrobenost zápletky, škoda však, že jeho modernost nenachází adekvátní odezvu ve vyznění filmu, které je naopak velmi konzervativní (heroizace policejní práce, potlačení náznaků latentní homosexuality ve prospěch tradičního rodinného modelu). Počínání ústřední dvojky, která svou službu vlasti proměnila v něco mezi videohrou a reality-show, není podrobováno kritice, kterou by tak jako tak oslabovalo „empatické“ přejímání jejich úhlu pohledu a rozšíření náhledu do jejich životů o soukromou sféru. Oba dva přitom očividně trpí poruchami sebeovládání a užívají srovnatelně razantních postupů jako grázlové, na nichž si vybíjejí vztek. Nepopírám, že pár záběrů je zatraceně cool (Gyllenhaal klikující za svitu neonů) a že se Anna Kendrick rozkošně usmívá (nic jiného jí scénář ani nepředepisuje), ale jako taková postrádá Patrola hloubku, koncept i jakékoli estetické kvality. 70% ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Je to škoda, ale určitě jsem na tohle téma jsem viděla už lepší filmy a zpracování dokumentární formou mě tentokrát vůbec nesedlo. Napětí a akce tomu rozhodně nechyběly, ale kamera mně vadila celou dobu, to byl děs a přefuckováno tam bylo opravdu zbytečně moc. Můj dojem z celého filmu nezachránila ani druhá o něco lepší polovina a emotivně silný závěr. Rozhodně se to nevyrovná třeba The Shield, nebo Polisse. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (36)

  • Hlavní hrdinovia sa označujú ako „13X13“. Prvá číslica "13" je číslo divízie, čo je divízia Newton umiestnená na adrese 3400 South Central Avenue 90011. „X“ je typ hliadky (odkazuje na „extra hliadku“). A druhá číslica "13" je časť divízie. (zajo91)
  • Jake Gyllenhaal (Brian Taylor) a Michael Peña (Mike Zavala) dostali v rámci herecké přípravy elektrošoky taserem, které jsou vyžadovány při policejním výcviku. Působení taseru mělo trvat "pouhých" pět vteřin. Nikdo z nich nevydržel do konce. Jake Gyllenhaal na sebe prozradil, že vydržel 1,5 vteřiny. Vedle taseru si mohli vybrat také nastříkání pepřového spreje do očí, ale kvůli délce působení pepřového spreje raději zvolili taser. (smack)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama