Režie:
Ruben FleischerScénář:
Will BeallKamera:
Dion BeebeHudba:
Steve JablonskyHrají:
Josh Brolin, Sean Penn, Ryan Gosling, Emma Stone, Giovanni Ribisi, Nick Nolte, Anthony Mackie, Mireille Enos, Michael Peña, Robert Patrick, Jon Polito (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Mafián Mickey Cohen platil v polovině 20. století za nejmocnějšího a také nejbrutálnějšího bosse na západním pobřeží Spojených států. Učil se od Al Capona a v Los Angeles kontroloval kšefty s drogami, prostituci i odbory. Město se tak ocitá pod jeho nadvládou. Má pod palcem skoro všechny, včetně policie a soudů. Jedinou výjimku tvoří policejní náčelník, který pověří seržanty O'Maru a Wooterse sestavením speciálního týmu pěti nebo šesti mužů, kteří se pokusí zničit Cohenovo impérium, aniž by měli oficiálně něco společného s policií. (TV Nova)
(více)Videa (28)
Recenze (1 219)
Ještě větší chybou, než čekat od Gangster squad nové L. A. – Confidential, je pustit si dva dny předtím… L. A. – Confidential. Limonádová hra na gangstery, která šlape především na ‚sunny‘ notě mi ani tak nevadí, protože herci padnou do dobových obleků přesně, cigaret se vykouří nespočet a záminek pro to, aby se rozštěkaly Thompsony, se v ději najde přehršel. To vše zkousnu do momentu, než si Fleischer řekne, že by chtěl být novým DePalmou a z vtipného konverzačního humoru přepne do vážného módu, kde se nechytá ani omylem. Vlastně všechny akční scény jakoby do filmu narval někdo dodatečně, ze dvou ženských postav má ukotvení v ději jen jedna a samotnou policejní jednotku táhne Brolinovo charisma a Goslingův úsměv. Vše pak korunuje sbírka otravných hollywoodských klišé. Zasloužený fail. ()
Prequel k L.A. Přísně tajné spojený s remakem Neúplatných. Staví to na událostech zmíněných na začátku prvního a přebírá to strukturu toho druhého, kdy sledujeme gradující guerillovou válku malého speciálního týmu policajtů s krutým gangsterským bossem, kterou v obou dílech částečně spustí zabití dítěte gangstery a dál se jede podle podobných, očekávatelných notiček. Scénář odsýpá, ale má rezervy hlavně v jednorozměrných postavách, které se navíc chovají dost stupidně, hlavně si při raziích nenamáhají zakrývat tváře, ačkoli pracují v těžkém utajení. Luxusní obsazení nemá moc co hrát a jen cedí drsné hlášky, přehazuje si navzájem brokovnice a nebo je prostě sexy a charizmatické - a Sean Penn si svého přestřeleného záporáka pěkně užívá. Akce je hodně, ale nijak zásadní, včetně závěrečné přestřelky. Vizuálně je to pak zatraceně sexy, jen občas trochu moc digi. Žánrová špička to není, ale i tak se na to jednou ročně rád podívám. ()
Ďalší dôkaz, že scenáre v Hollywoode už píše hocijaký mongoloid, pripútaný v štúdiu reťazou k radiátoru. Tak zlé dialógy som nepočul od posledného filmu s Dolphom Lundgrenom. K tomu nevýrazní herci (Penn si to užil, ale nútia ho vypúšťať z huby hrozné blbosti) a nulová dobová atmosféra. Akčné scény sú fajn, miestami takmer super, a celé to má našťastie slušné tempo, ale to už film nezachráni. ()
Šest statečných a neúplatných versus jeden vážný adept na návštěvu plastické chirurgie a psychiatrické ordinace. Vůbec by mi nevadilo, že se Fleischer snaží podivnou míchanici gangsterských a noirových motivů maximálně přizpůsobit čtenářům komiksů a hráčům videoher, kdyby film neselhával na základnějších úrovních: charakterizace postav, vytváření dramatického napětí, logika jednání, konzistence atmosféry. Držet se celý film důsledně komiksové stylizace à la Dick Tracy (ze kterého nejspíš utekl Pennův psychotický troll), pomlčím nad neuváženou násilností mnohých scén a za mravoučnou poznámku mi nebudou stát ani fašistické metody „lovců“ (kteří oproti De Palmovým Neúplatným očividně nemají žádné morální zábrany). Sklouzávání k heroickému patosu je ale mnohem častější než záměrné parodování žánru. Na pohyb z jedné krajnosti do druhé nejvíce doplácejí hrdinové, kteří sice vypadají dobře na plakátech, zároveň jsou ale plakátově ploší. Ani obsah, ani způsob vyprávění nenabízí nic, co by dokázalo vtáhnout, přimět nás strachovat se o postavy, nebo alespoň vzbudit zájem, jak bude příběh pokračovat. Coby brutálně přímočará a přímočaře brutální střílečka (žel bohu s vrcholně nepřehlednými akčními scénami, pěstní souboj nevyjímaje) Lovci mafie jeden večer zpříjemnit dokážou, ale i jako takoví zanechávají pocit hořkosti. Nenatočit nic šťavnatějšího s takhle luxusním obsazením, s oscarovým kameramanem a vcelku schopným hudebním skladatelem, to považuji za organizovaný zločin hollywoodského ražení. 65% Zajímavé komentáře: FlyBoy, Theatis, mcb ()
Fleischerove videoklipárske pracovné postupy majú veľmi pozitívny dopad na konzumného diváka, zároveň si však treba dať pozor aj na obsah a nevenovať všetku pozornosť povrchnej audio-vizuálnej stránke. Aj tá môže niekedy ubrať filmu na vážnosti. Menej presýtených filtrov, slow-motion záberov a bola by z toho naozaj úderná noirovská záležitosť. Tradičný gangsterský príspevok sme tu však nemali dlhšiu dobu, preto tieto chybičky krásy nepovažujem za nejakú markantnú trhlinu. Scenár možno neprinesie nič nové, ale aspoň sa drží zaužívanej šablóny a nie je prvoplánový a deravý. Brutálny herecký ansámbel prispieva ku kvalitám, i keď z niektorých postáv sa dalo vyťažiť viac charakteru, ktorým by sa vryli do diváckeho povedomia. Nepopieram, že časom tento snímok vyšumí z hláv ako šumienka, ale v danom momente som si ho naozaj užil. Populárna hra Mafia sa tak môže tešiť z kvalitnejšej adaptácie, než ktorú dostal Max Payne, Resident Evil, či Tomb Raider dokopy. 80%. ()
Galerie (68)
Zajímavosti (32)
- Scénář zpracoval Will Beall podle série novinových článků Paula Liebermana, který napsal i stejnojmennou knihu, vydanou v ČR souběžně s premiérou filmu. (hippyman)
- Jedním z manažerů lokačního týmu byl i český rodák žijící v Los Angeles Pavel Štěrba. (violes)
- Vedle Emmy Stone se konkurzu na roli Jean zúčastnily také Ashley Greene, Teresa Palmer, Camilla Belle, Alyson Michalka, Lily Collins, Emmy Rossum, Amanda Seyfried a Maggie Grace. (oje)
Reklama