Reklama

Reklama

Zneklidňující vidina smrtící záplavy pronásleduje Noema (Russell Crowe) ve snách čím dál častěji. Tu i další podivná znamení mu pomůže rozluštit moudrý Metuzalém (Anthony Hopkins). Země se ocitla na kraji propasti, kam ji zavlekla lidská rasa. Nejvyšší se rozhodl pro kompletní restart v podobě gigantické potopy a pro obnovu člověčího druhu si vybral právě Noema a jeho početnou rodinu. A protože Noe ví, že zkáza přijde s vodou, začne stavět archu, obří loď, na níž by se on i jeho rodina zachránili. Během stavby se musí potýkat nejen s nedostatkem času, vlastními pochybami, obavami svých blízkých, ale i s otevřenou nenávistí soukmenovců v čele s krutým potomkem slavného bratrovraha Kaina (Ray Winstone). Kromě toho musí na plavbu přizvat i zástupce všech živočišných druhů, aby život na „nové" Zemi mohl být úplný. Největší katastrofa v dějinách planety v tu chvíli může začít. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 2

Recenze (1 360)

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Ach jo, to je tak, když se člověk na něco těší... Těšil jsem se na "Pompeii" - SRAČKA, těšil jsem se na "3D Godzillu" - NUDA, těšil jsem se na "Noah" - béčková píčovina... těšil jsem se na "V oku tornáda" , ale už mám obavy... Co se týče filmu NOAH, čekal jsem katastrofickou podívanou. Bohužel reklamované gigantické potopy trvaly asi 5 minut. Dalších 133 minut byly stupidní náboženské žvásty o tom, kdo je zlý a hodný... A grafika Kameňáků, to bylo něco příšerného, vyloženě béčkový film! A ke všemu hnusné, nesympatické herecké obsazení, prostě k poblití! ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NOE je ambiciózním projektem. Střetává se v něm studiový blockbuster zúročující trendy poslední dekády s autorským přístupem obsahujícím postupy známé z předchozích režisérových děl. Mísí se v něm několik žánrů, přičemž ten odpovídající biblické epice je určen pro sjednocení naplňovaných a/či podvracených vývojových vzorců. Vypráví mj. o vyprávění a jeho odlišných výkladech. Potíž je v tom, že i když jde v dílčích ohledech o pozoruhodné dílo, nefunguje jako celek a některé prvky jdou velmi obtížně dohromady._____ Aronofského poetika se projevuje u montážních sekvencí, které mají přemostit delší časový úsek, v subjektivizaci vyprávění důsledným užíváním nejprve hlediskových záběrů a později snových projekcí a při závěrečné konfrontaci, při které je zesilován efekt přestříháváním mezi několika ohnisky zájmu (na palubě a v podpalubí). Jeho rukopis se ale tře s požadavky na klasické hollywoodské vyprávění, protože selhává ve vytváření prostorových vztahů srozumitelných pro diváka a v profilaci postav, které jsou motivovány pouze s ohledem na potřeby vyprávění a na zdrojový text, nikoliv realisticky._____ Zdrojovým textem je míněn Starý i Nový zákon, protože nejde pouze o adaptaci příběhu o Noemově arše, nýbrž kombinaci hned několika biblických narativů (o vyhnání z Ráje, o Kainovi a Abelovi, o Sodomě a Gomoře, o Noemově arše...). Přitom z hlediska žánrového zařazení není Noe ani tak biblickou epikou, jako spíš ve své první polovině kombinací fantasy a katastrofického filmu a ve druhé postkapokalyptického díla a filmu o pomstě. A to zastřešeno rodinným dramatem. Činí přitom několik odvážných voleb, když u fantasy části rezignuje na prokreslení fikčního světa (jelikož ten si ve stávající podobě nezaslouží nic jiného než zkázu), v katastrofické pasáží na místo trikových atrakcí klade důraz na traumata přeživších jedinců a nenaplňuje vzorce postapo a revenge flicku, protože ty slouží pouze jako katalyzátory pro hodnotové střety protagonisty/antagonisty s druhými._____ Lomítko bylo použito záměrně, protože vyprávění strukturované podle proměňujících se cílů Noema z něj za polovinou z protagonisty učiní antagonistu. (Je tomu uzpůsoben i jeho vzhled a způsob inscenování v předkamerovém prostoru, v obou případech evokující krále Kaina, jenž byl jako záporák vykreslován předtím.) A z vyprávění naplňující a zesilující vzorce fantasy a katastrofického bijáku (na potopu dojde, na střet lidí s nadpozemskými bytostmi taktéž, a to najednou) se stane vyprávění o vyprávění (o orálně předávaných příbězích ovlivňujících lidské jednání podle toho, jak odlišně jsou každým interpretována)._____ Snímek se tak rozevře do široké interpretační šíře bavící svou podvratností (např. mnohými zmiňovaný kreacionistický komentář o vzniku Země, který je doplněn obrazy přitakávajícími evoluční teorii lidstva). Hřeší ale tím, že vypravěčská nejednoznačnost ústí do nezvykle dlouhého a nepatřičně působícího epilogu, ve kterém je vše zbytečně dovyprávěno a významové přesahy jsou sděleny explicitně ústy postav. NOE tak v posledních deseti minutách vyblil bibli, a to i s vaničkou (archou). () (méně) (více)

Reklama

Krouťák 

všechny recenze uživatele

Darrenův Noah měl tu výhodu, že byl prvním filmem, který jsem na tohle téma viděl. Udržel si tudíž mou pozornost i při slabších místech. Případné další projekci například v pohodlí domova bych se ale asi vyhnul, protože největší plusy Noaha spočívají v jeho vizuálním kabátu a hudbě a ty ani při sebelepší technice doma zkrátka tak nevyniknou. Sympatičtější cast by člověk asi těžko hledal, ale bez emocionální vazby , na níž jsme u Aronofskyho filmů zvyklí, film z průměru prostě nevytáhne. Asi budeme tiše doufat, že se pan režisér vrátí ke své starší tvorbě - 60%. ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Přijde mi jako hrozná škoda vysmát se tomu jako digitálnímu eko/ezoguláši! Mě Aronofsky utáhl na podmanivé, atmosférické fantasy, která se, samozřejmě v mezích blockbusteru s kamenými transformery se svítícíma očima, pokouší i o drama vyplývající - ať už to zní jakkoliv bizarně - z praktických aspektů toho, když jste vyvolenej a jste přesvědčenej, že musíte bejt krutej. Jak úspěšně se to pokouší, na tom se dva lidi neshodnou... Já ale oceňuju, že to není tupá náboženská agitka, popřípadě biblickej Emmerich. Noe je svůj, s diváky to bude mít těžký, já na palubu ale každopádně chci. 70% ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Udělat z Noeho asociálního zmrda a bijce všeho lidského je sice zajímavá biblická inovace, ale zrovna od Aronofskyho jsem čekal definitivní potvrzení vlastní extratřídy a ne směšné zaprodání se tupé většině. Vydat se komornější cestou s filozofičtějším přístupem a především bez potřeby šokovat, tak v tom možná i Darrena poznám a hlavně ocením, jenže to by na zakázce nesmělo stát "blockbuster". Největším zklamáním jsou tak jednoznačně akční fantasy scény s chodícími kameny (WTF?), které jsou jak vystřižené z nějaké parodie na Transformers (tzn. sračka na druhou). Má tohle Aronofsky se svou reputací vůbec zapotřebí? V rámci současné tvorby čistý průměr, v režisérově filmografii malá tragédie, ale díky sympatickému obsazení (Connelly, Watson, Lerman, Hopkins) mu ty tři hvězdy dám. ()

Galerie (275)

Zajímavosti (34)

  • Ačkoli se ve filmu objevuje mnoho zvířat, ve skutečnosti se žádné živé zvíře natáčení nezúčastnilo. Všechna zvířata jsou totiž počítačově animovaná. (CatcherBlock)
  • „Ten príbeh je o konci sveta a o druhej najslávnejšej lodi v histórii hneď po Titanicu. Preto nechápem, že ho ešte nikto nenatočil ako klasický celovečerný film," povedal režisér Darren Aronofsky, ktorý je Noemom (Russell Crowe) posadnutý, pretože už ako trinásťročný vyhral prestížnu recitačnú súťaž s vlastnou básničkou na tému "Potopa sveta Noemovými očami". (Zdroj: Barracuda Movie)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Aronofsky si vybral svůj další film

Aronofsky si vybral svůj další film

16.04.2016

Darren Aronofsky (Fontána, Wrestler) nám naposledy představil biblické drama Noe a příští rok konečně uvidíme jeho další film. Jak se bude jmenovat? To zatím nevíme. V příběhu o mladém páru, jehož… (více)

Aronofsky a motorkář Tatum?

Aronofsky a motorkář Tatum?

15.09.2015

Loňský Noe sice rozdělil diváky na nadšené a trochu zmatené, nakonec ale vydělal 362 milionů dolarů, takže se dá považovat za úspěch. Co chystá režisér Darren Aronofsky (Fontána, Černá labuť) dál?… (více)

Emma Watson nepřítelem státu

Emma Watson nepřítelem státu

26.06.2015

„Hermiona" pokračuje v zajímavých kariérních rozhodnutích. V minulých letech zkusila Charlieho malá tajemství nebo Aronofskyho Noema, v nejbližší době ji pak uvidíme s psychologickém thrilleru… (více)

Reklama

Reklama