Reklama

Reklama

Když Rory Jansen (Bradley Cooper) vydá svou první knihu, je výjimečná. Je to událost, která se přihodí jednou za generaci a která rozbouří literární svět i veřejnost. Přátelé ji s nadšením doporučují, kritika je také nadšena. Kniha je všude – od knižních klubů, po letadla a akademickou půdu. Stylem, který je svěží a moudrostí o životě, se zdá být jaksi nadčasovou. Rory se okamžitě stává literární hvězdou. Charismatický, talentovaný, inteligentní, mladý autor má zdá se všechno: báječný život, milující manželku (Zoë Saldana), svět mu leží u nohou - a to vše díky jeho slovům. Ale čí to jsou slova? A čí to je nakonec příběh? V okamžiku, kdy Rory dosáhne nejvyššího úspěchu, jej vypátrá Starý muž (Jeremy Irons) a konfrontuje jej s faktem, že on je skutečným autorem novely. Starý muž vypráví o nádherných nicméně tragických vzpomínkách na své vlastní mládí v období po druhé světové válce v Paříži, které ho přivedly k napsání knihy. Když Rory vidí, že jiný muž zaplatil za pravdu a svůj životní příběh, je konfrontován s nevyhnutelnou otázkou kreativity, ambice a morální volby, kdy je vydáván na milost těmto pohnutkám. Příběh napsaný jako příběh v příběhu. Roryho život je sám o sobě fikcí. Za tím vším je skutečný živý literární lev, Clay Hammond (Dennis Quaid). Sváděn a zaplétán do rozhovoru o skutečném významu této novely, krásnou a mazanou absolventkou (Olivia Wilde), nemůže zabránit spojení mezi příběhem a jeho vlastní tajnou minulostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (26)

Trailer 1

Recenze (578)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jak by řekl Homer Simpson: „Kecy, kecy, samé kecy a kydy..“ Je ironií osudu, jak se premise „když průměrnost ovinou ambice, přicházejí ke slovu klam i sebeklam“ dokonale obtiskla do profilu Klugman-Sternthalovy narativní matrjošky. Konec s odmítnutím náruživé fanynky Olivie si lze vysvětlit i tak, že se protkla fikce s realitou a úlisného spisovatele Quaida dostihla i jiná než tvůrčí impotence.. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Ten samotný koncept příběhu v příběhu v příběhu sice WORDS dělá tím čím jsou, ve výsledku velkým a poutavým příběhem, také je ale i tím hlavním důvodem, proč se to ve mně neumocnilo jak jsem celou dobu předpokládal. Vadí mi ta zvláštní roztříštěnost, že to do sebe nebylo poskládané tak, aby vzešel skutečně JEDEN kompaktní film. To je čistě o mém dojmu. Jinak formálně bez chyb a herecky pikantní, podnětné k zamyšlení, jenom prostě... nedrží tak skvěle pohromadě... ()

Reklama

Hild 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem více a to mám tento druh artovek velmi ráda. Povrch filmu a celý ten nápad je skvělý, divák vlastně sleduje tři příběhy, které jsou však součásti jednoho, skládá se z několika vrstev a divák postupně odhaluje vrstvu po vrstvě. Řemeslně je vše v naprostém pořádku, režisérské duo má velký cit pro takovou vznešenost, moc příjemná hudba a dobré herecké obsazení. Je to dobře napsané, popis může znít komplikovaně, ale divák se nikdy ve filmu neztrácí, vše do sebe zapadá a dává smysl. Přesto mám z filmu pocit, že se snaží být něčím, čím ve skutečnosti není. V jednotlivých příbězích jsem nenašla nic ohromného, nic co by se mě nějakým způsobem dotklo, síla tohoto filmu možná neměla být ani tak v samostatných příbězích, jako spíše v celku, které tvoří, ale ona ani závěrečná pointa není z těch, u kterých byste si řekli "Wow", takže já si vlastně z filmu nic moc neodnesla. Ani emoce, ani něco, co by příliš dlouho zaměstnávalo mé myšlenky. The Words je film, který má něco do sebe, je to především způsob, jakým je vyprávěn, možná jsem jen nedokázala odhalit to pravé jádro, třeba příště. ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 6.8/10] | me: Máme tu zaujímavý príbeh, ktorý od začiatku nasvedčuje tomu, že sa niečo udeje ... a celý čas nás na to pripravuje (a veľmi slušne). Keď sa však už stane to, čo prepojí jednotlivé dejové línie v celok, film spomalí a sústredí sa po zvyšok svojho diania na rozpitvávanie následkov konania postáv v troch súbežných dejových rovinách. Nič viac. Nevravím, že spôsob akým sú prezentované jednotlivé životné osudy je nezaujímavý, ide skôr o to, že nič viac sa už z globálneho hľadiska neudeje ... Je to proste skôr sonda do viacerých (reálnych i imaginárnych) životov, ktorá sa sústreďuje viac na následky jednotlivých činov, morálku a rozhodnutia než na celkovú hĺbku deja. [3.5 *] Another part of being a man, no matter how painful it might be, is accepting your own limitations. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Rorymu Jansenovi leží literárny svet pri nohách. Napíše prvú knihu a ihneď sa stáva jedným z TOP spisovateľov. Obdivuje ho celý svet a jeho kniha sa stáva bestsellerom. Jedného dňa si v parku k nemu prisadne starší pán o paličke. Spočiatku príjemný rozhovor sa po čase mení na tvrdé obvinenie. Je Roryho príbeh v knihe skutočne jeho vlastným výtvorom? Aká je vlastne pravda? Jeden základný príbeh opisuje dva vedľajšie pod-príbehy. Nechápem zaradenie tohto filmu pod žánre - mysteriózna, psychologická, dráma. Dosť ma to zmiatlo. Čakal som niečo úplne iné. Z prvých dvoch spomínaných je tu asi toľko koľko je soli v koreničke. Priznám sa, že napriek slušnému hereckému obsadeniu, snahe o originalitu príbehu, mňa tento film veľmi nechytil. Zívačka. S odretými ušami 3 hviezdy. ()

Galerie (109)

Zajímavosti (14)

  • Scenár obsahuje niekoľko odkazov na spisovateľa Ernesta Hemingwaya. Rory (Bradley Cooper) a Dora (Zoe Saldana) si počas svadobnej cesty v Paríži prezerajú pamätnú tabuľu Hemingwaya. Keď Celia (Nora Arnezeder) zanechá manželov rukopis v koženej taške vo vlaku, pripomína to podobnú epizódu v Hemingwayovom živote, keď jeho prvá manželka Hadley nechala vo vlaku kufrík obsahujúci všetky jeho rukopisy, ktoré neboli nikdy obnovené. (Arsenal83)
  • Keď sa opitý Rory (Bradley Cooper) ocitne vo svojom byte, ručička na hodinkách sa zastaví na 40-tej sekunde a nepohne sa. (Arsenal83)

Reklama

Reklama