Reklama

Reklama

Výheň

(festivalový název)
  • Německo Hell (více)
Trailer

Obsahy(1)

V roce 2016 dojde na Zemi k výraznému oteplení, kdy se průměrná teplota zvedne o deset stupňů. Lidem začíná docházet voda, jídlo i benzín a postupně vymírají ať už hladem, žízní nebo souboji mezi sebou. Přežít můžou jen ti nejsilnější a nejodvážnější. Sestry Marie a Leonie společně se dvěma muži vyráží v autě zkusit štěstí vysoko do hor. Po cestě však padnou do pasti skupině farmářů, kteří chytají náhodné oběti. Lidské maso se pro ně totiž stalo jediným dostupným zdrojem potravy… (SOLOM.)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (129)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Mix špinavého postapo a buranského horroru mě potěšil. Neutěšené, beznadějné, syrové. Slunce pálí na plné šlupky, nedostává se vody ani potravin. Malá skupinka cestuje autem do hor, kde doufá najít vodu a bezpečné místo pro život. Netuší, že do cesty se jim postaví překážka v podobě hladové komunity... Napínavé od začátku až do konce. U těhle příběhů se většinou těším na brutální masakr hlavních postav, tentokrát jsem jim výjimečně držel palce... Snad jen kamera se občas zbytečně třepala, alespoň že příhodná hudba vše vyvažovala. Jinak zde není důležité co a proč se stalo, ale jak se s tím vším hlavní postavy vypořádají. A cíl je jasný od začátku. ()

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Kvalitný postapokalyptický príspevok z nemeckých krajín, ktorý sa síce nemôže pýšiť originalitou, no v rámci (sub)žánru patrí k tomu najzaujímavejšiemu čo sa tu v posledných rokoch objavilo. Krajina zdevastovaná slnkom v blízkej budúcnosti, hŕstky zblúdených ľudí, násilnícke skupiny s vlastnými pravidlami... Dve sestry putujúce s priateľom narazia na šikovného pocestného, ktorého k sebe priberú, no onedlho sú prepadnutí a mladšia sestra je unesená. Snaha o jej záchranu ich rozdelí a privedie až do tajomnej dediny s podivnými obyvateľmi. A práve tu sa odohráva záverečná tretina filmu, ktorá ma donútila k hodnoteniu prihodiť ešte hviezdičku. Hustnúca hororová atmosféra, vyúsťujúca do zbesilej útekovej akcie mi totiž perfektne sadla, prekvapila a zároveň oživila pomalšie tempo filmu. Mimochodom, film mi pripomenul Resident Evil – jednak 3. diel filmovej série a tiež 4. diel hernej série (tou dedinou), čo tiež považujem za pozitívum. ()

Reklama

Terzeus 

všechny recenze uživatele

Atmosférou hutný no obsahom dosť skúpy post apokalyptický film. Dobre natočený. Ten film je skrátka plný opakov. Každý plus má svoju druhú stranu mince. Namiesto vymenovania plusov a mínusov preto radšej prejdem na jadro veci. Nekonzistentnosť a chovanie postáv. Dve kamene úrazu. Nevadila by mi tá neoriginálna zápletka, teda, ani mi nevadí, ale je šialene plytká a z hľadiska hlavných postáv mi bolo takmer ukradnuté či sa vyrieši. A hoci tam dramatický náboj je (vďaka ostrej réžii), motivácie hlavných postáv ho zatieňujú. Totiž, ako napísal Shadwell, jediný kto vo filme má cieľ a systematicky premýšľa v danom svete, sú záporné postavy. Kalkulujú, majú plán, vedia, čo robia. Hlavné postavy sa len chcú dostať do hôr ale to diváka vôbec nezaujíma, sleduje ich na ceste a pri ich každodenných problémoch a hory mu nemá, čo pripomínať, nemá k nim vzťah a túžbu po nich nemá ako od postáv prevziať. Tak to aj neskôr vyzerá keď je prakticky celý film o oslobodení zopár postáv a končí strašne skratkovito, navyše k nemu vedie aj nutný podiel nudy. Práve koniec je nekonzistentný najviac, na jednej strane završuje motív, na druhej strane je divákovi úplne ukradnutý, sledoval predsa úplne iné veci, úplne inú stránku postáv a prakticky, ani mu nezáležalo na jednej z nich. 60% ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Postapokalyptické filmy mám docela rád, především ty jenž koketují s hororovým žánrem a neobjevují se v nich ultrarychlé zombie. Do tohoto snímku jsem však šel s mírnými obavami, protože německá distribuce mi toho zatím moc dobrého nenabídla. Jaké však bylo mé překvapení, když film skončil a mně nezbývá než hodnotit docela kladně. Již od samotného začátku máme šanci sledovat pustou krajinu ala Šílený Max, kde se hrstka hlavních hrdinů snaží získat cenný benzín a nějaké suroviny. Sluneční žár je mnohdy opravdovým nepřítelem a tvůrcům pomohlo ono ostré světlo docela slušně po celou dobu zakrývat některé nedostatky, co se kulis týče. Atmosféra tajemna však postupně nabírala na síle a s příchodem nové postavy se konečně dostal film do další fáze. Celý příběh totiž začínal dostávat nový nádech a to díky „nelítostným“ farmářům. V tuto chvíli jsem se začal i já domnívat, že budu sledovat další buranský kousek, ale nebylo tomu tak doslova. Přece jenom jsem očekával trochu více surovosti, ale tvůrci se k tomu postavili dosti odlišným způsobem, za který jsem jim byl ve finále vděčný. Ne každý film musí být prosáklý krví nebohých obětí a jedna gore scéna střídá druhou. Zde byl zvolen poněkud decentnější styl, který nás ovšem o slušnou porci napětí určitě neochudil. Herecké obsazení sice mohlo být určitě lepší a do jisté míry jde i o jednu ze slabin, ale Hannah Herzsprung si mě dokázal získat na svou stranu a určitě se brzy mrknu na nějaké její další filmy. Talent po otci nezapřela. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Slušný post-apo, který ale trpí dvěmi celkem vážnými neduhy: ____ (i) Namísto toho, aby tvůrci malinko rozvedli globální katastrofu způsobenou slunečními erupcemi, zalomili celý film do konvenčního survivalu. Přitom pátrání po příčinách a důsledcích této katastrofy by vydalo na samostatný vědecký seminář. Očividně tu máme co do činění s tzv. gimmickem – vábničkou lákající diváckou pozornost, která je ale ve výsledku bezúčelná. Gimmick je tedy v podstatě opakem macguffinu, což je pojem z učebnic scenáristiky označující předmět, který pohání postavy ve filmu, ačkoli pro diváky je víceméně nepodstatný (transformeří kostka, kaneovské sáně…). Takový macguffin je jistě v pořádku, problém je v tom, že gimmick, který naopak nezajímá postavy, ale o to víc diváky, představuje už jistý prohřešek. ____ (ii) Velký oříšek post-apo filmů spočívá obecně v tom, že postavy musí vždycky za něčím směřovat, po něčem prahnout, jak se v každém příběhu sluší a patří, jenže za čím mají prahnout ve světě, který je zruinovaný a u konce s dechem? Výsledkem je to, že než že by postavy k něčemu směřovaly, spíš neustálé od něčeho utíkají, což je možná dobrý jako výchozí impuls, ale celý film to zpravidla neutáhne. Ten, kdo tu za něčím směřuje a provádí stěžejní akce, jsou totiž záporáci, zatímco hlavní postavy na ně pouze reagují. Kdyby byl film natočen z pohledu záporáků, byl by podle všeho mnohem lepší. Příznačná je v tomto směru scéna, v níž hlavní hrdinka pozoruje z okna dění na dvoře podobně jako nějaký pasivní divák plátno v kině a jen čeká, co bude dál. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Originální název filmu Hell není zamýšlen jako anglický výraz pro „peklo“, nýbrž německy „jasný“. (Pepy)
  • Pieseň, ktorá v aute hrá viackrát za sebou, je známym songom z 80-tych rokov s názvom "99 Luftballons" od nemeckej speváčky menom Nena. (MikaelSVK)
  • Okrem Nemecka, odkiaľ film pochádza, sa filmovalo aj na francúzskom ostrove Korzika. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno