Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Třídílný televizní mysteriózní film Ztracená brána je volným pokračováním divácky úspěšného třídílného televizního filmu Ďáblova lest.  Hlavními protagonisty detektivního příběhu s tajemstvím jsou znovu Ivan Trojan, Anna Geislerová a Jiří Dvořák. Zatímco první triptych byl spojen s existencí Ďáblovy bible, tento se dotýká záhady unikátního středověkého díla, Voynichova rukopisu. Odkud pochází podivná rostlina? Proč někdo opakovaně vraždí kvůli jejímu jedinému listu? V dramatickém souboji s neznámým vrahem odhalují vyšetřovatelé šokující souvislosti. Usilovně pátrají po tajemném pachateli, aby zastavili zlo. Sami se přitom dostávají do ohrožení. Vyšetřování je plné zvratů a nečekaných komplikací. Kulisy televiznímu filmu poskytnou staré části Prahy, dostaneme se i do spletité sítě chodeb v pražském podzemí, kde se děje cosi nevysvětlitelného. Znepokojivé stopy na místech činu zavedou našeho religionistu Ivana Trojana k Zednářské lóži, ale také na tajemné místo, kde se setká s podivnou bytostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

TV spot 1

Recenze (311)

jh666 

všechny recenze uživatele

Ztracená brána je povedené pokračování Ďáblovi lsti. Vrací se ústřední trojice, kterou doplňují další zajímaví čeští herci. Jinak můžu napsat jen to, co jsem napsal už u předchozího. Dobré herecké výkony. Pěkně budovaná atmosféra, skvěle skloubená kriminální a fantastická zápletka. Jen toho Trojana mi přišlo nějak málo. 85 % ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

Cítím poněkud větší odpovědnost při psaní tohoto hodnocení než u jiných. Pan režisér totiž prohlásil, že zdejší ohlasy reflektuje... Ikdyby to byl jen vtípek, nevadí, protože budu vesměs pozitivní. Jirka Strach drží úspěšně vysokou latku svých děl. Už jen to, že jsem bez sebemenšího pocitu promarněného času věnoval 3 nedělní večery české tv tvorbě je významným plusem a u mě výjimkou. V první řadě musim pochválit námět, kterej je režisérsky dobře zvládnutej a spolu s detektivní zápletkou zaujme. Od začátku až po povedený závěr ( který by mohl nabízet i velmi zajímavé pokračovaní ). Dále velmi dobrá kamera a výběr herců - baví mě, když i do epizodních rolí jsou angažováni hodně dobří herci. Má to prostě styl! Jen tak dál... Ústřední detektivní dvojice je něco ve stylu "Mulder and Scully", ovšem odlehčenější - někdy možná až moc jednoduše na můj vkus ( židovská lakota, "vidlák" v Praze ). To je ale jen taková prkotinka, který se člověk i tak zasměje. Můj problém je, že mi úplně nesedí Aňa a ačkoliv mám rád Jirku Dvořáka, pro roli detektiva bych asi vítal někoho civilnějšího... Ovšem Rudly alias majora Kalaše už se asi nedočkám, no :-/ . Tolik jen drobná skromná vítka k jinak skvělému dílu! ()

Reklama

6thSun 

všechny recenze uživatele

Ach jo, zase to kazí pointa...... (SPOILER) ......... Pár Zednářů odhalilo tajemství posmrtné brány, a proto musí zemřít. Podle všeho ale jen díky tomu, že ji otevřeli. Jeden by teda čekal, že když na to přišlo jen pár lidí (navíc akademiků), bude to tajemství zatraceně těžko odhalitelný a ona brána na nějakým hodně nepřístupným a zastrčeným místě. Jenže kdepak, ona je ve středu Prahy, na v podstatě komukoli přístupném místě. Strážce brány by tak měl pořád co dělat, páč by mu tam furt někdo lez a podzemí by už muselo být narvaný mrtvolama. Nebo Topferův žid, jenž má neskutečně hravou povahu a místo aby ve chvíli, kdy umírá, sdělil Trojanovi skutečné místo brány, raději mu dá zašifrovanou hádanku. A tak dál, koukám, že většinu z toho jste tu už stejně vypsali........ (KONEC SPOILERU) .........Pak jsou tady detaily z jiného soudku, jako Trojan, jehož postava, zdá se, ví naprosto všechno na světě (přesto dokáže svého vědátora hrát poutavě, což se dá brát za triumf herectví) a Dvořák, jenž zpochybňuje všechny vědátorovy důkazy, přestože cajty vždy navedou správným směrem. Nebo technické nedostatky, jako elektronické hodiny při prvním Dvořákově vstupu na Finanční ouřad, jež ukazují půl sedmé, kdežto při následné debatě je teprve půl druhé. Na druhou stranu potěší pár dobrých hlášek, které to celé potřebně koření, ačkoli třeba ta o vybírání stováka za každé sprosté slovo je vyždímána do nejsuššího sucha. Taky je mně naprosto jasný, že kdyby to natočili třeba Rumuni, určitě bych tomu nevěnoval tři a půl hodiny svého života. Takhle jsem na to koukal docela s chutí (konzistentně nepoutavější je druhý díl), teda až na tu pointu. Ach jo. 60 - 75%, pointa 0% ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Dobře, budu vypadat jako blázen, že si dávám Stracha pozpátku a rozhodl jsem se dík zmatené České televizi sledovat Ztracenku, aniž bych znal alespoň děj Ďáblovy lsti, na niž tato minisérie navazuje.. Ale.. Nevadí, protože já začínám být blázen, přinejmenším blázen do Strachových přesahových kriminálek, takže jakýpak copak..;) Co napoví první epizoda ?? Že můj oblíbený režisér natočil českou Šifru mistra Leonarda, která dík sympaticky vysoké porci nadhledu strčí i v televizním kabátku tu hollywoodskou šmíru do kapsy i s prstem v nose, že Ivan Trojan chodí ke stejnému kadeřníkovi jako Tom Hanks, navíc oba nemají příliš co hrát, a že Jiří Strach divákovi nabídl další řemeslně naprosto lahůdkový projekt - Šec snad s tou kamerou i spává !! ;) - jehož o potlesk vstoje nepřipraví ani typicky porevoluční nedokonalý scénář.. A když režisér znovu dokázal i ty sebemenší role vyztužit výbornými herci, k nímž lze těžko hledat výhrady, lze Ztracenou bránu klidně vyvézt za hranice, což o většině jiných tuzemských záležitostí lze říct jen stěží.. Myslím, že ani se Ztracenou branou se Jirka neztratí, a tak jsem zvlášť po tom strachovsky tradičně luxusním cliffhangeru skutečně zvědav na zbylé dvě epizodky a to tak, že hodně.. Konečné resumé ?? Nesmírně dobré !! Tady skutečně ty koncesionářské poplatky v kanále neskončily, byť děj naznačuje opak..;) ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

1. a 2. díl Kopance ve scénáři, typická vašíčkovská mystéria prodávaná se slevou v myšlenkovém supermarketu, místy chabé dialogy (postava rabi Töpfera slepená z anekdot), rozčilující oslí můstky a díry v logice i motivaci, které u žánrovky rozčilují. Vašíčkovy předlohy mají obecně ten problém, že se soustředí na konspirační teorie a odkazování k vnějšímu světu, zatímco uvnitř zeje jenom chaos a prázdnota doslovnosti. Ač scénář nepochází z jeho dílny, tenhle "blbštajnův" syndrom tam pořád cítím... Navíc: 70 minut trvá expozice a slepá dějová ulice (okatá), dalších 70 se vleče ospale k náznaku mystéria, které ale ve světě bulvarizovaných záhad zavání zase nějakým průšvihem "ne z tohoto světa". Strach může dělat cokoli (vést civilně herce, sem tam si vyhrát s vizuálem, držet jakýs takýs rytmus), ale detektivka, kde během prvních deseti minut vystupuje imbecil, který nepozná chlapa v drahém obleku od bezdomovce z Hlaváku a dvojice "takyokultních" detektivů, kterou povolá vyšetřovatel na základě špatně nakreslené Davidovy hvězdy, prostě může vypadat nadprůměrně opravdu jen v okresním přeboru. Ruku na srdce, tenhle žánr je tu zakletý a ztracený. 3. díl Logické díry už radši ani nebudu vypočítávat, jediné řešení je přestat ptát se, proč postavy jednají tak, jak jednají. Rozuzlení přineslo přesně to, co jsem čekal, jakousi švejkovskou verzi zednářství, v níž utajení stoupenci učení popíjejí pivo v hostincích, zatímco v odemčených domovech se jim válí insignie a bytosti z druhé strany brány se chovají jako James Bond křížený s agentem WC40. Těch pitomostí je tam moc i na novodobý Malý pitaval z velkého města. Jako mysteriózní detektivka o "středu myšlenky" (něco mezi telepatií a duchovní kontrarozvědkou) je tohle vážně praštěné chrámovým ochozem. Jen doufám, že to nebude pokračovat dílem, v němž se prostý český religionista změní na duchovního guru čtoucího myšlenky zbytku společnosti. Už takhle se mi z té pravdivě řečené lži nebo lživě řečené pravdy zatmívá před očima. Možná by z druhé strany brány bylo na čase povolat nějakého dramaturga. Třeba by se pak nějak vyřešil i filozofický problém, zda může fungovat seriózně se tvářící mystérium s poněkud fraškovitým pojetím žánru. A zda má cenu na 210 minut točit detektivku s největším počtem mylných zatčení v dějinách kriminalistiky. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (23)

  • Na začátku druhého dílu, kdy Sumara (Jiří Dvořák) při příjezdu do botanické zahrady přeje dobré ráno, hodiny ukazují 14:00. (jecmen2)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno