Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáct let po krvavém řádění brutálního vraha se noční můra vrací. Psychopatické monstrum, které se policii nikdy nepodařilo dopadnout, je brutálnější než legendární Jack Rozparovač a nevyzpytatelnější než aprílové počasí. Po jeho stopách vyráží penzionovaný komisař Moretti, který je tentokrát odhodlán bestii v lidské podobě nenechat uniknout. Motiv, jak se zdá, neexistuje. Je tomu však skutečně tak? (FILMag)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (83)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Sympatické giallo má nejnapínavější úvod, kdy zoufalá prostitutka prchá od muže spojeného s dávnými vraždami. Sice jsem nějak nepobral, jak se dostal do jedoucího vlaku, ale výsledek jeho pomsty byl krvavě brutální. Scéna, kdy přítelkyně zavražděné vychází svižně z nádražní budovy do nočního deště, připomene úvod ze Suspirie. Max von Sydow exceluje v roli bývalého komisaře. A pak už autoři vodí diváka za nos, aby si tipoval, kdo je vrah. Vraždy jsou vesměs drsnější, nejbrutálnější je použití hudebního nástroje a rozmlácení obličeje o zeď. Závěrečná střelba je rovněž šťavnatá. Interiéry starých domů připomenou 70. léta, kdy si v podobných italské filmy libovaly. A samotnou kapitolou je opět skvělý Goblin... Dnes bych váhal mezi třemi a čtyřmi hvězdami, nakonec ale původní hodnocení ponechám. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Jednoznacne nejlepsi Dario Argento noveho milenia, dustojny navrat giallo zanru a hlavne po temer 20ti letech znovusetkani se skupinou Goblin, ktera umi jako jedina Argentovy filmy dukladne hororove napumpovat - soundtrack je fantasticky! Chytry giallo strukturovany scenar se spoustou brutalne zavrazdenych zen a jestlize mel v minulosti Argento temer pokazde smulu na nemotorny casting, tak tady ma naopak herecke eso v rukavu - vyborny Max von Sydow se svym papouskem Marcellem (po Marcellu Mastroiannim). Tezce podhodnoceny film. 7/10 ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Giallo žije. Argento mne nezklamal ani v novém miléniu. Kriminální příběh proložený nekompromisně brutálními scénami vražd a výborným soundtrackem od Goblinů. Trošku se vytratila ona těžko definovatelná atmosféra temné hrůzy klasického "žlutého žánru", ale to je asi tak všechno, co mi u Sleepless chybělo. Možná i proto, že už mám přece jen nakoukáno a znám pranýřované "nešvary" nejen Argentovy tvorby ale obecně gialla jako celku od pouze mnohdy načrtnutého příběhu až k nedokonale promyšleným vraždám, kde maniak vraždí prakticky kdykoliv a kdekoliv, neviděn, nepoznán. A vůbec mi to nevadí. Vrah přichází v noci se za tuto hranici mé tolerance ale přece jen lehce posune, a to díky závěrečnému rozuzlení a odhalení vrahovy identity. Ale opravdu jen lehce, čtyři. ()

DDT 

všechny recenze uživatele

Giallo stále žije (a v tomhle žánru se kamera decentně neotáčí - poznámka pro uživatele "lennyd"), i když nejlepší léta už má dávno za sebou. Ani stále charismatický Max von Sydow nedokáže zakrýt těžce kulhající scénář a některé scény (třeba vražda perem) jsou už mírně za hranicí trapnosti. Film jsem bohužel neviděl v originále ale jen s mizerným českým dabingem (perly typu "Nedošlo k sexuálnímu znásilnění"), což mu tedy na kvalitě nepřidalo. ()

d-corso 

všechny recenze uživatele

Non ho sonno dává po vizuální stránce v mnohých okamžicích vzpomenout na Argentovy majstrštyky ze sedmdesátých a osmdesátých let. Bohužel je ale příběh spíchnutý hodně přežhavenou jehlou a některé logické kiksy jsou nepřehlédnutelné, ba co víc, tlučou do očí silou nebývalou. Škoda. Bylo tu našlápnuto k opravdu velmi kvalitnímu giallu. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Komisaři Moretti a Giacomo řeší případ také díky básni "The Animal Farm", kterou ve skutečnosti napsala Asia Argento. (Chatterer)
  • Max von Sydow trval na tom, aby se papoušek ve filmu jmenoval Marcello, po herci Marcellu Mastroiannim se kterým natočil několik filmů. (Chatterer)

Reklama

Reklama