Reklama

Reklama

MINDHUNTER: Lovci myšlenek - Série 1

(série)
USA, 2017, 8 h 19 min (Minutáž: 34–60 min)

Tvůrci:

Joe Penhall

Předloha:

Mark Olshaker (kniha), John Douglas (kniha)

Hudba:

Jason Hill

Hrají:

Jonathan Groff, Holt McCallany, Hannah Gross, Anna Torv, Cotter Smith, Cameron Britton, Alex Morf, Joe Tuttle, Peter Murnik, Joseph Cross, Jesse C. Boyd (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Dva agenti FBI se na konci 70. let ve snaze pomoci rozvoji kriminalistiky odhodlali ponořit do psychologie vraždy a přiblížit se znepokojivě blízko skutečným netvorům. (Netflix)

Recenze (99)

Spiker01 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dal jsem si načas, ale konečně mám další netflixovskou pecku za sebou. Produkci jsem příliš nesledoval, viděl jsem sice nějaký ten trailer a seriál mě vlastně začal pořádně zajímat až po prvních nadšených ohlasech. A David Fincher je samozřejmě pořád jeden z nejlepších režisérů současnosti, takže jako jeho velký fanoušek jsem si Mindhuntera logicky nemohl nechat ujít. A rozhodně jsem nelitoval. Atmosféra se nese přesně ve stylu mistrových starších kousků, tedy hlavně Zodiaca a je to jedna velká paráda, ovšem fanoušci něčeho vyhrocenějšího by mohli být zklamaní. Mindhunter je v podstatě jedna velká osmihodinová konverzačka, která se vyplatí dávkovat po dvou dílech (dle složení režisérů) a nepozorného diváka dokáže v klidu uspat. Ti ostatní si však budou užívat neuvěřitelnou chemii a respekt dvou hlavních postav ztvárněnými budoucí hvězdou Jonathanem Groffem a zkušeným harcovníkem Holtem McCallanym. Jejich špičkování patří vůbec mezi to nejlepší, na co lze v seriálové tvorbě koukat a v kombinaci s výborným tempem prakticky všech dílů, správně melancholickou hudbou a vynikajícím soundtrackem podkreslujícím konce jednotlivých dílů se vskutku jedná o strhující dílo, jež můžu s klidem doporučit všem, co to s kinematografií myslí alespoň trošku vážně. Možná mě jen malinko zklamal závěr, který je patrně záměrně zbytečně nevyhrocený a jasně vybaluje karty na další série, přecejen jsem ale čekal tu pomyslnou třešničku na jinak velice lahodném dortu. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Krajně temný téma, nad kterým jsem strávil (x) poslední fázi dětství a pořád beru za jedno z nejvíc fascinujících - příběhy, činy a psychologie sériových vrahů. Tady je sice přední fokus na agentech FBI a zrození jejich útvaru, ale když pominu řadu šedých chvil z jejich soukromí, je to zajímavá, dobře filmovaná, 1970s retro napříč Amerikou, dějově poutavá "zákulisní" podívaná se svoji atmosférou. I ten samolibý štěněčí ksicht Holden (Groff, reálnou předlohou John E. Douglas) si mě nakonec získal, skvělá byla účast vrahů Brudose a Specka, ale tím pravým králem sezóny jednoznačně Ed Kemper 👑 (Britton), jehož každé vystoupení patří k těžkým vrcholům, včetně umocňujícího závěru E10. I přes otravnější -byť asi nezbytné- chvíle velmi dobrá práce, těším se na Mansona, Bundyho, Gacyho, Geina a další. 80% ()

Reklama

ZeroCZ1233 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kriminální žánr je rozmáznuté odvětví v kinematografickém průmyslu, jenž přináší stovky a tisíce takto laděných projektů ročně, přičemž se od sebe odlišují minimálně a slouží jako výplach pro večerní pohodlí pracující obce společnosti. Samozřejmě, pár výjimek se najde a mezi ně se počítá i tato prácička. Projekt Joa Penhalla (scénárista vynikající The Road) vzal pod producentská i režisérská křídla David Fincher, čímž to dostalo nálepku jistoty v kvalitní dílko. A vskutku, tato nálepka nešíří žádnou dezinformaci. Kriminálka, zasazená do konce 70. let, průbojná ústřední dvojice agentů FBI. Zpočátku nic nového neříkající premisa. Jenže tady se na to jde jinak. Zde vyšetřovaní hraje vedlejší roli a dává přednost tomu aspektu, díky jemuž dostal tento projekt oprávněnou pozornost. Profilování sériových vrahů. V žánru nezvyklá věc, hodná k detailnímu prozkoumání. A přesně to seriál nabídne. Znázornění různých archetypů pološílených, psychopatických zabijáků a sociopatů je ohromující, sledovat jejich důvody, pohnutky, způsob myšlení s jejichž pomocí vysvětlují své více či méně hrůzné činy je zajímavé a neokoukané, tedy nenudící a pozornost strhující. Ale pozor, nejedná se o dokument, zde popsané atributy jsou vkusně zdramatizovány. Hlavní postavy jsou v úvodu dobře představeny a následující epizody jsou jejich charakterní rysy vymazlovány a podrobovány přirozenému vývoji. Časové období zasazení kupodivu není cpáno v každém záběru na odiv, naopak, pracuje se s ním jako se všední normálností, tudíž toho divák není hned po pár epizodách přejeden. Fincherova ruka je znát. Pod pozadí dostal režisérkou stoličku na první a poslední dvě epizody, tedy na stěžejní části seriálového média. V prvních dvou zodiacovským stylem vybuduje atmosféru a ukáže tvář, jenž toto dílo ponese. Tedy vážnou, lehce cynicky humornou náladu s příhodnými kapkami mrazivosti. Na to navázal s větší či menší (rozuměj kvalitním, ne špatným) přesností zbytek režisérského ansámblu, aby to na konci Davídek znovu uchopil a vydyndal zbytek svého umu k zhotovení skvělého finále a lákadla na další sérii. To vše je podbarveno vybranou dobovou hudbou, jíž nejvíce využívají a zneužívají právě Fincherovy epizody. Tento projekt není pro každého, na mainstream je to moc utahané a protkané ještě utahanějšími dialogy, pro vyspělejší konzumenty to jest žánrový bonbonek se záměrně nakyslou příchutí. 9/10. ()

Othello 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Potřeboval jsem po několika otravných zklamáních, kde se za šest dílů série stane třetina děje normálního celovečerního filmu, připomenout, že takzvané quality TV seriály místy dokáží obhájit svůj formát. S touto lehkou zahořklostí jsem byl již k Mindhunterovi mírně kritičtější, protože při druhém shlédnutí vyniknou více ty zbytečné osobní přesahy, které sice mají v příběhu svůj význam (kontext Holdenova a Tenchova zázemí, charakterová proměna Holdena, která se ale objeví prakticky odnikud v posledním díle), ale je vidět, že byly připsány hlavně z důvodu, aby seriál obsahoval ženské, potažmo queer postavy (předobraz dr. Carr, Ann Burgess lesba mimochodem není). Přímo právě u doktorky Carr zamrzí, že typově i herecky prvotřídní Anna Torv hraje v zásadě alibi woman, která slouží ději prakticky jen k tomu, aby oba protagonisty povýšeně pochválila, případně pokárala po jejich návratu z terénu. Zbytek seriálu je jinak ale opravdu prvotřídně zpracovaný a trpělivý koncept, který se nesnaží tajit svoji fascinaci zlem a temným post-mansonovským zeitgeistem 70. let, pro který mám konkrétní slabost. Dialogy a herecké výkony obsažených vrahů jsou naprostá masterclass a zejména ke scénám s Edmundem Kemperem se vracím s nasazením hlavního hrdiny. Až mě to znervózňuje. ()

mickyreed 

všechny recenze uživatele

V polovině série jsem přemýšlel nad 3* a byl sem i celkem zklamanej. Čekal jsem trochu něco jinýho než, že většina seriálu bude postavená na výslechu už odsouzených na úkor vyšetřování v terénu. Ale chápu, že nám tentokrát chtěli naservírovat něco trochu jinýho. Naštěstí poslední dvě epizody dodaly na dramatičnosti a když sem se teď koukl zblízka, tak zrovna ty dvě má nasvědomí Fincher ... něco na tom bude ()

Galerie (24)

Zajímavosti (9)

  • Finále 1. série pojednává o případu Darrella Gena Deviera (Adam Zastrow), který Holden Ford (Jonathan Groff) a Bill Tench (Holt McCallany) řeší metodami vytvořenými na základě jejich rozhovorů se sériovými vrahy. Seriál byl inspirován knihou "Mindhunter: Lovci myšlenek" bývalého agenta FBI Johna E. Douglase. Devier ve skutečnosti žil v Georgii, ořezával stromy v sousedství, kde byla znásilněna a zabita 12letá Marie Francese Stonerová. Douglas během výslechu skutečně použil vyšetřovací taktiky jako detektivové v seriálu. Tedy falešnou složka papírů, která působí dojmem, že má hodně usvědčujících důkazů, naznačování, že oběť si o to říkala, a krvavý kus kamene položený před ní. (Macik1982)
  • Dr. Wendy Carr (Anna Torv) si po poslechu nahrávky sundá sluchátka a zeptá se: „Co je v krabici?“ Jde o možnou narážku na Fincherův film Sedm (1995). (Tomas_TM)

Reklama

Reklama