Režie:
Robert RodriguezScénář:
Kyle WardKamera:
Robert RodriguezHrají:
Danny Trejo, Michelle Rodriguez, Demián Bichir, Mel Gibson, Amber Heard, Sofía Vergara, Charlie Sheen, Lady Gaga, Jessica Alba, Alexa PenaVega (více)Obsahy(1)
Machete je zpátky a pouští se se do mise, kterou by nezvládl žádný jiný smrtelník. Bývalý federální agent Machete (Danny Trejo) je pověřen americkým prezidentem (Charlie Sheen), aby se zhostil úkolu, se kterým si neví rady ani jeho speciální jednotky. Machete musí sám najít výstředního milionáře a obchodníka se zbraněmi Luthera Voze (Mel Gibson), který plánuje vypustit smrtící raketu. Na jedné straně je plán na rozpoutání války a anarchie na celé planetě – a na druhé jediný muž, jehož nejoblíbenější zbraní zůstává mačeta. (EEAP Film Distr.)
(více)Videa (9)
Recenze (679)
Tento film si asi neklade žádné vysoké cíle, snad jen pobavit diváka. S politováním musím říci, že se to, alespoň u mne, nepovedlo. Sexistická akční slátanina, natočená jako akční béčko, s lacinými triky a slabomyslnými dialogy. Jedničce, která pobavila, nesahá ani po kotníky. Komu se první díl líbil, druhý nedoporučuji, aby si člověk nezkazil dojem. Vesmírná trojka bude bez pochyby úplným krokem do tmy. 15% ()
Mačete je zpátky a dělá si prdel ze starých Bondovek. Motivace hlavní postavy je tu v podstatě totožná s prvním dílem, stejně jako mnoho použitých lokací. I ten Danny Trejo je stejný. Rodriguez lehce navazuje na první nástřel a připravuje si půdu pro velké finále, které zahlédneme v závěru. Herecká plejáda je barvitá, ale nejvíce vyčnívá schizofrenický diktátor Demiána Bichira, který může za nejvíc zvratů ve filmu. Mel Gibson svoji roli megalomanického záporáka docela zvláštním způsobem fláká a Carlos Estevez se jako prezident Rathcock zapisuje do dějin jako jeden z nejschopnějších prezidentů filmového plátna. Akce slušně odsýpá, i když je místy na jedno brdo, ale hlavně jde o tu nezaměnitelnou atmosféru naprosté úleťárny. Už ať je tu pokračování! ()
Nejednou mi ze pár místních a především milých uživatelů oblažilo Poštu přemoudřelými litaniemi o tom, jak to dělám a jak bych to dělat měl. Kouzelně hravý byl ten poslední, jež mi nakrásně vnukl smysl bytí, a nezapomněl mi sladce připomenout, že bych se "nad sebou měl opravdu za myslet". Inu tedy, jsa dobrácky otevřen komunitě a jejím přáním, jsem se nad sebou během horentního sraní teda za myslel. Nicméně, fungovat dle svého standardního vzorce, napsal bych pregnantně: "Je to píčovina! Raději se nechte přejet vlakem. Klidně i dvakrát". Ovšem vzhledem k čistotě databáze, o kterou se stará výše zmíněný pičoidní skunk, budete momentálně nuceni si přečíst veškeré aspekty tohoto filmu, tak jak je vidím já. Takže, abych tak nějak začal; dojem: na píču! Kamera: píča píču přibrala! Předloha: neexistuje, protože neexistuje píča, jež by zplodila obdobnou píčovinu! Námět: píča se marně snažila zfetovat píču, aby píču napsala. Scénář: píča nakonec tu píču zfetovala. Atmosféra: píča blije ve vinohradu. Vinohrad: Zachytil jsem v listí pár píč. Listí: větších píčovin jsem nepocítilo. Píča: Sláva za prvního čuráka! ()
Mačeta nekouří. Mačeta netweetuje. Mačeta nežertuje. A co je nejhorší, Mačeta nebaví.. Úroveň béčkových exploitačních filmů pro zapadlé teátry zvané grindhouse závisí na třech elementech: nadšení, peníze a nápady. Bez toho prvního to nejde. Když vám chybí to druhé, musíte je nahradit těmi zbývajícími. Když vám chybí to poslední, jdete do těch míst, co zpod skotské sukně kdysi ukazoval ještě nevypitý Mel anglickým okupantům. Zůstává otázkou, jestli prsní minigun, či rotor vrtulníku s funkcí navíjení střev splňují kritéria nápaditosti, ale to ať už rozsoudí vkus každého jednotlivce.. Houževnatý Hispánec s tváří připomínající Drážďany po pětačtyřicátém je bezesporu zajímavou, charakterově se rozvíjející postavou, která nám už zřejmě brzy zamíří i do vesmíru, ale na místě už dlouhou dobu přešlapujícímu Rodriguezovi je nutno do budoucna doporučit, aby si našel někoho, kdo by mu ve scénářích okysličil dialogy - třeba bráchu Quentina, ale musí být ve formě z počátku devadesátých let minulého století. P.S.: Ten Carlos Estévez se hodně podobal Charliemu Sheenovi, dokonce vypadal i stejně sjetě.. ()
Nehoraznej kulervouci mega narez. Trejo v zivotni forme masakruje vse co mu pride pod ruku, vnitrnosti a hlavy litaj na vsechny strany, vizual ocekavane jak 80tkovy becko, do toho tak stupidne vypadajici triky, ze si je clovek musi zamilovat, spousta hlasek a spousta znamejch xichtu v cameo rolich, obzvlast napad s Chameleonem je genialni. Pribeh ale prekvapive dava docela smysl, postupnej presun ke sci-fi a ukazky ze tretiho dilu zase slibujou ozvlastneni a ja se celou dobu kralovsky bavil. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (34)
- Ve scéně, kdy Chameleon (Lady Gaga) pronásleduje Mačetu (Danny Trejo), je vidět rozbité čelní sklo na její dodávce. Po nárazu a následném letu vzduchem ale žádné poškození zpozorovat nelze. (Lumberjack)
- V čase 01:05:00 během souboje Machete (Danny Trejo) a Bodyguarda (Marko Zaror) ve zbrojnici Voze (Mel Gibson) lze při výkopu Zarora vidět díru v rozkroku jeho kalhot. (bugfoot)
- Na scénáři se podílel bratranec Roberta Rodrigueze Álvaro Rodríguez, který spolupracoval již například na hudbě k filmům El Mariachi (1992) a scénářích k snímkům Od soumraku do úsvitu 3: Katova dcera (1999), Prckové (2009) a Machete (2010). (gogos)
Reklama