Režie:
Kevin ConnollyKamera:
Michael BarrettHrají:
John Travolta, Kelly Preston, Stacy Keach, Pruitt Taylor Vince, Lydia Hull, Luis Da Silva Jr., Spencer Lofranco, Ella Bleu Travolta, Chris Mulkey (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Příběh nechvalně proslulého šéfa podsvětí Johna Gottiho (John Travolta), zvaného “Teflonový Don”, člena newyorské zločinecké rodiny Gambinových. Sledujte očima Gottiho syna Johna juniora (Spencer Lofranco) tři bouřlivé dekády Gottiho života, během kterých se společně se svou ženou (Kelly Preston) navzdory mnoha tragédiím a pobytům ve vězení snažili udržet rodinu pohromadě. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (87)
Travolta má snad nejhorší nos na projekty ze všech velkých jmen v Hollywoodu. Gotti je pouze sestřih videoklipů z jeho života a skoky v čase ničemu nepomáhají, film totiž vůbec negraduje. Neschopnost režiséra potvrzuje i vedlejší postava Paula Castellana, jehož aura legendárního šéfa mafie naprosto zastiňuje Gottiho, který by logicky měl být hlavní hvězdou. ()
Na úvod musím říct, že se rozhodně nejedná o špatné dílo, jen se nevyužil pořádně potenciál. Travoltovi role sedla, ikdyž nejvíc charisma měl ve své třetí etapě života a to jako stařec ve vězení umírající na rakovinu. Občas tam byli hluché a nezáživné místa, ale ve zbytku se jednalo o dobře podanné mafianské vendety. Zajímavé je, že se to opravdu stalo a teflonový Don si vydobil respekt a úctu u spoustu občanů, jelikož čistil město a likvidoval gangstery. Největší respekt patří jeho ženě, že celé tři dekády vydržela nátlak policie a manžela za mřížemi. Jako poslední z rodiny zůstal jeho syn, kterému se podařilo po dlouhém boji dostat zpět na svobodu. 65% ()
Útržkovitá etuda ze života dalšího slavného mafiána Johna Gottiho a to na základě biografie ´Shadow of my father´ který napsal jeho syn John Gotti Jr., což by mělo znamenat, že bude příběh odvyprávěn z jeho pohledu. Kupodivu je to přesně naopak. Celé to vypráví přímo John Gotti a to mnohdy i přímo k filmovým divákům svým pohledem do kamery. Film hojně využívá retrospektivu, což docela vede ke zmatku, z jaké doby vlastně co je. Vyprávění má být především v souladu otce se synem, ale dohromady toho tady zase tolik není. Jen něco málo rozhovorů z věznice, kde Gotti starší mluví o rakovině, utrpení a hlavně minulosti. A synovi samozřejmě také výchovně káže. Avšak jeho syn chce být jako on a nebo ne? Je v tom ohromná nerozhodnost. Příběh v podstatě nemá ucelený plynulý děj. Sem tam nějaké jednání, vzteku a nesouladu a k tomu občas nějaká ta masová vražda. Smysl všeho jako celku budiž záhadou. Biografie mafiánských etud Johna Gottiho, byť jen pro televizi, byl už dříve natočen pod prostým názvem ´Gotti´ (1996) a po obsahové i dějové stránce je daleko přínosnější. Toto další zpracování některé události zopakuje, ale zůstávají právě v dějovém vývoji nepochopitelné. Starší televizní snímek vše osvětlí daleko lépe. Další útržkovité epizodky již jakoby se zdáli svou nesouměrností naprosto zbytečné. John Travolta se snažil být drsnějším předobrazem, než jaký byl předchozí Armand Assante, ale když není dobrý scénář, ani Travolta to nezachrání. Suma sumárum, snímek vypadá jako brutálně sestříhaný seriál, který vlivem toho ztratil vše patřičné na jednoznačnosti, správného tahu na branku a hlavně své výpovědi. Co tím chtěl vlastně básník říci? Že byl Gotti sice mafián s několika zářezy na pažbě, ale stále člověk, který dokázal ve své čtvrti zařídit pořádek a bezpečnost? To se třeba o Hitlerovi kdysi říkalo také. ()
Když jsem si po verzi s Assantem říkal, že Gottiho by se měl v budoucnu ještě někdo chopit, tak jsem to rozhodně nemyslel takhle. Travolta ještě jakž takž ušel a nastínění mafiánského prostředí se také dalo, ačkoliv Connolly není žádný Scorsese či De Palma, nicméně dějově to byla ukrutná nuda, kterou občas sice rozčísly nějaké ty výstřely, ale ty spíš ten celkový zmar podtrhovaly. Tak snad příště. 35% ()
Velká dějová křeč s nevýraznými aktéry, slaboučkým scénářem a veskrze rutinním řemeslným dotykem, kterým by chtěl Connolly navázat na Scorseseho a spol, přestože na to ani zdaleka nemá. Lehce nad vodou to drží jen vitální Travolta. Více zde. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (11)
- Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (ČSFD)
- Původně měl film režírovat Nick Cassavetes, avšak dal přednost filmu Yellow (2012). (Sufferer)
Reklama