Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Petr je posel, vlastně messenger. Je to jeden z těch mladých mužů, kteří se na svých kolech stali nedílnou součástí koloritu současných měst. Je to člověk nekonformní, který se odmítá sžívat se současnou pokřivenou společností, se všemi těmi jejími pohodlnostmi, konzumem a lží, s jejími pseudopravdami, pseudocity, pseudoláskami a pseudohodnotami. Petrova nespoutanost přináší stále větší a větší problémy. A Petr je přesně člověk, který si nikdy nepřizná, že by mohl být u konce s dechem. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (87)

klukluka 

všechny recenze uživatele

Nesedí mi styl vyprávění Marka Epsteina. Tři čtvrtiny filmu si lámu hlavu s tím, o čem že to má vlastně být..? A odpověď mám přitom celou dobu přímo před očima- tohle bylo všechno. Všední život po všech stránkách průměrnýho kluka, kterej jezdí rád na kole. Karamboly v práci, v lásce i na bicyklu a šmitec. Všechno. Do toho příšerná estetika, rozpačitý herecký výkony a enormně slabá kamera. Finále jako dvakrát podtržený velký špatný. Beze smyslu, fakt. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

I když je konec předvídatelný nabízí Posel pohled na dnešní svět. Zdá se mi, že český film je úspěšný, právě pokud se zaměří na současnost, byť temnou a poznamenanou. Ať už je to Rodina je základ státu nebo Kobry a užovky. Právě srovnání s posledním jmenovaným je nasnadě - dějová linka je v řadě bodů podobná, obsazení hlavního hrdiny Matějem Hádkem ... to vše vybízí k porovnání. Na rozdíl od mnohých zde mám scénáře Marka Epsteina ráda a tady na navíc v tom nevinně - scénář napsal dávno před Kobrami. Posel se mnohem víc drží hlavního hrdiny, ostatní postavy se odvíjí právě ve vztahu k němu. Tak jako si hlavní hrdina uhání ulicemi Brna, jde i režisér Michálek vlastní cestou, leckdy nevyjetou pěšinou a po schodech. A to je mi právě na filmů sympatické - je svůj. ()

Reklama

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Vladimír Michálek se snažil scénář Marka Epsteina dostat do kin po několik let. Nakonec jedinou finanční podporu našel u České televize a ta až následně poté, co snímek vznikl, rozhodla o jeho kinodistribuci. Je třeba brát v potaz, že film vznikl v obdobných podmínkách jako televizní filmy, které nás ustavičně straší v neděli večer. Posel získává body za to, že televizní původ dokáže zakrýt dynamickým sestřihem a výraznou Štrbovou kamerou, potěší i způsob, jakým dokáže na plátně zvěčnit genius loci moravské metropole. Film má hlavně v první polovině drive a je na hony vzdálen svým televizním bratříčkům. Nadále však zůstává komorním dramatem, jež je spíše studií jednoho charakteru, než aby vytvářel skutečnou dějovou linku. Pojítkem scén jsou nakonec jen klasické milostné peripetie, jež psychologické aspekty poněkud banalizují. Ve výsledku film nevyniká žádnými velkými ambicemi, jde jen o nepříliš soustředěné odkrývání narušené morálky jednoho člověka, které na plátně skutečně nevyznívá tak jak na obrazovce v soukromém prostředí. Michálek schválně před projekcí v Puppu zdůrazňoval, že jde jen o "televizní, televizní, televizní film". Zatímco mohl být na obrazovce událostí, v kinech je odsouzen spíše k nezájmu. Mě však příběh i tak oslovil, se zájmem jsem ho sledoval od začátku do konce a i když byl v leččems nedotažený a banální, neiritoval mě. Konec byl možná až příliš jednoduchým řešením, ale film také mohl zabřednout do hrozícího sentimentu. Po herecké stránce Matěj Hádek předvedl sympaticky dvojznačný výkon, pro mě však exceloval především velmi zajímavý Jiří Vyorálek. Hůře dopadlo obsazení brněnských hereček, hlavně Gabriela Mikulková působila někdy trochu křečovitě a nepřesvědčivě. Michálek tedy dlouhá očekávání zcela nenaplnil, je otázkou kdy konečně dostane příležitost pro plnohodotný comeback (co je s dlouhodobě připravovanými projekty Salon Gruber, Vlci a psi či Město ptáků?). Epsteinovo jméno naopak začíná trpět inflací a i když jeho scénáře jsou poctivé a divácky vděčné, trpí absencí jakéhokoliv přesahu či větší hloubky a nedají se ani nazývat autorskými výpověďmi. Buď svoji reputaci v září napraví velmi slibně vypadajícím thrillerem Ve stínu, nad nímž strávil několik let usilovné práce, nebo nedávno ještě slibný talent potopí prokletí ze strany kritiky. ()

Tamdydam 

všechny recenze uživatele

Výbornej film po všech stránkách. Člověka jen asi nesmí odradit rozporuplná postava hlavního hrdiny. Alespoň tím si vysvětluju absurdně nízké hodnocení. Mě byl i přes jeho nezodpovědnost, dětinskost a další negativní vlastnosti vlastně sympatickej. Co je ale nejdlůležitější: krom zajímavého děje, dobrých hereckých výkonů, hudby, atd. Ten film je hlavně hrozně autentickej a věrohodnej ()

Inozuka 

všechny recenze uživatele

Zvolit si za hlavního hrdinu filmu kreténa je vždycky ošemetné a občas se tak stane, že to filmu zlomí vaz. Což je tak trochu případ Posla ... identifikovat se s Petrem je opravdu těžké a podstatně to ovlivňuje i hodnocení filmu. A na druhou stranu se dá říct, že ten ve finále není až tak špatný, protože před diváka klade právě toto dilema. Nicméně si nemyslím, že bych si Posla ještě někdy pustil - takže schíza jako blázen, kterou vyřeším neutrálními třemi hvězdičkami. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Film měl původně vzniknout jako TV film. Až později se rozhodlo, že půjde do kinodistribuce. (morgos)
  • Film nemohl sehnat žádné studio, které by film natočilo. Nakonec se ho ujalo brněnské studio České televize. (morgos)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno