Reklama

Reklama

Film Bohemian Rhapsody je oslavou rockové skupiny Queen, jejich hudby a především Freddieho Mercuryho, který svou tvorbou i životem vzdoroval všem myslitelným stereotypům, díky čemuž se stal jedním z nejvýraznějších umělců na světě. Snímek mapuje raketový vzestup nekonvenční skupiny prostřednictvím jejich revolučního zvuku a ikonických písní, jako jsou „We Will Rock You“, „We Are the Champions“ nebo právě „Bohemian Rhapsody“. Jejich příběh začíná bleskovým startem, pokračuje neřízenou životní spirálou a vrcholí nezapomenutelným, strhujícím vystoupením na koncertu Live Aid v roce 1985. Na jeho pódiu Queen v čele se rtuťovitým Freddiem předvedli jednu z největších show v historii rocku. Jejich hudba byla a stále je ohromnou inspirací pro celý svět. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 7

Recenze (2 043)

verbal 

všechny recenze uživatele

Hudební spolek Kvír, vedený nesmírně talentovanou sexuálně dezorientovanou princeznou s východoněmeckým pornoknírkem, byl bezesporu kreativním fenoménem homohudby osmdesátých let, který dodnes nepřestává inspirovat ani jindy striktně heterosexuální génie. Citlivý přičmoudlý pánský kolonoskoper s přezdívkou Rtuťovitý Alfréd a chrupem jako z karikatury od Vyčítala, obklopený od počátku aurou perverzní dekadence, neboť v jeho pichografii chyběla snad jen zvířátka (samozřejmě samečci), se jasně vždy jevil ideálním materiálem pro rozporuplný autobiografický film, navíc když tak dlouho s popěvkem „We’ll keep on fucking till the end“ na rtech kokotoval s operou, až si střihnul Aidu. Na ten tedy nakonec došlo a je docela škoda, že jej sebrali neseroucímu se židímu Sašovi, protože výsledkem je sterilní kýčovitá Máyová báchorka a megakorektně vyvoněná pohádka o čtyřech bezkonfliktních sluníčkářích, z nichž jeden si sem tam nechal strčit do prdele péro (samozřejmě jen v nevinných náznacích), protože byl bezskrupulózně manipulován zlým intrikánským teploušem. Prostě takový mumulendový perfektně vyhajpovaný videoklip pro hospodyňky za zenitem a obstarožní otyloně, co mají rádi píssničky, ale nechtějí o své oblíbené kapelce slyšet nic fujtajblového, z nějž dosud přežívající členové, majíc zjevně produkci pevně v rukou, vyšli jako usměvavé a pozitivní Bárbinky. Panenka s porcelánovou hlavou, něco, jako když tenkrát Hájlendr romanticky vyprcával v té lezavé kose skotské vrchoviny svou drahou, dokud mu nepošla věkem, v pauzách leštil meč, vítr mu při tom čechral enormně bujnou kštici a vzdouval kilt, chladné slunce něžně svítilo do vřesoviště a na pozadí vyl Bulsara „Who wants to live forever“. Na druhé půlce prdele je to však videoklip fantasticky udělaný, z každého detailu čiší Davčova hodinářská preciznost, výborně odsejpající, dojivý, s dokonale přetočeným koncertem s příznačným názvem Live Aids a famózně zahraný, včetně skvělého výběru všech zúčastněných držek kromě titulní postavy. Homoknír a předkus holt z přišlápnuté ropuchy s vyvalenými bulvami Merkuryho sice neudělají, ovšem pohyby, gesta, mimika i zpěv, to byl v podání toho chcípáckého Sinuheta vskutku dechberoucí herecký koncert hodný Osrala. Takže ač troubící jelen, je to jelen ztepilý, s bujným parožím a v tom kýčovitém lesním zátiší se na něj moc dobře dívá, obzvlášť na velkém plátně. Zdravím tímto svého doktora Albana, který mě na to pod pohrůžkou odpírání léčby hemoroidů přinutil jít do kina. V televizi bych to hodnocení rozhodně asi osekal. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

QUEEN - asi nejzásadnější pop-rocková skupina své doby, která pozitivně ovlivnila můj život i hudební vkus. Pro mě osobně se jedná o největší kapelu všech dob, jejíž nadčasové dílo nebude nikdy překonáno (stejně jako její nezaškatulkovatelný a nenapodobitelný směr, který je směsicí rocku, popu, jazzu, disca i opery). Bohemian Rhapsody není nějakým hlubokým dramatem, který by divákům odkrýval nečekané či šokující informace anebo skandály z divokého Mercuryho života, ale není ani plochým kalkulem, jak někteří fanoušci naznačují. Je oslavou hudby geniálních muzikantů, kteří se ve své době dotýkali nebes a jejichž umění lidé opěvují dodnes. Oscar pro hlavního představitele, Ramiho Maleka, je rozhodně ve správných rukou (i když Mercurymu není vůbec podobný), stejně, jako soška za vynikající zvuk. Hlava má jasno, čtyři hvězdy. Srdce tíhne spíš k pěti hvězdám. Ale hlavě neporučíš. Čirá filmová i hudební energie a dokonalý film na domácí kino. Volume do prava! ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Queen. Legenda, která hudebně nezestárla. Vynikající herci ve správných rolích a Rami Malek, který v obličeji není podobný Freddiemu, ale pohyby zvládl dokonale (zpět samozřejmě FM). Celé je to plné dramatických momentů, člověk se baví celou dobu, hraje mu do toho oblíbená hudba a finále je prostě působivé. Jaký s tím mám problém? Jen taková drobnost... tohle prostě překrucuje příběh Queenů a hlavně Freddiho do dost odlišné polohy a návaznosti a motivace postav je naprosto mimo realitu (zásadní body ve zkratce -> Freddie zjistil, že má AIDS více jak rok po koncertě Live AID, všichni členové skupiny měli sólo dráhu dřív než Freddie, první Freddieho zkušenost s muži je z jeho 14ti let, atd...). Rozumím, nemá to být dokument, v podstatě ani biografie, je to pocta skupině (kterou si sami vystavěli) a jejich frontman tu má pozici, která pro film dává smysl a diváky dožene k slzám, jen prostě to ke skutečnosti má daleko... Škoda, podle mě si postava člověka jako je Mercury zaslouží víc. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Tohle není film pro opravdové fanoušky kapely, mezi které se hrdě řadím. Příběh Freddieho, případně celé kapely, má obrovský potenciál, který dobře vytušil Sasha Baron Cohen. Bohužel pod produkčním vedením dua Brian May a Roger Taylor vznikl pouze neškodný pomníček, kdy je sakra znát touha těchto dvou, aby z toho všichni, snad kromě Deacyho, vyšli co možná nejlépe. Ten film v podstatě postrádá jakékoliv drama. Ke konci je tam krize kapely, která je ovšem poněkud přestřelená, aby v tom filmu alespoň nějaké drama bylo. Tvorba písní je dána hala bala. Moc nechápu, proč bylo nutné nějakou píseň umístit do děje o čtyři studiové desky dříve a některou zase o tři desky později. To si pak akorát fanoušek řekne WTF, zvlášť když je na to naroubován děj, který se prostě v tu chvíli nestal. OK, filmová licence. Tu chápu v případě toho, že Freddieho diagnózu umístili o 2-3 roky dříve, aby se to ve filmu stihlo, ale i to mě štve. Nechápu, proč naprosto zásadní událost ve Freddieho životě, a sice šílený pobyt v New Yorku v první polovině 80. let, nebyla mnohem více zdůrazněna, ale jen naznačena. To je to, co by dalo filmu větší šťávu. Freddie byl génius, jeden z nejlepších zpěváků, skladatelů a dokázal si omotat publikum okolo prstu, ale taky to bylo totální hovado, sexuální mašina a můžeme jen hádat, kolika lidem nakonec způsobil svou nezodpovědností smrt. A tohle všechno ve filmu MĚLO být. A není. Je to jen kávička, kašírka, polívčička pro masy. Obecně bych vlastně celý Bohemian Rhapsody shrnul asi tak do 50 minut nanejvýš a zbytek stopáže věnoval době mezi léty 1985-1991, protože to je období, které má v sobě neuvěřitelnou emocionální sílu a filmový potenciál. Těšil jsem se alespoň na nějaké zajímavé špeky ze života kapely, práce ve studiu a tak, jenže vlastně všechno zajímavé je už v traileru a film samotný už nejde do větší hloubky. Celé je to prostě sled scén, které ne vždy mají nějakou pointu a vlastně mi to moc nedalo, neboť ta trocha reality, která v tom je, je fanouškovi dobře známa. Dále vlastně nechápu moc závěr s koncertem Live Aid. Předně, Live Aid nebyl žádný koncert po pěti letech, jak to z filmu vypadá. Mezi posledním koncertem a Live Aid byly jen 2 měsíce! Jistá pauza byla dva roky předtím, ale pak udělali normálně desku a jeli tour. Krom toho, jaký má smysl koukat na čtyři panáky, kteří dělají, že jsou Queen, když se na ten koncert můžu podívat na youtube? A je to mnohem lepší. V tom filmu není z koncertu nic extra navíc, jen koukám na herce. Ocenil bych více zákulisních věcí před a po koncertě, protože tam to nebylo úplně bez problémů. Problém s Freddieho hlasivkami je taky upozaděn a dávan do souvislosti s Aids, což je blbost. Freddie s nimi měl problémy celou kariéru. Nechápu, proč ve filmu nedali scénu s foniatrem, který mu prý koncertovat na Live Aid v podstatě zakázal. Je to jen jedno z další potenciálních dramat, které film naprosto zbytečně eliminoval. Je s podivem, že reálné záběry klipů a koncertů jsou vlastně mnohem nabitější informacemi a emocemi, než tenhle snímek. Co se mi líbilo? Začátek, kdy je Freddie na koncertě kapely Smile a seznámí se s Brianem a Rogerem, je moc fajn. Také je vlastně super, jak se autorům za pomoci Ramiho Maleka a imitátorů povedlo napodobit Mercuryho hlas i mimo oficiální nahrávky, že takřka nejde poznat, že to není Freddie. To se povedlo skvěle. Podobnost herců s reálnými předobrazy je relativně ok, ale povedlo se to tedy víc při začátku jejich kariéry, než pak v osmdesátých letech. To už si moc podobní nebyli, zejména Rami Malek a Ben Hardy. Obecně Rami Malek dokonale zvládl pohyby Freddieho na pódiu, ale civilní poloha mu opravdu nesedla a nezahrál to dobře. A podobnost tam vlastně není moc velká. Příliš subtilní, úplně jiné oči. Předkus a knírek všechno nezachrání. Když to shrnu, jedná se o naprosto promarněnou šanci a měli tenhle film natočit až po smrti Briana Maye a Rogera Taylora, kteří, ač si jich velmi vážím, ten snímek svou angažovaností naprosto zabili. V době psaní mého komentáře to tu má 95%, což považuji za absolutní úlet, jsem zvědav, kam to spadne. () (méně) (více)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Soudruzi, soudružky, právě jsem se vrátil z kina. Hudební vydavatel všechny mé hudební návrhy přijal. Nebo spíš mě poslal do háje a pak toho litoval, protože ono to fungovalo. Česká - no dobře, bohémská rapsodie je ultimátní hit dodnes, nemluvě o dalších peckách, a její výsost rtuťová královna mění všechny nosiče hudby sama na sebe. Nedává to smysl? No, to je to kouzlo poezie, vysvětlováním ztratí právě to, no kouzlo no. Dobré znamení je, že jsem se nezbláznil, jen tu sedím, pojídám studenou pizzu koupenou cestou domů a pod tlakem smolím tenhle komentář. Dobrá, něco smysluplnějšího než to dosavadní gaga, jsem přece šampión. Dobovost za jedna, výběr a stylizace hlavní čtveřice taktéž. Zejména představitel Briana Maye, to snad musí být nějaké tajně klonované dvojče, jinak si tu podobu nedovedu vysvětlit. Velmi dobré dialogy, ať už v rámci kapely nebo ty osobní, přestože je film pojat víceméně "pro všechny" a na jistotu, dají se tam najít velmi dobré postřehy o životě lidí, heterosexuálů i gayů (vy máte svoje rodiny, já ne), obyčejných i "celebrit". Soužití Freddieho s jeho snoubenkou, před i po rozchodu, je vlastně smutné - nemůžu mít něco, co chci, protože to nikdy nebude naplno. No a hudba, sestříhaná a vložená hercům do úst a nástrojů zcela dokonale, to je lahůdka hudebních filmů. Ale jo, dám pět a týden asi zas nebudu poslouchat nic jiného. P. S. Ještě takový film o Pink Floyd a jsem zcela spokojen :) ()

Galerie (54)

Zajímavosti (102)

  • Ve filmu je naznačeno, že se Freddie Mercury (Rami Malek) kvůli své umělecké kariéře nepohodl s otcem a měli spolu krapet komplikovaný vztah. Freddie rozhodně nebyl v kapele jediný, kdo měl díky hudbě problémy s rodiči. Ve stejné situaci se ocitl i Brian May (Gwilym Lee). Jeho otec ho sice k hudbě přivedl a dokonce společně vlastnoručně sestrojili Mayovu slavnou kytaru Red Special. Už od začátku ale nemohl překousnout, že se jeho milovaný syn vykašlal na vysokou školu a vložil veškerou svou energii do skupiny bez budoucnosti. Když Queen vystupovali ve slavné Madison Square Grarden, přišel se Harold May poprvé podívat na koncert. Po koncertu prý syna šťastně objal a pronesl: „Už jsem to pochopil.“ (Leeenilka)
  • Když se ve filmu během nahrávání ústřední písničky „Bohemian Rhapsody“ hádají Brian May (Gwilym Lee), John Deacon (Joseph Mazzello) a Roger Taylor (Ben Hardy) o tom, že Rogerova písnička „I'm in Love with My Car“ není dost silná, začne Ben Hardy coby Roger Taylor házet po svých kamarádech zbytky slaniny a kávovar. Jedná se o reálnou historku. Roger Taylor byl vždy poněkud hysterický a dal se lehce vytočit. V zápalu hněvu prý začal řvát a po všem co se hýbe házet různé věci, které mu byly zrovna po ruce. Freddie Mercury v jednom ze svých rozhovorů vzpomíná, jak po něm jednou naprosto zbrunátnělý Roger hodil své bubny. (Leeenilka)

Související novinky

Kdo si zahraje Beatles?

Kdo si zahraje Beatles?

06.06.2024

Jakmile Sam Mendes (Americká krása, 1917) oznámil, že plánuje v příštích letech natočit filmy o skupině Beatles, šlo rázem o jeden z nejambicióznějších projektů Hollywoodu. Oscarový režisér totiž… (více)

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

17.09.2023

Skvělý Oppenheimer režiséra Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) už má opravdu blizoučko k tomu pokořit bájnou metu jedné miliardy dolarů. Chybí mu k tomu v současnosti už méně než 90 milionů,… (více)

Režisér Bryan Singer se chystá vrátit úder

Režisér Bryan Singer se chystá vrátit úder

07.06.2023

Režisér Bryan Singer byl dlouhý čas jedním z nejnadějnějších mladých tvůrců v Hollywoodu a jeho kariéra se zdála být neotřesitelná. Rodák z New Yorku se proslavil už začátkem devadesátých let svým… (více)

Reklama

Reklama